Agata Mazur

Agata Mazur Farma Pomysłów

Temat: Kiedy sprzedawca powinien wymienić towar na nowy?

Witajcie!

Dotknęła mnie następująca sytuacja.
Sprawiłam mojej mamie na święta aparat cyfrowy firmy BenQ.
Aparat podziałam bez problemu przez 3 miesiące od zakupu i zaczął się problem.
Aparat działam tylko przy podłączeniu go przez ładowarkę do prądu. Bez tego ani rusz. W związku z tym zgłosiliśmy się do autoryzowanego serwisu z reklamacją (sprzedawca aparatu jest w Warszawie, moja mama we Wrocławiu, a serwis to już wogóle jest gdzie indziej). Dostaliśmy info, że dnia następnego zjawi się kurier i zabierze od nas ten aparat do serwisu. No i tak się stało. Po 2 tyg. aparat wrócił i wyglądał tak, jakby go nikt nigdy z tego pudełka w tym serwisie nie wyjął, tylko zwyczajnie go odesłał. Więc zgłosiliśmy ponownie reklamację i ponownie dnia następnego pojawił się kurier. Tym razem było podobnie jak za pierwszym razem. Więc po raz trzeci odesłaliśmy aparat do serwisu. Tym razem do aparatu dołączyli informację, że coś tam wymienili. Jednak aparat jak nie działał tak nie działa dalej. Pani w serwisie powiedziała, że nie wie dlaczego ten aparat znów nie działa, że pewnie uszkodził się w transporcie i że po raz CZWARTY mamy odesłać aparat spowrotem do serwisu.
I tu moje pytanie. Kiedy mogę domagać się wymiany aparatu na nowy?
Do kogo powinnam się zwrócić z żądaniem wymiany? Czy egzekwować to od sprzedającego, czy od autoryzowanego serwisu?

Będę wdzięczna za pomoc.

Pozdrawiam,
AgataAgata Mazur edytował(a) ten post dnia 26.06.09 o godzinie 16:37
Anna P.

Anna P. Sztuka życia - to
cieszyć się małym
szczęściem.

Temat: Kiedy sprzedawca powinien wymienić towar na nowy?

Szukaj odpowiedzi Tutaj ---> strona federacji Konsumentów

Tutaj ---> serwis Konsumentów
Adam Bulandra

Adam Bulandra doktor nauk
prawnych, radca
prawny

Temat: Kiedy sprzedawca powinien wymienić towar na nowy?

Przosze spojrzec sobie na karte gwarancyjna. Tam sa ogolne warunki gwarancji. zazwyczaj po trzeciej naprawie przysluguje wymiana na nowy.
Moze Pani tez realizowac niezalezni roszczenie do sprzedawcy z tytulu niezgodnosci towaru z umowa. Przysluguje pani odstapienie od umowy i zwrot pieniedzy

konto usunięte

Temat: Kiedy sprzedawca powinien wymienić towar na nowy?

Agata Mazur:
Witajcie!

Dotknęła mnie następująca sytuacja.
Sprawiłam mojej mamie na święta aparat cyfrowy firmy BenQ.
Aparat podziałam bez problemu przez 3 miesiące od zakupu i zaczął się problem.
Aparat działam tylko przy podłączeniu go przez ładowarkę do prądu. Bez tego ani rusz. W związku z tym zgłosiliśmy się do autoryzowanego serwisu z reklamacją (sprzedawca aparatu jest w Warszawie, moja mama we Wrocławiu, a serwis to już wogóle jest gdzie indziej). Dostaliśmy info, że dnia następnego zjawi się kurier i zabierze od nas ten aparat do serwisu. No i tak się stało. Po 2 tyg. aparat wrócił i wyglądał tak, jakby go nikt nigdy z tego pudełka w tym serwisie nie wyjął, tylko zwyczajnie go odesłał. Więc zgłosiliśmy ponownie reklamację i ponownie dnia następnego pojawił się kurier. Tym razem było podobnie jak za pierwszym razem. Więc po raz trzeci odesłaliśmy aparat do serwisu. Tym razem do aparatu dołączyli informację, że coś tam wymienili. Jednak aparat jak nie działał tak nie działa dalej. Pani w serwisie powiedziała, że nie wie dlaczego ten aparat znów nie działa, że pewnie uszkodził się w transporcie i że po raz CZWARTY mamy odesłać aparat spowrotem do serwisu.
I tu moje pytanie. Kiedy mogę domagać się wymiany aparatu na nowy?
Do kogo powinnam się zwrócić z żądaniem wymiany? Czy egzekwować to od sprzedającego, czy od autoryzowanego serwisu?

Będę wdzięczna za pomoc.

Pozdrawiam,
AgataAgata Mazur edytował(a) ten post dnia 26.06.09 o godzinie 16:37

Jeżeli sprzedawca nie naprawił reklamowanego przez Ciebie towaru, masz prawo od umowy odstąpić, z powołaniem się na treść art. 8 ust. 4 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r. (Dz.U. Nr 141, poz. 1176 ze zm.). Jest to uprawnienie niezależne od uprawnień, jakie Ci przysługują z tytułu gwarancji.

Odstąpienie od umowy rodzi ten skutek, że strony powinny sobie zwrócić nawzajem to, co sobie świadczyły - sprzedawca cenę, jaką uiściłaś, zaś Ty aparat (art. 560 par. 2 w zw. z art. 494 kodeksu cywilnego).

Swoje uprawnienie wykonujesz poprzez złożenie sprzedawcy pisemnego oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Jeżeli sprzedawca nie zwróci Ci pieniędzy, powinnaś wytoczyć powództwo o zwrot zapłaconej ceny.
Agata Mazur

Agata Mazur Farma Pomysłów

Temat: Kiedy sprzedawca powinien wymienić towar na nowy?

Dziękuję Wam za odpowiedzi.

Zaczyna się odbijanie piłeczki.
Sprzedawca odsyła mnie do serwisu producenta aparatu, bo to niby oni są gwarantem.
A autoryzowany serwis mówi, że mamy im po raz kolejny odesłać aparat do naprawy i tyle mogą dla mnie zrobić.

Kogo powinnam, według prawa, nękać o załatwienie tej sprawy?

konto usunięte

Temat: Kiedy sprzedawca powinien wymienić towar na nowy?

Agata Mazur:
Dziękuję Wam za odpowiedzi.

Zaczyna się odbijanie piłeczki.
Sprzedawca odsyła mnie do serwisu producenta aparatu, bo to niby oni są gwarantem.
A autoryzowany serwis mówi, że mamy im po raz kolejny odesłać aparat do naprawy i tyle mogą dla mnie zrobić.

Kogo powinnam, według prawa, nękać o załatwienie tej sprawy?

Dużo prościej jest nękać sprzedawcę. Przepisy dotyczące rękojmi dają Ci jako konsumentowi dużo dalej idącą ochronę. Wybór reżimu (gwarancja, czy rękojmia) należy do Ciebie, ale pamiętaj, że przepisy o gwarancji nie dają Ci możliwości odstąpienia od umowy i w konsekwencji żądania zwrotu pieniędzy. Dlatego też doradzam rękojmię, z której roszczenia kierujesz przeciw sprzedawcy.



Wyślij zaproszenie do