konto usunięte
Temat: Okres rozpatrzenia reklamacji
Wysiadł mi kupiony ponad rok czasu temu akumulator samochodowy. Sprzedawca poradził mi abym zanim oddam mu go w celu reklamacji - upewnił się, iż akumulator po ponownym naładowaniu z pomocą prostownika zachowa się tak samo, czyli wysiądzie po około 3 dniach, co też uczyniłem.Zgłoszenie reklamacji zostało przyjęte w sobotę ponad tydzień temu, po czym właściciel sklepu poinformował mnie, iż w okolicach wtorku/środy poinformuje mnie telefonicznie co dalej. Ponieważ sprzedawca felernego akumulatora nie skontaktował się ze mną, w czwartek rano zjawiłem się u niego osobiście w sklepie ze zwykłym, grzecznym zapytaniem czy już może jest coś wiadomo na temat reklamacji. Reakcja niestety bardzo mnie zaskoczyła, ten sam pan, który przyjął reklamację nerwowo pouczył mnie, iż zostanę poinformowany o szczegółach "kiedy będzie na to pora" i że nie ma on obowiązku informowania mnie o przebiegu reklamacji wcześniej niż przed upływem 14 dni.
Jak można się domyślić bardzo mi zależy na jak najszybszym "odzyskaniu" sprawnego akumulatora, gdyż nie jestem w stanie użytkować samochodu, a jak na złość akurat teraz go najbardziej potrzebuję.
Czy owe 14 dni rozpatrzenia reklamacji to są dni kalendarzowe czy też robocze? Co jeśli sprzedawca nie poinformuje mnie o rezultacie reklamacji przed upływem owych 14 dni? Czy mogę wtedy domagać się zwrotu pieniędzy bądź też wymiany akumulatora na nowy? Co w sytuacji jeśli otrzymam odpowiedź, iż reklamacja została odrzucona? Obawiam się niestety, iż owa reklamacja może przeciągnąć się w czasie podczas gdy mi zależy na jak najszybszym odzyskaniu akumulatora, gdyż mój samochód jest przez to unieruchomiony. Co mogę zrobić aby jak najszybciej odzyskać sprawny akumulator?Krzysztof Skowron edytował(a) ten post dnia 26.05.09 o godzinie 23:13