![Łukasz Koterwa](https://static.goldenline.pl/user_photo/114/user_568946_ffc71d_basic.jpg)
Łukasz
Koterwa
Asset Manager,
Service Desk
Coordinator,
Specjalista ds. IT.
Temat: Nierzetelny klient - jak skierowac sprawe do sądu?!
Witam serdecznieMam problem z jednym z klientów - chodzi o niezapłacone faktury. W związku z faktem, że żadna z obietnic odnośnie uregulowania należności nie została przez tego klienta zrealizowana zdecydowałem się skierować sprawę do sądu. Nie wiem czy to ma znaczenie - klient to firma Sp zoo, teren realizacji usługi - Wrocław.
W związku z tym, że to pierwsza tego typu sprawa mam kilka pytań i będę wdzięczny za wskazówki i pomoc.
Współpraca odbywała się na podstawie umowy o współpracę, zgodnie z umową wystawiłem 3 faktury z czego klient uregulował tylko jedną.
Pozostałe dwie są na kwoty: 5200,00 brutto+odsetki i 5000,00 brutto+odsetki (odsetek jest już ok. 700zł łącznie).
Oto pytania?
1.Jak mogę zrobić żeby sąd rozpatrywał pozew w postępowaniu nakazowym na posiedzeniu niejawnym? Z tego co wiem to najszybszy sposób na odzyskanie należności.
2. Czy mam złożyć dwa pozwy ze względu na dwie faktury? Czy jeden pozew powyżej 10000,00 zł?
3. Jakie oprócz niżej wymienionych dokumentów powinienem dołączyć?
Dysponuję: umową, fakturami, dwoma wezwaniami do zapłaty i dowodami ich nadania, potwierdzeniem wykonania usługi zgodnie z postanowieniami umowy, referencjami wystawionymi przez klienta
4. Gdzie złożyć pozew? Sąd Okręgowy Wrocław?