Robert K.

Robert K. Self szew :-), P-N
Consulting

Temat: naprawa gwarancyjna laptopa

odesłałem do naprawy lapka 24-11-2010 - po niemal miesiącu bo 23 -12 o 20 dostałem e-maila ze niestaty nie naprawiono jeszcze kompa z powodu braku jakiejś czesci zaproponowano mi odkupienie zprzetu za 60%wartości lub wymiane na nówke. Odpowiedziałem ze chce dostac moje cacko naprawione na to oni ze dadzą mi nowy wiec ja na to ze ok a dzisiaj odpowiedzieli ze jednak nie da sie naprawić bo producent czesci nie przysłał i ze przysługuje mi tylko odkup i przesłali formularze do wypełnienia i odesłania. Niestety nie mam warunków gwarancji bo im wysłałem a jako ze pierwsza naprawa trwała 2 tyg to nie sprawdzałem szzcegółnie warunków bo myslałem ze i tym razem bedzie ok. nie wiem wiec jaki tam jest okres gwarancji ale czy ten nie powinien wynisić według kc 2 tyg?
pytanie co mozna teraz zrobić - domagać sie wymiany na nowy? czy brać te 60 %. ale ja kupiłem tego kompa za 2900 w propmocji (cena wczesniejsza 3250) i teraz wcale nie jestem przekonany ze kupie coś z podobna konfiguracją za 1700 PLN ktore chcą mi zwrócic.bede wdzieczny za wszelkie porady.
aha jeszce jedno to jest asus - moze ktoś ma przed sobą warunki gwarancji albo miał podobna sytuacje?
Robert K.

Robert K. Self szew :-), P-N
Consulting

Temat: naprawa gwarancyjna laptopa

Robert K.:
odesłałem do naprawy lapka 24-11-2010 - po niemal miesiącu bo 23 -12 o 20 dostałem e-maila ze niestaty nie naprawiono jeszcze kompa z powodu braku jakiejś czesci zaproponowano mi odkupienie zprzetu za 60%wartości lub wymiane na nówke. Odpowiedziałem ze chce dostac moje cacko naprawione na to oni ze dadzą mi nowy wiec ja na to ze ok a dzisiaj odpowiedzieli ze jednak nie da sie naprawić bo producent czesci nie przysłał i ze przysługuje mi tylko odkup i przesłali formularze do wypełnienia i odesłania. Niestety nie mam warunków gwarancji bo im wysłałem a jako ze pierwsza naprawa trwała 2 tyg to nie sprawdzałem szzcegółnie warunków bo myslałem ze i tym razem bedzie ok. nie wiem wiec jaki tam jest okres gwarancji ale czy ten nie powinien wynisić według kc 2 tyg?
pytanie co mozna teraz zrobić - domagać sie wymiany na nowy? czy brać te 60 %. ale ja kupiłem tego kompa za 2900 w propmocji (cena wczesniejsza 3250) i teraz wcale nie jestem przekonany ze kupie coś z podobna konfiguracją za 1700 PLN ktore chcą mi zwrócic.bede wdzieczny za wszelkie porady.
aha jeszce jedno to jest asus - moze ktoś ma przed sobą warunki gwarancji albo miał podobna sytuacje?

i co nikt i nic?
Katarzyna N.

Katarzyna N. "Jeszcze nigdy tak
nie było, żeby jakoś
nie było".

Temat: naprawa gwarancyjna laptopa

Spróbuj poszukać warunków gwarancji w internecie. Na stronie asusa - http://pl.asus.com/ nie znalazłam, ale możesz jeszcze sam sprawdzić. Może ten model jest jeszcze dostępny w sklepach? Możnaby się po nich przejść i np. sfotografować kartę gwarancyjną.
Jeśli zgłosiłeś reklamację z gwarancji, to niestety wszystkie swoje roszczenia możesz opierać na karcie gwarancyjnej. Może ona w ogóle nie przewidywać zwrotu pieniędzy czy wymiany sprzętu na nowy, a jedynie jego naprawę. Dlatego tak ważne jest teraz, by znać jej postanowienia.
Jeśli okaże się, że gwarancja przewiduje wymianę albo zwrot całej zapłaconej ceny, to, powołując się na konkretne postanowienie karty gwar., trzeba domagać się wymiany laptopa (zwrotu ceny).
nie wiem wiec jaki tam jest okres gwarancji ale czy ten nie powinien wynisić według kc 2 tyg?

Przy zgłoszeniu w ramach gwarancji, karta gwar. określa czas rozpatrzenia reklamacji i dokonania ewentualnej naprawy. 2 tygodnie na rozpatrzenie reklamacji przewiduje ust. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (odnosi się ona do sprzedaży rzeczy ruchomych konsumentom przez przedsiębiorców). Na jej podstawie mogłeś zgłosić reklamację laptopa z tytułu niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową, do której musiałby się ustosunkować sprzedawca (o ile nie kupiłeś laptopa w ramach prowadzonej działalności gosp. lub zawodowej). Wybrałeś jednak gwarancję.

Może okazać się, że gwarancja przewiduje tylko naprawę, a w przypadku gdy jest ona niemożliwa - zwrot 60% ceny. Można wówczas po prostu zażądać zwrotu laptopa w takim stanie, w jakim jest i z informacją na piśmie, że nie został naprawiony i uzasadnieniem. Kiedy laptop wróci, można zgłosić reklamację sprzedawcy. Niestety czasu zostało niewiele, bo zauważone wady trzeba zgłosić sprzedawcy przed upływem 2 miesięcy od daty ich stwierdzenia.

Następna dyskusja:

naprawa gwarancyjna laptopa...




Wyślij zaproszenie do