- 1
- 2
konto usunięte
Temat: czy trzeba mieć stałe sameldowanie??
Nie trzeba mieć zameldowania w ogóle, jednak jeśli jesteś w jednym miejscu pobytu dłużej niż 3 dni, musisz mieć meldunek czasowy.PS: Nikt nie zabrania być bezdomnym.
Robert S. xxx
Temat: czy trzeba mieć stałe sameldowanie??
przestanie być bezdomnym jak wynajmie mieszkanie i się w nim zamelduje na stałe na podstawie umowy, do czego jest zobowiązana.
Grzegorz
C.
ACCESS
DETEKTYWISTYCZNE
BIURO ŚLEDCZE - Twój
Prywatny Det...
Temat: czy trzeba mieć stałe sameldowanie??
Marcin "Modest" Klimaszewski:
Nie trzeba mieć zameldowania w ogóle, jednak jeśli jesteś w jednym miejscu pobytu dłużej niż 3 dni, musisz mieć meldunek czasowy.
PS: Nikt nie zabrania być bezdomnym.
Mylisz się Kolego.... jest sobie jeszcze taki akt prawny funkcjonujący w naszym Kraju: USTAWA z dnia 10 kwietnia 1974 r.
o ewidencji ludności i dowodach osobistych i nowelizacja: USTAWA z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności.
Ustawa ta mówi nam o tym, iż:
Definicja obowiązku meldunkowego:
Obowiązek meldunkowy ciąży na osobie i polega na:
zameldowaniu się w miejscu pobytu stałego lub czasowego
wymeldowaniu się z miejsca pobytu stałego lub czasowego,
zameldowaniu o urodzeniu dziecka,
zameldowaniu o zmianie stanu cywilnego,
zameldowaniu o zgonie osoby.
zaś w punktach n/w tejże, wspomina się:
Art. 5. 1. Osoba posiadająca obywatelstwo polskie i przebywająca stale na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest obowiązana zameldować się w miejscu pobytu stałego.
2. W tym samym czasie można mieć tylko jedno miejsce pobytu stałego.
Art. 6. 1. Pobytem stałym jest zamieszkanie w określonej miejscowości pod oznaczonym adresem z zamiarem stałego przebywania.
2. Miejscem pobytu stałego osoby zatrudnionej na statku żeglugi śródlądowej, zamieszkałej stale na statku, jest miejscowość, w której ma siedzibę przedsiębiorstwo żeglugowe zatrudniające tę osobę.
Art. 7. 1. Pobytem czasowym jest przebywanie bez zamiaru zmiany miejsca pobytu stałego w innej miejscowości pod oznaczonym adresem lub w tej samej miejscowości, lecz pod innym adresem.
2. Miejscem pobytu czasowego osoby zatrudnionej na statku morskim albo osoby, która w związku z wykonywaniem pracy przebywa przez określony czas w ruchomym urządzeniu mieszkalnym poza miejscem pobytu stałego, jest miejscowość, w której ma siedzibę zakład pracy zatrudniający tę osobę.
Art. 8. 1. (2) Osoba zameldowana na pobyt czasowy i przebywająca w tej samej miejscowości nieprzerwanie dłużej niż 3 miesiące jest obowiązana zameldować się na pobyt stały, chyba że zachodzą okoliczności wskazujące na to, iż pobyt ten nie utracił charakteru pobytu czasowego. Za okoliczności uzasadniające zameldowanie na pobyt czasowy trwający ponad 3 miesiące uważa się w szczególności:
1) wykonywanie pracy poza miejscem pobytu stałego;
2) pobyt związany z kształceniem się, leczeniem, wypoczynkiem lub ze względów rodzinnych;
3) odbywanie czynnej służby wojskowej;
4) pobyt w zakładach karnych i poprawczych, aresztach śledczych, schroniskach dla nieletnich i zakładach wychowawczych(3).
2. Wątpliwości co do charakteru pobytu rozstrzyga właściwy organ gminy.
3. (4) W tym samym czasie można mieć tylko jedno miejsce pobytu czasowego trwającego ponad 3 miesiące.
Tak więc:
Senat poparł w czerwcu 2010 roku ustawę o ewidencji ludności, zakładającą, że od 1 stycznia 2014 roku zniesiony zostanie obowiązek meldunkowy. Ustawa wprowadza ponadto ułatwienia w kwestii meldunku już od stycznia 2011 roku.
która mówi, iż:
Rozdział 4
Obowiązek meldunkowy obywateli polskich
Art. 24. 1. Obywatel polski przebywający na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest obowiązany wykonywać obowiązek meldunkowy określony w ustawie.
