konto usunięte
Temat: obowiązki sprzedającego mieszkanie
Proszę o pomoc prawną w następującej sprawie. Sprzedałam mieszkanie wraz ze sprzętem AGD w kuchni (kuchenka, lodówka, mikrofala). Po miesiącu kupująca zgłosiła się do mnie z żądaniem zwrotu kosztów z tytułu popsutej lodówki. W dniu sprzedaży lodówka działała, jej stan techniczny można było według mnie sprawdzić przed decyzją o kupnie (sprzęt nie był nowy) lub przy przekazaniu kluczy. Natomiast uruchomiona ponownie przez kupującego kilka tygodni po sprzedaży nie "zaskoczyła" i była ponoć potrzebna wymiana części.Czy klient może się domagać zwrotu kosztów (z tytułu rękojmi?) i jak się zabezpieczyć aby nie mógł w nieskończoność mieć obiekcji do sprzedanego lokalu? Jak długo tego typu roszczenia może wnosić? Za chwilę może się popsuć kolejny sprzęt i może to wynikać z użytkowania kupującego, więc dlaczego ja mam ponosić koszty.