Marek
Zadęcki
pracownik biurowy i
kadrowy
Temat: Odpowiedzialność przewoźnika za opóźnienie dostarczenia...
Witam. Mój pracodawca otrzymał odmowną odpowiedź w sprawie zwrotu opłaty za transportu wysłanej do kontrahenta przesyłki. Firma, z którą mamy podpisaną umowę przeprosiła za zwłokę w dostarczeniu przesyłki, jednak nie poczuwa się do uznania winy tzn. anulowania kosztów opłaty transportu (przesłania paczki). Na liście przewozowym i w umowie mamy zaznaczone, że przesyłki odebrane w dniu roboczym mają być dostarczone następnego dnia. Tymczasem było opóźnienie jednodniowe w stosunku do daty dostawy, które wynikło z winy przewoźnika.W odmowie przewoźnik powołuje się na art. 83 Prawa Przewozowego twierdząc, że żaden zwrot nam się nie należy. Czy firma transportowa ma rację?
Ja znalazłem art. 65 ww. Prawa Przewozowego, w którym jest stwierdzenie, że (m.in.) przewoźnik odpowiada za opóźnienie w dostarczeniu przesyłki.
Prosiłbym o podanie stosownych artykułów (jeśli mamy podstawy do anulowania kosztów transportu) na podstawie, których możemy domagać się zwrotu opłaty za transport.