konto usunięte

Temat: ile czasu na reklamację???

Prawnik zawsze dostaje zapłatę tak, czy siak. Zlecenie prowadzenia sprawy jest umową starannego działania, a nie umową rezultatu. Zlecając sprawę zawierasz umowę, umawiasz się o honorarium i najczęściej wpłacasz przynajmniej część pieniędzy z góry.

Z prawnikiem jest podobnie jak z lekarzem. Ci dobrzy dbają o reputację i podchodzą rzetelnie do każdej sprawy, niezależnie od tego kto im płaci. A jak idziesz do lekarza, to płacisz pieniądze przy wizycie, czy dopiero jak wyzdrowiejesz?

Dobrze jest zatem zrobić najpierw wywiad na temat tego, komu zamierza się powierzyć swój los. Ale widzę, że odchodzimy od tematu.

konto usunięte

Temat: ile czasu na reklamację???

Karolina M.:
ja mam kosztorys z serwisu Nokii - koszt naprawy - 78 zł bo najpierw złożyłam normalną reklamacje dopiero potem powołałam się na tą ustawę, ale serwi stwierdził, ze jest uszkodzenie mechaniczne i nie uznał naprawy z tytułu reklamacji tylko odpłatnie, a mi przez 2 miesiace użytkowania telefon nie spadł, nie zalał sie niczym ani nim nie rzucałam:-)))
dlatego wydaje mi sie, że koszty naprawy w sumie sa na tyle niskie, że nie opłaca sie zv tym iść do sądu i uruchamiać całej machiny, a z drugiej strony to wygkląda tak jakby własnie opertaor specjalnie w ten spsób postępował i mial dodatkowe korzysci

Niestety, ale masz rację - proces o 78 zł. jest co do zasady nieopłacalny. Musisz ponieść koszt opłaty sądowej w kwocie 30 zł. Jak wygrasz sąd zasądzi Ci zwrot tej kwoty od pozwanego.

Jeżeli przegrasz, to stracisz owe 30 zł. a poza tym będziesz musiała zwrócić koszty stronie przeciwnej. Przy założeniu, że sprzedawcę będzie reprezentował radca prawny lub adwokat, koszty te wyniosą minimum 77 zł. (60 zł. zastępstwa procesowego + 17 zł. opłat skarbowej).

Z ekonomicznego punktu widzenia to się nie bardzo opłaca, ale może jednak warto dla zasady? Bo mi rzeczywiście wygląda na celowe działanie sprzedawcy, który wie, że nikt nie będzie chciał iść do sądu o takie pieniądze.
Monika L.

Monika L. Nie lekceważ
drobiazgów. One
decydują o
doskonałości a do...

Temat: ile czasu na reklamację???

...ja tez w sprawie reklamacji...
Kupiłam buty i po jednorazowym uzyciu/ po trzech dniach od zakupu/ złożyłam reklamacje, bo rozeszły się na szwie. Zażądałam odstąpienia od umowy w związku z utratą zaufania do marki itp. W opinii wyczytałam, ze zgłaszana przeze mnie niezgodność ma charakter nieistotny, usuwalny - w efekcie czego odrzucono reklamację, "sprzedawca w ramach odpowiedzialności za przedmiotowa parę obuwia moze skierować ją do specjalistycznego zakładu celem zszycia... "
Odwołałam się od sposobu rozpatrzenia reklamacji i otrzymałam opinię podtrzymującą wczesniejszą opinię. "Przepis art.8.1 Ustawy o szczególnych warunkach sprzedazy konsumenckiej... przyjmuje stopniowanie realizacji uprawnień konsumenta"... i tu podano mi dwie sekwencje. W pierwszej ządanie naprawy lub wymiany, w drugiej dopiero ządanie obniżenia ceny lub odstąpienia od umowy. W związku z tym zażądałam wymiany butów na nowa parę ale własnie otrzymałam odmowę. Czy musze się zgodzić na naprawę, czy mam szanse na wymianę?

konto usunięte

Temat: ile czasu na reklamację???

