Piotr Dachnowski

Piotr Dachnowski QA Delivery Group
Manager

Temat: gwarancja/wymiana

Witam,
Mam takie pytanie. Kupilem dysk twardy i przestal dzilac. W miejscu gdzie kupilem proponuja mi zwrot kosztow, bo nie maja takiego samego na stanie i nie moga wymienic. Proponuja mi, ze moge kupic gorszy dysk i doplacic do tego (bo w tej chwili kosztuje wiecej niz ile ja zaplacilem za swoj) ... czy taka sytuacja jest dopuszczalna ? Nie powinni mi wymienic na jakis inny nie gorszy od mojego bez dodatkowych oplat z mojej strony ? Nie dosc, ze chca mi dac gorszy dysk to jeszcze chca bym im doplacil ... wydaje mi sie, ze konsument (czyli w tym wypadku ja) jest w takiej sytuacji poszkodowany.
Kamil N.

Kamil N. Mess With The Best
Die Like The Rest

Temat: gwarancja/wymiana

"Czy sprzedawca ma obowiązek wymienić wadliwy produkt?

Mamy prawo domagać się od sprzedawcy nieodpłatnej naprawy towaru albo wymiany. Wybór należy do nas, nie do sprzedawcy. Dopóki jest możliwa wymiana albo naprawa, nie możemy żądać zwrotu pieniędzy za wadliwy towar. Jeżeli wymiana nie jest możliwa, pozostaje nam naprawa. Zgłoszone przez nas żądanie stanowi zobowiązanie dla sprzedawcy. Nie może on zatem sam zadecydować, że zamiast wymiany towaru na nowy naprawi go bez naszej zgody. Sprzedawca nie będzie musiał wymieniać towaru na nowy tylko wtedy, gdy nie jest to możliwe albo wymaga nadmiernych kosztów i sprzedawca to udowodni.

Zwrotu pieniędzy możemy domagać się tylko wtedy, gdy niezgodność towaru z umową jest istotna i wystąpi choć jedna z następujących sytuacji:

• sprzedawca nie jest w stanie doprowadzić towaru do stanu zgodnego z umową poprzez wymianę ani naprawę, bowiem jest to niemożliwe lub wymaga nadmiernych kosztów;

• naprawa albo wymiana nie została wykonana przez sprzedawcę w odpowiednim czasie;

• naprawa albo wymiana naraża kupującego na znaczne niedogodności.

Oznacza to, że zwrotu pieniędzy od razu, bez żądania najpierw wymiany albo naprawy, możemy domagać się tylko w przypadku, gdy wymiana albo naprawa narażałyby nas na znaczne niedogodności. Gdy niezgodność towaru z umową nie jest istotna, możemy jedynie żądać obniżenia ceny."

zrodlo: http://www.wiih.gorzow.pl/index.php?option=com_content...

konto usunięte

Temat: gwarancja/wymiana

jednym słowem jesli nie mogą wymienić to muszą naprawić.
Jeśli nie mogą jednego i drugiego- rozwiązujecie umowę konsumencką: oddajesz sprzęt, zabierasz kasę.

wszystko na podstawie dowodu zakupu, nie gwarancji producenta.

konto usunięte

Temat: gwarancja/wymiana

Co więcej NIE MA ZNACZENIA ile przedmiot kosztuje aktualnie.
W przypadku zwrotu pieniędzy dostajesz tyle ile zapłaciłeś.

Następna dyskusja:

miedzynarodowa gwarancja




Wyślij zaproszenie do