Marek Zadęcki

Marek Zadęcki pracownik biurowy i
kadrowy

Temat: Odpowiedzialność przewoźnika za opóźnienie dostarczenia...

Witam. Mój pracodawca otrzymał odmowną odpowiedź w sprawie zwrotu opłaty za transportu wysłanej do kontrahenta przesyłki. Firma, z którą mamy podpisaną umowę przeprosiła za zwłokę w dostarczeniu przesyłki, jednak nie poczuwa się do uznania winy tzn. anulowania kosztów opłaty transportu (przesłania paczki). Na liście przewozowym i w umowie mamy zaznaczone, że przesyłki odebrane w dniu roboczym mają być dostarczone następnego dnia. Tymczasem było opóźnienie jednodniowe w stosunku do daty dostawy, które wynikło z winy przewoźnika.
W odmowie przewoźnik powołuje się na art. 83 Prawa Przewozowego twierdząc, że żaden zwrot nam się nie należy. Czy firma transportowa ma rację?
Ja znalazłem art. 65 ww. Prawa Przewozowego, w którym jest stwierdzenie, że (m.in.) przewoźnik odpowiada za opóźnienie w dostarczeniu przesyłki.
Prosiłbym o podanie stosownych artykułów (jeśli mamy podstawy do anulowania kosztów transportu) na podstawie, których możemy domagać się zwrotu opłaty za transport.