![](https://static.goldenline.pl/user_photo_basic.jpg)
konto usunięte
Temat: odstąpienie od umowy sprzedaży przez sprzedawcę
witam! proszę o poradę w kwestii prawa konsumenckiego, a mianowicie:jestem sprzedawcą i podpisana została przez mojego pracownika umowa sprzedaży towaru. Towar, który klient zamówił jest towarem importowanym i identyczny z zamówieniem znajduje się na sklepie, klient go widział, ale zdecydował, że nie chce towaru z ekspozycji, ale nowy. Problem tkwi w tym, że ja jestem w trakcie likwidacji sklepu i zakończenia współpracy z dostawcą zamówionego towaru (czas oczekiwania na towar wynosi 6 tygodni). Poinformowałam klienta o zaistniałej sytuacji i poprosiłam, aby się zastanowił czy odpowiada mu towar z ekspozycji lub zwrot wpłaconej zaliczki w związku z tym, że nie jestem w stanie zrealizować jego zamówienia, co więcej nie mam żadnej gwarancji, iż otrzymany nowy towar nie będzie posiadał wad i że klient go przyjmie. Otrzymałam odpowiedź, że owszem on zrezygnuje z zamówienia, ale żąda ode mnie zwrotu zaliczki w podwójnej kwocie. Kto ma rację?
I co w sytuacji kiedy importer informuje, że dany model towaru już nie jest dostępny w sprzedaży?
dzięki za pomoc, pozdrawiam!