Temat: Mam problem, szukam pomocy

Mam wielki problem firmą Domeny.pl: w lipcu założyłam działalność gospodarczą i potrzebowałam mieć swoją stronę WWW, bo jak w dzisiejszych czasach funkcjonować bez niej... Znalazłam w Internecie firmę Domeny.pl zajmującą się rejestrowaniem domen i udostępnianiem miejsca na zawartość strony na serwerze i zarejestrowałam się na ich stronie akceptując warunki promocji. Jednak otrzymałam pracę i zawiesiłam ledwie złożoną działalność. W pewnym momencie otrzymałam â��groszową" fakturę pro forma za którą zapłaciłam, właściwie się nie zastanawiając że moja firma nie działa i nic nie robiłam z samą domeną nie mówiąc już o wykorzystywaniu miejsca na ich serwerach. Wczoraj otrzymałam maila z Domeny.pl z informacją o kolejnej płatności za odnowienie domeny, ale tym razem już na ponad 1 tyś. zł. Odpisałam, że dziękuję ale nie będę korzystać z odnowienia domeny, po czym otrzymałam telefon gdzie niemiła pani nie słuchając w ogóle żadnych moich wyjaśnień, domagała się zapłaty twierdząc że nie mogę nie zapłacić i mało tego będę musiała jeszcze zapłacić za rok i za 2 lata, a do tego kwoty jeszcze wyższe niż ten tysiąc zł terazâ�Ś

W regulaminie jest zapis iż potwierdzeniem akceptacji warunków, czy zawarcia umowy jest dokonanie płatności za pierwsza fakturę (pro forma oczywiście), która jest na kwotę myląco niewielką, a dopiero po 3 miesiącach przychodzi faktura (pro forma) na płatność dużą. Regulamin jest dostępny tylko na stroniw www, o dziwo został on zmieniony, a regulamin z wcześniejszego okresu, w którym zakupilam usługę został usunięty.

W regulaminie był zapis o tym że zrezygnować można po iluś tam okresach rozliczeniowych, ale po opłaceniu, bo inaczej pisemne oświadczenie o rezygnacji nie będzie przez nich honorowane. Regulamin jest niespójny i niestety, ale nieprecyzyjnie napisany odnośnie samej rezygnacji i płatności po rezygnacji:

Rezygnacja z usługi nabytej w ramach promocji „Serwery na 10. urodziny” przed drugim jej odnowieniem zobowiązuje Abonenta do uiszczenia z chwilą rezygnacji jednorazowej opłaty w wysokości proporcjonalnej do czasu, który pozostał do końca w/w okresu i ustalonej według aktualnieobowiązującego cennika.

Na dodatek w teraźniejszym regulaminie widnieje zapis zmieniony na niekorzyść konsumenta: Uczestnik promocji zobowiązuje się do opłacania usługi przez trzy kolejne lata. Rezygnacja z usługi nabytej w ramach promocji „Serwery na 10. urodziny” przed upływem trzech lat od daty zakupu, zobowiązuje Abonenta do uiszczenia z chwilą rezygnacji opłaty w wysokości proporcjonalnej doczasu, który pozostał do końca w/w okresu i ustalonej według aktualnie obowiązującego cennika.


Co rozumieć pod sformułowaniem opłaty w wysokości proporcjonalnej do czasu, który pozostał do końca w/w okresu i ustalonej według aktualnie obowiązującego cennika? Nie wiem gdzie również szukać w/w okresu? Wg pani z domeny.pl opłata ta jest równoznaczna z opłatą za korzystanie przez trzy lata - co wg mnie razi w prawa konsumenta - istnieje możliwosc kary umownej, lecz nie powinna ona być identyczna niż wartośc usługi, z której się już nie korzysta.


Dodatkowo oni przesyłają mi linki do faktur pro forma, a same faktury VAT mogą przesłać dopiero w kilka dni po dokonaniu płatności.



Co można zrobić? Nie płacić �� zablokują domenę i dadzą spokój?



Może mi ktoś poradzić jak można wyplątać się z tej trudnej i finansowo naprawdę obciążającej dla mnie sprawy? Teraz tysiąc, za rok i kolejne dwa grożą mi kolejne płatności tylko więcej, a jeszcze trzeba zapłacić za studia�
Marek Zarządzki Radca Prawny

Marek Zarządzki Radca
Prawny
Radca.Prawny
Marek.Zarządzki.Pełn
omocnik
Procesowy.Obrońc...

Temat: Mam problem, szukam pomocy

Przedstawiony problem dotyczy rozwiązania zawartej umowy o świadczenie usług.

