Dominik
N.
EMEA Distribution
Planning Manager
Temat: Faktura korygująca
Witam,Mam takie pytanie. Jesteśmy sobie klientem pewnego dużego dostawcy internetu. Od kilku mieisięcy terminowo płacimy wszystkie faktury w wysokości X pln. Po tym czasie logując się w panelu użytkownika (w celu pobrania kolejnej faktury) widzimy właśnie wystawione faktury korygujące na +50% kwoty X każda...
Dzwonimy na infolinię, aby to wyjaśnić... pani nam tłumaczy, że z powodu błędu w systemie nie byliśmy obciążani częścią opłaty, dlatego korekta.
Ponieważ wystawiona faktura za styczeń wynosi X+110%X zadajemy pytanie dlaczego korekta była niższa niż różnica między poprzednią a obecną fakturą (logicznie rzecz biorąc korekta powinna wynieść każdorazowo +110%z X). Po 3 minutach muzyki w tle uzyskujemy odpowiedź, że ponieważ to była ich wina postanowili nas obciążyć tylko połową :))))
Pytamy czy aby nie musimy wyrazić zgody na takie "dopłaty", uzyskujemy odpowiedź, że regulamin nic na ten temat nie mówi i możemy złożyć reklamację.
Pytanie - jak do tego podejść, czy rzeczywiście musimy się na coś takiego zgodzić czy nie, na jakie przepisy się powołać.
Pozdraiwam,
D.