Witam
Proszę o pomoc ,Dwa miesiące temu zakupiłam okulary progresywne za które zapłaciłam 1000 zł.
Jednakże któregoś dnia przy zakładaniu jedno ze szkieł sie rozkuruszyło i oprawki zostały w 2 częściach ,Typ tych oprawek nazywa sie "Patent" .
Jest to tzw. oprawa niepełna czyli oprawa składająca sie z trzech elementów : dwóch zauszników i mostka .
Przy zakupie tych oprawek optyk dobierając je razem ze mną nie zaznaczył ,że soczewki ,które będą wstawione nie nadają się do nich,a powinien w tym momencie zaproponować mi inne oprawy.
Zareklamowałam je powołujac się na art. 8 ust.1 z dnia 27 lipca 2002 roku o szczególnych warunkach sprzedazy konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz.U. z dnia 05.09.2002 r) żadając wymiany opisanego towaru na nowy .Jednoczesnie oświadczyłam, iż od dnia wydania towaru nie mineło 6 miesięcy.Na moje pismo otrzymałam nastpującą odpowiedz z działu reklamacji i obsługi klienta ,ze wskazane uszkodzenie jest uszkodzeniem mechanicznym ,a przyczyną jego powstania nie są wady soczewek ,Jednoczesnie warto zwrucic uwagę, iż przy oprawie typy "patent" niezwykle ważnym czynnikiem jest odpowiedni dobór soczewek okularowych ,w tym przypadku najwłaściwszym wyborem , byłyby inne soczewki ,które charakteryzują się wiekszą odpornością mechaniczną . Do tego pisma dołaczył sie Optyk u którego zakupiłam okulary ,propnując mi ,że wymieni mi szkła,które poleca producent w lepszej wersji za które muszę dopłacić 740 zł .Uprzejmie proszę o pomoc co mam zrobić w tej sprawie .

Z góry bardzo Dziękuje.
Grzegorz Pelc

Grzegorz Pelc radca prawny

Temat: ile czasu na reklamację???

Proponuję zainteresować sprawą rzecznika konsumentów.

konto usunięte

Temat: ile czasu na reklamację???

,
sprawdź daty i zrób ksero paragonu,
wydrukuj w dwóch egzemplarzach,
zanieś do sklepu razem z okularami
niech Ci na jednym egzemplarzu pisma podbiją, że otrzymali z dzisiejszą datą.
Zostaw jeden egzemplarz pisma, kserokopię paragonu i okulary. Najpóźniej 14 dni po złożeniu powinieneś mieć okulary z powrotem
nie daj się zbyć, że nie są stroną w tej procedurze

Pozdrawiam
Piotrek
czy wystarczy ksero paragonu? muszę zareklamowac kurtkę wiem że będzie trudno i mam zamiar skorzystać z tych rad
Jarek Kowalak

Jarek Kowalak SPRZEDAWCA, FAWOR

Temat: ile czasu na reklamację???

Jeszcze czekam na odpowiec optyka na moje pismo w miedzy czasie musiałam dostarczyc paragon zakupu okularow.Bardzo jestem ciekawa co tez on wymysli,choć z góry powiedział ze ta sprawa dla mnie jest przegrana .CZEKAM

konto usunięte

Temat: ile czasu na reklamację???

Wątek od dawna nie kontynuowany ale pomyślałem, że pasuje do mojego problemu i może ktoś pomoże.