Sytuacja w jakiej się p.Wioletta znalazła wynika z kilku okoliczności:
aktywni i młodzi początkujący w biznesie,
brak oparcia o prawną "symboliczną konsultację prawnika" obejmujacą przeczytanie i ocenę umowy pod kątem:
*zakresu usług,
*wynagrodzenia i aktualizacji cennika,
*sposobu zmiany opłat i regulaminu ich wprowadzania,
*czasu umowy /np. na czas nieokreślony/ i okresu wypowiedzenia,
*odpowiedzialności za ustalone zdarzenia w umowie /kary/.

Zapewne businesswoman nie przeczytała warunków umowy lub utraciła załączniki do umowy, tutaj zapewne regulamin usług i cennik oraz procedury zmian.

Kodeks cywilny wskazywałby na względy społeczne chroniące stronę przed silniejszym podmiotem, jednakże w tym stanie faktycznym jest przesłanką za słabą i nie bedzie uwzględnioną przez sąd.

Treść umowy strony ustaliły w ramach swobody umów na podstawie kodeksu cywilnego ze wszystkimi konsekwencjami.

Tak podpisana umowa wiąże Usługobiorcę p.Wiolettę i Usługodawcę.

Należy zatem przeanalizować:
1.treść umowy,
2.warunki rozwiązania umowy przez usługobiorcę - okres wypowiedzenia,
3.regulamin zmian cen lub opłat a także sposób informowania usługobiorcy i uzyskania jego zgody na podwyżkę lub odstąpienie od korzystania z usługi.

W przypadku braku materiałów wypada poprosić Usługodawcę pisemnie o potrzebne dane ze wskazaniem celu ich uzyskania.

Następnie należy pisemnie poinformować Usługodawcę o zamiarze rozwiązania umowy o świadczenie usług przez Usługobiorcę.

Jednocześnie w korespondencji skierowanej do Usługodawcy należy zaprezentować swoje stanowisko, na przykład :

-pani pragnie rozwiązać umowę,
-nie otrzymała pani informacji dotyczących opłat i ich zmian,
-wobec zaniedbania leżącego po stronie Usługodawcy nie może pani
ponosić konsekwencji,
-proponuje pani rozwiązanie mediacyjne i prezentuje stanowisko
wywiązania się z umowy ale w sposób realny do przyjęcia,albo
prosi o propozycję drugą stronę,
-w przypadku nie osiągnięcia porozumienia zgodnie z przepisami
kodeksu cywilnego podda pani sprawę pod rozstrzygnięcie sądu
powszechnego.

Radzę zwrócić się pisemnie do tej firmy i poprosić o poinformowanie w sposób szczegółowy o pani statusie i konsekwencjach rozwiązania/rezygnacji z umowy przed okresem wynikającym z promocji i możliwości rozwiązania umowy przez panią.

Posiadając stanowisko drugiej strony na piśmie i podaną podstawę prawną czy z umowy będzie pani łatwiej ustalić strategię działania.

Łączę pozdrowienia.

Marek Zarządzki
Jerzy Górski

Jerzy Górski BMT Eridia Sp. z
o.o.

Temat: Mam problem, szukam pomocy

UWAGA, OSTRZEGAM!!


Obrazek
Jerzy Górski edytował(a) ten post dnia 30.10.07 o godzinie 23:32
Robert R.

Robert R. Prywatny detektyw;
trener windykacji,
doktorant n.
prawnych.

Temat: Mam problem, szukam pomocy

Takich firm naciągających ludzi jest wiele. Najczęściej działają pod postacią różnych internetowych baz danych, portali reklamowych. Są zarejestrowane za granicą. Mają tak skonstuowaną umowę, że nie idzie jej rozwiazać (albo okres wypowiedzenia 6 miesięcy - rok). Jednocześnie przysyłają dziwne wezwania do zapłaty.Sam swego czasu prowadziłem sprawę jednej z firm zarejestrowanej na terenie niemiec. Biuro mieściło się w jednym pokoju w biurowcu w Hamburgu a firma krzak to właściwe określenie. Poprostu trzeba uważać co się podpisuje.

Co do problemu Wiola.
Proponuję niech umowę przeczyta dokładnie prawnik i najlepiej niech wystosuje do nich odpowiednie pismo. O ile jak się człowiek sam zwraca do takich firm to ignorują jego argumenty, to jak już taka osoba działa przez pełnomocnika (prawnika) bardzo często odstępują od swoich roszczeń.
Kamil K.

Kamil K. grafik ABC koń
kobyłe wlece

Temat: Mam problem, szukam pomocy

A co w momencie, kiedy ktoś zapłacił?
Czy jest szansa na odzyskanie pieniędzy?

Następna dyskusja:

Mam problem, szukam pomocy




Wyślij zaproszenie do