Sylwia
Koniuszewska
Project Managament,
Coaching , Srum,
Agile
Temat: nieotrzymanie świdectwa pracy- 4 miesiąca opoznienia
oto przypadek:- z dniem 10 maja została rozwiązana umowa za porozumieniem stron. Pracodawca powiedzial ze w przeciągu 7 dni drogą listowną otrzyma świadectwo. Do tej pory nie osoba ta nie otrzymała. Na jednym z forów zapoznałam się z następującą informacją"Art 97 kodeksu pracy mówi o tym iż pracodawca ma 7 dni na dostarczenie świadectwa pracy i jest to Jego obowiązkiem. Zgłosić to można do PIP. Na kontrole mają 30 dni od daty złożenia skargi i w tym terminie powinna Pani dostać odpowiedź. Jeśli kontroler stwierdzi że pracodawca nie dochował tego terminu nałoży karę.
Powyżej terminu 7 dni może Pani starać się o odszkodowanie od pracodawcy zgodnie z art 99 kp, ale musi Pani wykazać szkodę spowodowaną niedochowaniem terminu doręczenia świadectwa pracy. Najprostszym sposobem jest próba zarejestrowania się w UP, lub ośiadczenie pracodawcy o braku możliwości zatrudnienia z powodu braku niezbędnych dokumentów".
Czy możecie się odnieśc do powyższej wypowiedzi? Czy najpier należy zgłosić do PIP i jezeli PIP nałoży karę, kolejnym krokiem ma byc ubieganie się o odszkodowanie? Wniosek o odszkodowanie należy kierować do byłego pracodawcy ? O jaką sumę można się ubiegać? Co Waszym zdanie powinno być zawarte w takim wniosku, w celu zwiększenia szans na rekompensatę? Osoba posiada Oświdczenie od potencjalnego pracodawcy.
Czy spotkał się ktoś z Was z taką sytuacją i jesli tak to jakie były rezulataty i czy warto walczyć..