konto usunięte

Temat: Odmowa naprawy w ramach gwarancji

Witam,

Mam problem z uzyskaniem naprawy gwarancyjnej przez Toyote, opiszę sytuację:

W czerwcu tego roku w ramach programu Toyota Auto Gwarant zakupiłem 2 letni samochód w salonie Toyoty który był wcześniej używany przez innego użytkownika, był serwisowany w ASO, następnie trafił do salonu Toyoty w Warszawie, gdzie został wystawiony na sprzedaż jako używane auto z gwarancją (sprawdzone przez ASO Toyoty).

Zakupiłem ten samochód, jednak po przejechaniu 6 tys okazało się, że filtr cząstek stałych wymaga wymiany, mam na auto gwarancje więc pojechałem do ASO i ku zaskoczeniu okazało się, że filtr nie zostanie wymieniony w ramach gwarancji ponieważ poprzedni właściciel (a własciwie ASO gdzie poprzedni właściciel serwisował) wlewało olej który nie był odpowiednim dla silników wyposażonych w filtr cząstek stałych. Toyota odmówiła mi naprawy w ramach gwarancji.

Pytanie co mogę w takiej sytuacji zrobić, samochód zakupiłem w salonie Toyoty z wystawioną gwarancją i potwierdzeniem, że był serwisowany w ASO Toyota. Nie miałem wiedzy, że w jakimś ASO wcześniej lali zły olej.

Napisałem pisło do Toyota Auto Poland ale nie wierzę, że rozpatrzą to pozytywnie.

Pytanie, jakie mam szanse w ramach drogi sądowej na pozytywne rozpatrzenie tej sprawy, ewentualnie jak szukać prawnika który by się tym zajął (czy każdy prawnik, czy o określonej specializacji) ?

Jeżeli jest ktoś, kto byłby zainteresowany podjąć się poprowadzenia tej sprawy to proszę o kontakt na prv.

konto usunięte

Temat: Odmowa naprawy w ramach gwarancji

Żądać wymiany filtra na wolny od wad w ramach gwarancji. Nawet sądownie!!

Ostatnio spotkałem się ze sprawą gdzie klient żądał wymiany tapicerki na nową od jednej z firm produkujących luksusowe auta i też się upierali, że nie wymienią bo to "wina użytkownika", a jednak się dało. :)

konto usunięte

Temat: Odmowa naprawy w ramach gwarancji

Dzięki za info, skonsultowałem się jeszcze ze znajomym gdzie w rodzinie u niego była podobna sytuacja, tam ścieżka wyglądała tak, że Volvo odmówiło wymiany gwarancyjnej, poszła zatem prośba o pisemne uzasadnienie odmowy.
Mając pisemne uzasadnienie wystąpił do salonu z informacją, że wada w samochodzie została zatajona, auto było używane niezgodnie z zamieszczonymi informacjami co przyczyniło się do utraty gwarancji, następnie był rzeczoznawca który wycenił ile samochód bez gwarancji i z tą wadą był warty w dniu sprzedaży i była sprawa w sądzie o zwrot różnicy. Fakt trwało to trochę, no ale trudno, najwyżej naprawie za swoje a później będę się domagał zwrotu.

Jutro będę się kontaktował z salonem i zobaczymy co z tego wyjdzie.
Marcin Süss

Marcin Süss MS Kancelaria Prawna

Temat: Odmowa naprawy w ramach gwarancji

za duże kombinacje, jeżeli nabył Pan samochód jako konsument to polecam skorzystać z uprawnień przewidzianych w ustawie o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej, w szczególności z domniemania niezgodności towaru z umową. Niech dealer ma świadomość konsekwencji braku uwzględnienia reklamacji.

konto usunięte

Temat: Odmowa naprawy w ramach gwarancji

Po wysłaniu pisma od prawnika Toyota a raczej dyrektor z tego salonu/serwisu stwierdził, że droga sądowa to nie jest dobry wybór dla żadnej ze stron, że zostały popełnione błędy w obsłudze bo jednak wszystkie ASO to jedna rodzina no i oczywiście filtr zostanie zrobiony na koszt salonu,.

Szkoda, że dopiero pismo od prawnika pomogło.

Następna dyskusja:

Wymiana telefonu na nowszy ...




Wyślij zaproszenie do