2. Obowiązek meldunkowy polega na:
1) zameldowaniu się w miejscu pobytu stałego lub czasowego;
2) wymeldowaniu się z miejsca pobytu stałego lub czasowego;
3) zgłoszeniu wyjazdu poza granice Rzeczypospolitej Polskiej oraz powrotu z wyjazdu poza granice Rzeczypospolitej Polskiej, z uwzględnieniem art. 36.
Art. 25. 1. Pobytem stałym jest zamieszkanie w określonej miejscowości pod oznaczonym adresem z zamiarem stałego przebywania.
2. Pobytem czasowym jest przebywanie bez zamiaru zmiany miejsca pobytu stałego w innej miejscowości pod oznaczonym adresem lub w tej samej miejscowości, lecz pod innym adresem.
3. Miejscem pobytu stałego lub czasowego osoby zatrudnionej na statku żeglugi śródlądowej lub morskiej albo zamieszkującej w związku z wykonywaniem pracy w ruchomym urządzeniu mieszkalnym, jest siedziba pracodawcy zatrudniającego tę osobę.
4. Ilekroć w ustawie jest mowa o pobycie czasowym obywatela polskiego należy przez to rozumieć przebywanie poza miejscem pobytu stałego przez okres ponad 3 miesięcy.
Tak więc obowiązek meldunkowy istnieje do dnia 01.01.2014 roku. Chyba wyjaśnione? ;)Grzegorz C. edytował(a) ten post dnia 28.08.11 o godzinie 18:13
Robert S. xxx
Temat: czy trzeba mieć stałe sameldowanie??
Nie, nie wyjaśnione Grzegorz. Mylisz obowiązek zameldowania się w miejscu pobytu z obowiązkiem posiadania stałego meldunku.Robert S. edytował(a) ten post dnia 28.08.11 o godzinie 19:53Joasia S. ;)
Temat: czy trzeba mieć stałe sameldowanie??
Monika J.:
Osoba chcąca wynająć mieszkanie nie ma stałego zameldowania, w dowodzie ma adres tymczasowy. Czy to prawda?
byłam zameldowana tylko czasowo przez jakiś rok i w dowodzie nie miałam, żadnego adresu, ale to było na przełomie 2009/2010. może się coś zmieniło, albo urzędnicy inaczej zinterpretowali przepisy, bo to nie są częste przypadki.
Artur
R.
Prawnik, AiM
Nieruchomości
Kancelaria Prawna
Temat: czy trzeba mieć stałe sameldowanie??
Joasia S.:
Monika J.:
Osoba chcąca wynająć mieszkanie nie ma stałego zameldowania, w dowodzie ma adres tymczasowy. Czy to prawda?
byłam zameldowana tylko czasowo przez jakiś rok i w dowodzie nie miałam, żadnego adresu, ale to było na przełomie 2009/2010. może się coś zmieniło, albo urzędnicy inaczej zinterpretowali przepisy, bo to nie są częste przypadki.
Myślę, że nie jest to "wina" różnej interpretacji urzędników, ale po prostu złożyła Pani wniosek o "zwykłe" zameldowanie na czas oznaczony. Takiego "zwykłego zameldowania" za czas oznaczony, rzeczywiście, w dowodzie się nie wpisuje. Jest jeszcze "niezwykłe" zameldowanie na czas określony i ustawa określa je jako zameldowanie na pobyt czasowy trwający ponad trzy miesiące . Takie zameldowanie do d.o. się wpisuje, w sytuacji opisanej poniżej:
Art. 37. 1. W dowodzie osobistym zamieszcza się:
1) nazwisko i imię (imiona) oraz imiona rodziców i nazwisko rodowe,
2) datę i miejsce urodzenia,
3) adres miejsca zameldowania na pobyt stały, a w razie jego braku - zameldowania na pobyt czasowy trwający ponad trzy miesiące; w przypadku braku zameldowania na pobyt stały albo pobyt czasowy trwający ponad trzy miesiące, danych o adresie nie zamieszcza się,
Więcej o obowiązku meldunkowym oraz "zwykłym" i "niezwykłym" zameldowaniu na czas oznaczony, w wyżej wymienionej ustawie (google, bing itp).
