Grzegorz Michalski

Grzegorz Michalski Student,
Politechnika Łódzka

Temat: Koszt odesłania uszkodzonego towaru

Witam!
Mam problem. Zakupiłem towar w sklepie internetowym.
W regulaminie sklepu jest napisane, że towar należy obejrzeć przy kurierze. Ten jednak się na to definitywnie nie zgodził. Po jego rozpakowaniu w domu okazało się, że produkt jest uszkodzony...
Podejrzewam, że nie będą robili problemu z reklamacją, ale co z kosztem wysyłki do sklepu? Czy muszę to ja pokrywać (jak to zapisali w regulaminie), czy też koszt ten powinien być pokryty przez sklep? Jest to towar duży gabarytowo i jego wysyłka będzie kosztowała co najmniej kilkadziesiąt złotych.

Z góry dziękuję za pomoc
Grzegorz

konto usunięte

Temat: Koszt odesłania uszkodzonego towaru

Nie wiem czy to wymóg prawny czy powszechnie przyjęta metoda, ale sklepy stosują z reguły taki schemat:

1. Klient zwraca towar (bo się rozmyślił) - zwrot pieniedzy za towar, ale za przesyłke płaci klient.

2. Towar jest zwracany z powodu uszkodzenia - jeśli sklep przyjmie reklamacje to kwota za towar jak i kwota za przesyłke jest zwracama.

Tylko teraz jest inna kwestia. Jeśli towar jest uszkodzony w wyniku transportu to wątpie aby sklep przyjął reklamacje. Przy podpisywaniu protokołu odbioru u kuriera jest informacja ze klient sprawdził czy towar nie jest uszkodzony. Podpisałem - poświadczyłeś ze jest ok. Gdy kurier nie chciał pozwolić na sprawdzenie towaru (do czego nie ma prawa), to nie trzabyło podpisywać.
Grzegorz Michalski

Grzegorz Michalski Student,
Politechnika Łódzka

Temat: Koszt odesłania uszkodzonego towaru

Szukałem w internecie i podchodzi mi to pod zapisy towaru niezgodnego z umową?
Nie wiem gdzie doszło do uszkodzenia, ale towar otrzymałem uszkodzony. Kurier kategorycznie odmówił obejrzenia towaru. Zgłosiłem ten fakt do sklepu i otrzymałem informację, że to nic, że mam 7 dni na sprawdzenie towaru.
Paweł Gułaś

Paweł Gułaś Tanie wysyłanie w
KurierMix.pl

Temat: Koszt odesłania uszkodzonego towaru

Grzegorz Michalski:
Szukałem w internecie i podchodzi mi to pod zapisy towaru niezgodnego z umową?
Nie wiem gdzie doszło do uszkodzenia, ale towar otrzymałem uszkodzony. Kurier kategorycznie odmówił obejrzenia towaru. Zgłosiłem ten fakt do sklepu i otrzymałem informację, że to nic, że mam 7 dni na sprawdzenie towaru.

hej, towar należy sprawdzić podczas doręczenia.
Kurier odmówił rozpakowania? być może wiedział, że uszkodził przesyłkę, trzeba było poprosić nr. tel do obsługi Klienta i od razu dzwonić. Niektóre firmy kurierskie dopuszczają zgłoszenie reklamacji w ciągu kilku dni po doręczeniu przesyłki, ale w razie zgłoszenia takiej reklamacji cała procedura będzie niestety trudniejsza ....

Pozdr



Wyślij zaproszenie do