konto usunięte

Temat: minął termin 14 dni z tytułu gwarancji

Hola, oddałem materac dmuchany na gwarancję i przez 14 dni nie dostałem żadnej odp. o sposobie rozpatrzenia. Mam pytanie, czy z tytułu gwarancji też obowiązuje termin odpowiedzi 14 dni jak przy niezgodności towaru z umową? Zaznaczę, że żadnej karty gwarancyjnej nie było. Dzięki za pomoc.
Adrian Falatyn

Adrian Falatyn Życiowy szczęściarz

Temat: minął termin 14 dni z tytułu gwarancji

Wg mnie, jeśli nie została do Ciebie wysłana informacja o odrzuceniu reklamacji w terminie 14 dni od daty złożenia, reklamacja jest rozpatrzona pozytywnie.

BTW, z tego co widać po Twoim doświadczeniu, zajmowałeś się reklamacjami ... Czyżbyś nie znał się na tym co robiłeś... ?Adrian F. edytował(a) ten post dnia 27.08.09 o godzinie 09:54

konto usunięte

Temat: minął termin 14 dni z tytułu gwarancji

Adrian F.:
Wg mnie, jeśli nie została do Ciebie wysłana informacja o odrzuceniu reklamacji w terminie 14 dni od daty złożenia, reklamacja jest rozpatrzona pozytywnie.

BTW, z tego co widać po Twoim doświadczeniu, zajmowałeś się reklamacjami ... Czyżbyś nie znał się na tym co robiłeś... ?Adrian F. edytował(a) ten post dnia 27.08.09 o godzinie 09:54
Trafna uwaga, było nawet sporo tego, ale nie wiem jak się zachowac jak nie było karty gwarancyjnej z określonymi zasadami, a spisujący reklamacje zaznaczył z tytułu gwarancji.
Jowita P.

Jowita P. Dyrektor
Departamentu
Zarządzania Ryzykiem

Temat: minął termin 14 dni z tytułu gwarancji

mój przypadek jest następujący: minął termin 14 dni od oddania telefonu do naprawy, uzyskałam informację, że mój telefon wciąż jest naprawiany, być może czekają na jakieś części. Zgodnie z kartą gwarancyjną "Pkt 2. ...wady będą usuwane w terminie nie dłuższym niż 14 dni od daty dostarczenia sprzętu do punktu napraw", a dalej jest napisane: "Klientowi przysługuje prawo do wymiany sprzętu na nowy, wyłącznie w przypadku gdy naprawa nie jest wykonana w terminie podanym w punkcie 2 (cyt. wcześniej) lub innym terminie uzgodnionym na piśmie z klientem". Odczytałam pani z serwisu ten fragment, a ona mi odpowiedziała, że jak przyjdzie telefonik (dosłownie), to mogę napisać swoje żale do producenta.
Co powinnam zrobić w takiej sytuacji?

konto usunięte

Temat: minął termin 14 dni z tytułu gwarancji

w każdym mieście jest rzecznik praw konsumenta. Idz do niego - albo napisze Ci piękne pismo albo załatwi za Ciebie sprawę. Ja nie raz korzystałam z pomocy tej instytucji, bo to szkoda nerwów :)
Krzysztof Olszyński

Krzysztof Olszyński Właściciel
drukreklamowy.com.p
oraz sztukafoto.pl

Temat: minął termin 14 dni z tytułu gwarancji

Jowita P.:
mój przypadek jest następujący: minął termin 14 dni od oddania telefonu do naprawy, uzyskałam informację, że mój telefon wciąż jest naprawiany, być może czekają na jakieś części. Zgodnie z kartą gwarancyjną "Pkt 2. ...wady będą usuwane w terminie nie dłuższym niż 14 dni od daty dostarczenia sprzętu do punktu napraw", a dalej jest napisane: "Klientowi przysługuje prawo do wymiany sprzętu na nowy, wyłącznie w przypadku gdy naprawa nie jest wykonana w terminie podanym w punkcie 2 (cyt. wcześniej) lub innym terminie uzgodnionym na piśmie z klientem". Odczytałam pani z serwisu ten fragment, a ona mi odpowiedziała, że jak przyjdzie telefonik (dosłownie), to mogę napisać swoje żale do producenta.
Co powinnam zrobić w takiej sytuacji?

