Magda
Olszewska
Human Resources
Management expert
Temat: jak pomóc klientce z wezwaniem przedegzekucyjnym?
witamjedna z moich klientek ma, poza psychologicznym, także i prawny problem - chciałabym jej pomóc przynajmniej udzielając informacji.
w 2006 moja klientka przestała korzystać z usług jednego z operatorów telefonii stacjonarnej. rozwiązała umowę w przekonaniu, że wszystkie płatności z tego tytułu ma uregulowane. w 2008 przyszło wezwanie z firmy windykacyjnej - ostre w tonie, bo klientka przestraszyła się na tyle, że przesłała im jakąś część kwoty, której dotyczyło roszczenie.
ja myślę, że to był błąd - że powinna najpierw była dociekać podstawy wezwania - jakkolwiek z uwagi na jej ówczesną sytuację osobistą jestem w stanie zrozumieć, że tego nie zrobiła, i że się po prostu przestraszyła..
cisza była aż do teraz, kiedy to klientka dostała przedegzekucyjne wezwanie do zapłaty i kopię nakazu z sądu w postępowaniu upominawczym.
pytanie: co zrobić?... zapłacić nie wnikając?... nie zapłacić?... co grozi klientce, jeśli nie zapłaci?...
będę wdzięczna za informacje.