Mianowicie, chciałem zlozyc reklamacje na wersalkę. Gdy pojawilem sie w sklepie sprzedawca przedstawil mi do podpisania formularz reklamacyjny, w którym ,miedzy innymi, bylo do wyboru czy, cytuję: "W ramach swoich uprawnień pragnę skorzystac z
a)Udzielonej gwarancji
b)Ustawy z dnia 22 lipca 2002 o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej..."
i wybralem gwarancje.
Po trzech tygodniach pojawil sie serwisant, obejrzal wersalke i stwierdzil, ze faktycznie wada opisana w formularzu reklamacyjnym istnieje i zostalem zapewniony, ze w ciagu kilku dni dostane nowa wersalke. Nie zostawil zadnego formalnego sladu swojej wizyty, sprzedawca wspominal, ze jak sie serwisant pojawi to sporzadzi jakis protokol odnosne stanu wersalki, nic takiego sie nie stalo. Minal juz prawie miesiac od zlozenia reklamacji, prawie dwa tygodnie od wizyty serwisanta.
Szczerze mowiac, na chwile obecna, najchetniej odzyskalbym pieniadze za te wersalke. Czy mam na to szanse? Czy fakt, ze wybralem gwarancje w formularzu gwarancyjnym daje sprzedawcy jakas przewage bo rozumiem, ze ustawa o szczegolnych warunkach sprzedazy konsumenckiej nadal go obowiazuje. Czy powiinienem zlozyc reklamacje ponownie powolujac sie tym razem na ww ustawe?

Pozdawiam serdecznie
Bartek
Krzysztof Menzel

Krzysztof Menzel Student,
Politechnika Opolska

Temat: ile czasu na reklamację???

Witam,
Mam do państwa pytanie i prosil bym o pomoc.
Sprawa wygląda następująco, dwa miesiące temu kupiłem nową oponę do motoru kosztowała ona (600zl) miałem ją założoną dwa tygodnie po czym zauważyłem ze wyskoczyła na oponie buła (według mnie czysta wada fabryczna) opona przejechała coś koło 100km. Zadzwoniłem do znajomego sprzedawcy gdzie ja kupiłem wysłałem mu ja a on dalej do producenta przez importera. Od daty wysłanie jej przez zemnie Minoł miesiąc i dwa tygodnie. Po miesiącu nie otrzymałem żadnej informacji co się dzieje a ni ja ani znajomy sprzedawca również. Więc zacząłem go naciskać żeby dowiedział się co jest grane po paru dniach otrzymał informacje następującą :
 Witam
Reklamację opony Dunlop 120/60ZR17_QUALIFIER_II przyjmuje na stan . Opona
zostanie odesłana na ekspertyzę do producenta , który jest decydentem w
sprawie reklamacji.
O wynikach ekspertyzy poinformujemy, jak tylko będzie to możliwe.

Pozdrawiam
Od czasu otrzymania tej wiadomości minęły już kolejne dwa tygodnie i nic znowu cisza…
Proszę o rade?? Najbardziej boli brak informacji i to że motor stoi a ja nie mogę jeździć…Krzysztof Menzel edytował(a) ten post dnia 10.06.10 o godzinie 21:08
Wojciech Gabriel

Wojciech Gabriel Obsługa posprzedażna

Temat: ile czasu na reklamację???

Witam. Zgodnie z cytowaną już tu wcześniej ustawą o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej to sklep jest stroną. Pana nie powinno obchodzić co się dzieje w sklepie-czy oponę wysłali, gdzie itd. W moim mniemaniu sprawa jest czysta-sami przyznają że reklamację przyjęli, co prawda nie ma trybu ale w takim razie jest to tryb niezgodności towaru z umową (ustawa jw ma tu zastosowanie). Proszę zwrócić się na piśmie do sklepu aby wymienił wadliwą oponę. Od daty zgłoszenia reklamacji minęło 14 dni i więcej a w takim terminie sklep powinien się ustosunkować do niej-odrzucić lub uznać. Jeżeli nie było odpowiedzi- reklamacja jest uznana-tzw akcept milczący. Sprzedawca nie może przeciągać tego terminu w żaden sposób-czy to czekaniem na ekspertyzę czy opinię producenta.
Pozdrawiam

Następna dyskusja:

Ile czasu ma ubezpieczyciel...




Wyślij zaproszenie do