jeżeli do 14dni kalendarzowych gwarant nie da jakiekolwiek odpowiedzi nabywca ma prawo do wymiany towaru na nowy lub zwrot pieniedzy zgodznie z ustawa z dnia 27 lipca 2002 r.
o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu
cywilnego1)
tj Art. 8.punkt 3 :
Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie określone w ust. 1, nie
ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że uznał je za
uzasadnione.
Marcin Urbańczyk

Marcin Urbańczyk Kierownik
Elektromarketu

Temat: minął termin 14 dni z tytułu gwarancji

Krzysztof Olszyński:
Jowita P.:
mój przypadek jest następujący: minął termin 14 dni od oddania telefonu do naprawy, uzyskałam informację, że mój telefon wciąż jest naprawiany, być może czekają na jakieś części. Zgodnie z kartą gwarancyjną "Pkt 2. ...wady będą usuwane w terminie nie dłuższym niż 14 dni od daty dostarczenia sprzętu do punktu napraw", a dalej jest napisane: "Klientowi przysługuje prawo do wymiany sprzętu na nowy, wyłącznie w przypadku gdy naprawa nie jest wykonana w terminie podanym w punkcie 2 (cyt. wcześniej) lub innym terminie uzgodnionym na piśmie z klientem". Odczytałam pani z serwisu ten fragment, a ona mi odpowiedziała, że jak przyjdzie telefonik (dosłownie), to mogę napisać swoje żale do producenta.
Co powinnam zrobić w takiej sytuacji?

jeżeli do 14dni kalendarzowych gwarant nie da jakiekolwiek odpowiedzi nabywca ma prawo do wymiany towaru na nowy lub zwrot pieniedzy zgodznie z ustawa z dnia 27 lipca 2002 r.
o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu
cywilnego1)
tj Art. 8.punkt 3 :
Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie określone w ust. 1, nie
ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że uznał je za
uzasadnione.

No niestety ale nie jest to prawda. Gdy reklamacja została złożona w trybie gwarancji to nie można zastosować do niej przepisów z tytułu ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej. Uprawnienia z tytułu gwarancji są kierowane do Gwaranta a z tytułu niezgodności towaru z umową do sprzedawcy. Są to (zazwyczaj) dwa różne podmioty gospodarcze a co za tym idzie dwa różne reżimy dochodzenia swoich uprawnień. W Pani przypadku proponuje dochodzić jednak roszczeń od gwaranta bo ten zawarł w warunkach gwarancji informacje kiedy można dostać wymianę towaru i termin ten został przekroczony ewidentnie. Jeśli są do tej reklamacji dokumenty potwierdzające moment oddania towaru do reklamacji oraz datę jego odebrania to nie powinno być większego kłopotu z uzyskaniem wymiany.
Grzegorz Pelc

Grzegorz Pelc radca prawny

Temat: minął termin 14 dni z tytułu gwarancji

Jowita P.:
mój przypadek jest następujący: minął termin 14 dni od oddania telefonu do naprawy, uzyskałam informację, że mój telefon wciąż jest naprawiany, być może czekają na jakieś części. Zgodnie z kartą gwarancyjną "Pkt 2. ...wady będą usuwane w terminie nie dłuższym niż 14 dni od daty dostarczenia sprzętu do punktu napraw", a dalej jest napisane: "Klientowi przysługuje prawo do wymiany sprzętu na nowy, wyłącznie w przypadku gdy naprawa nie jest wykonana w terminie podanym w punkcie 2 (cyt. wcześniej) lub innym terminie uzgodnionym na piśmie z klientem". Odczytałam pani z serwisu ten fragment, a ona mi odpowiedziała, że jak przyjdzie telefonik (dosłownie), to mogę napisać swoje żale do producenta.
Co powinnam zrobić w takiej sytuacji?

Zażądaj natychmiastowego wydania nowego telefonu.



Wyślij zaproszenie do