Eliasz Polański

Eliasz Polański Właściciel, FHU
MEPiA, www.mepia.pl

Temat: oszukano mnie na pracach budowlanych i chęć porozumienia

Witam. Wykonywałem roboty budowlane w postaci wykończenia sklepu w galerii jastrzębie.
tylko w umowie bo takowe zawsze podpisuje moj zleceniodawca podał fałszywe dane oraz na moje zyczenie okazał dokumenty firmowe także sfałszowane.
zrozumiałem po pierwszym etapie prac i braku wpłaty że coś nie gra.
Znalałem prawdziwe dane mojego zleceniodawcy i zaprzestałem wykonywania dalszych prac. bo on nie wywiązał się z płatności no oraz fałszywe dane.
nie chciał się dogadać polubownie więc poszłem na policje.

w dniu wczorajszym dostałem pismo tej treści:
" Jastrzebie 6.02.2011r

Porozumienie
Porozumienie zostaje zawarte miedzy
Porozumienie dotyczy wykonywanych prac w centrum handlowym Jastrzebie w Jastrzebiu Zdrój Z powodu wyniklych nieporozumien miedzy firmami xxx
a Eliasz Polanski zostaje zawarte porozumienie i strony koncza wspolprace
oraz firma xxx odbiera prace wykonanie do tej pory to jest Scianka Działowa montaz dzwi elektryka podłoga gres i sufit podwieszany wykonany w 10%
na łaczna kwote 43567zl netto+22% vat
xxx wplaci wyzej wymieniona kwote w terminie 14-dni od podpisania porozumienia "

nie chciał się spotkać osobiście tylko zaproponował abym to podpisał i wysłał poleconym a on mi odpisze?!?

wzbudza to moje wątpliwości. moja sytuacja ekonomiczna nie jest najlepsza z jego powodu ale 43tyś wogole mnie nie ratuje ponieważ jego zobowiązania są wyższe.

wysłałem mu taki dokument:
"Wodzisław 17 luty 2011roku

POROZUMIENIE/ ODBIÓR ROBÓT

pomiędzy:
XXX "Zamawiającym"
a
mną zwany dalej "Wykonawcą ".

§1 Odbiór robót

1. Zamawiający odbiera roboty prowadzone w Galerii Jastrzębie (w lokalu wynajętym przez Zamawiającego) wykonane przez Wykonawce. Roboty były wykonywane na zlecenie Zamawiającego.
2. Wykonawca odstąpił od wykonania dalszego etapu prac dnia 22 grudnia 2010 roku z powodu braku płatności za wykonane etapy i brak kontaktu z Zamawiającym.
3. Zamawiający nie zgłasza zastrzeżeń co do wykonanych prac i odbiera je bez uwag.
4. Wykonawca udziela gwarancji na okres 24miesięcy na wykonane dzieło od dnia dokonania płatności.
5. Szczegóły odebranych i wykonanych prac oraz kwoty do rozliczenia w tabeli z puktu §3.1

§2 Porozumienie stron
1. Zamawiający oraz Wykonawca kończą dalszą współprace za porozumieniem stron.
2. Po zapłaceniu kwot wynikających z punktu §3.2 przez Zamawiającego na konto Wykonawcy w terminie do 28 lutego 2011 roku, Wykonawca wystawi fakturę Vat na otrzymana wpłatę.
3. Zamawiający będzie mógł się posłużyć tym dokumentem wyłącznie w połączeniu z dowodem wpłaty całej kwoty z punktu §3.2 oraz fakturą VAT wystawioną i podpisaną przez Zamawiającego.
4. W przypadku nie uregulowania należności w terminie o który mowa w §2.2 Zamawiający przyjmuje do wiadomości że może zostać umieszczony w bazie Informacji Gospodarczych (np Krajowy Rejestr Długów) na zlecenie Wykonawcy, zostanie poddany windykacji należności a koszt windykacji ponosi Zamawiający.
5. Zamawiający w przypadku nie uregulowania należności w terminie o który mowa w §2.2 podniesie kwotę ryczałtową wynagrodzenia za wykonane prace z punktu §3.2 o 0,5% za każdy dzień zwłoki po terminie płatości.

§3 Rozliczenie robót
1. Zamawiający odbiera i zapłaci za prace wyszczególnione w tabeli poniżej:

Lp.
Opis odebranych etapów prac
Kwota do rozliczenia netto
1
Wykonanie ścianek działowych z płyt gkb i szpachlowanie łączeń
9 240,00 zł
2
Zakup i montaż drzwi dwóch sztuk
1 700,00 zł
3
Płytkowanie posadzki płytkami gresowymi
28 371,00 zł
4
Przyłacze elektryczne z skrzynką bezpiecznikową oraz odbiorem SEP
1 190,00 zł
5
Wykonanie instalacji elektrycznej
1 655,00 zł
6
Wykonanie obudowy z płyt gkb zakrywających rury na suficie
1 968,00 zł
7
Obróbka filarów (założenie kontowników i wyrównanie nierówności wstepnie)
1 240,00 zł
8
Wykonanie konstrukcji zawiesi pod sufit rastrowy open
3 333,00 zł
9
Zapłata materiał na sufit rastrowy open o rastrze 200x200mm h=40mm.
Materiał jest dostępny do odbioru w siedzibie zamawiającego. Wydanie z magazynu Zamawiającemu bedzie rozliczone stosownym dokumentem "Wydanie zewnętrzne".
7 250,00 zł
10
Odsetki w wysokości 13% od dnia zakończenia prac 22 grudnia 2010 roku do dnia 28 luty 2011 roku
1 573,69 zł

2. Suma kwot odebranych prac wyszczególnionych w tabeli z punktu §3.1 daje do zapłaty ryczałtowo kwotę 67 520zł netto +23% VAT czyli kwotę brutto 83 049,6 zł (słownie osiemdziesiąt trzy tysiące czterdzieści dziewięć 60/100 złotych) w tym 15 529,6 kwoty VAT.
3. Jednocześnie Wykonawca obliguje się dostarczyć sufit o którym mowa w punkcie §3.1.9 po dokonaniu płatności gratis na odległość 12km od siedziby Wykonawcy lub na terenie wojewódctwa Śląskiego za opłatą 3zł za każdy kilometr liczone w obie strony.

§4

1. W sprawach nieunormowanych niniejszym pismem mają zastosowanie przepisy kodeksu cywilnego.
2. Wszelkie zmiany niniejszej pisma wymagają zachowania formy pisemnej pod rygorem nieważności.
3. Pismo sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, po jednej dla każdej ze stron.
4. Dalsze spory wynikłe pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą będzie rostrzygać Sąd włąsciwy dla Wykonawcy."

Zaprponowałem aby on wpierw to podpisał i mi to odesłał
Czy ma to ręce i nogi?
Czy słusznie zrobiłem?
Co powinienem poprawić?

Myślę że pisma potrzebuje na policje ale czy dokona płatności?
PozdrawiamEliasz Polański edytował(a) ten post dnia 17.02.11 o godzinie 15:27
Eliasz Polański

Eliasz Polański Właściciel, FHU
MEPiA, www.mepia.pl

Temat: oszukano mnie na pracach budowlanych i chęć porozumienia

nikt nic nie doradzi

Następna dyskusja:

OSZUKANO MNIE PRZEZ SALON P...




Wyślij zaproszenie do