Edit: dwa/trzy miesiące ;) P.S. Na stronie Lex'a jest jeszcze wersja z okresem 2 miesięcy ;))
pozdrawiam
a.rArtur R. edytował(a) ten post dnia 28.08.11 o godzinie 20:57
Joasia S. ;)
Temat: czy trzeba mieć stałe sameldowanie??
Artur R.:
Joasia S.:
Monika J.:
Osoba chcąca wynająć mieszkanie nie ma stałego zameldowania, w dowodzie ma adres tymczasowy. Czy to prawda?
byłam zameldowana tylko czasowo przez jakiś rok i w dowodzie nie miałam, żadnego adresu, ale to było na przełomie 2009/2010. może się coś zmieniło, albo urzędnicy inaczej zinterpretowali przepisy, bo to nie są częste przypadki.
Myślę, że nie jest to "wina" różnej interpretacji urzędników, ale po prostu złożyła Pani wniosek o "zwykłe" zameldowanie na czas oznaczony. Takiego "zwykłego zameldowania" za czas oznaczony, rzeczywiście, w dowodzie się nie wpisuje. Jest jeszcze "niezwykłe" zameldowanie na czas określony i ustawa określa je jako zameldowanie na pobyt czasowy trwający ponad trzy miesiące . Takie zameldowanie do d.o. się wpisuje, w sytuacji opisanej poniżej:
Art. 37. 1. W dowodzie osobistym zamieszcza się:
1) nazwisko i imię (imiona) oraz imiona rodziców i nazwisko rodowe,
2) datę i miejsce urodzenia,
3) adres miejsca zameldowania na pobyt stały, a w razie jego braku - zameldowania na pobyt czasowy trwający ponad trzy miesiące; w przypadku braku zameldowania na pobyt stały albo pobyt czasowy trwający ponad trzy miesiące, danych o adresie nie zamieszcza się,
Więcej o obowiązku meldunkowym oraz "zwykłym" i "niezwykłym" zameldowaniu na czas oznaczony, w wyżej wymienionej ustawie (google, bing itp).
Edit: dwa/trzy miesiące ;) P.S. Na stronie Lex'a jest jeszcze wersja z okresem 2 miesięcy ;))
pozdrawiam
a.r
zameldowana czasowo byłam 5 mies. bez meldunku stałego :)
Magdalena
K.
Ważne są tylko te
dni, których jeszcze
nie znamy...
Temat: czy trzeba mieć stałe sameldowanie??
a ja mam takie pytanko: osoba nie ma zameldowania stałego a kupiła auto to gdzie ma je zarejestrować?a może nie ma prawa mieć auta skoro nie ma meldunku w dowodzie?
Robert S. xxx
Temat: czy trzeba mieć stałe sameldowanie??
Magdalena K.:
a ja mam takie pytanko: osoba nie ma zameldowania stałego a kupiła auto to gdzie ma je zarejestrować?
a może nie ma prawa mieć auta skoro nie ma meldunku w dowodzie?
w miejscu zamieszkania
konto usunięte
Temat: czy trzeba mieć stałe sameldowanie??
auto rejestruje się w miejscu zamieszkania a nie zameldowania, zameldowanie nie ma nic do rzeczy, kuzyn ostatnio przerabiał ten tematTemat: czy trzeba mieć stałe sameldowanie??
Dziękuję bardzo za pomoc wszystkim powyzej:) Okazało się, że ta Pani w ogóle nie ma żadnego adresu w dowodzie. Ale jak się okazuje można nie mieć w dowodzie adresu w ogóle ..konto usunięte
Temat: czy trzeba mieć stałe sameldowanie??
Czy jest jakaś kara i jak jej ewentualnie uniknąć jeśli osoba wymeldowała się we wrześniu 2010r z miejsca stałego pobytu i do tej pory nie zameldowała się nigdzie?Czy idąc do urzędu może złożyć wniosek o nowy dowód z zaświadczeniem o wymeldowaniu z 2010r?
Czy jest jakiś okres przedawnienia jeśli byłaby naliczona kara za niedopełnienie obowiązku?Alicja Niezabitowska edytował(a) ten post dnia 19.07.12 o godzinie 22:31
Sławomir
Kurek
Wspieranie, promocja
i wdrażanie idei
wolnorynkowej
przed...
Temat: czy trzeba mieć stałe sameldowanie??
Alicja Niezabitowska:Jeżeli się gdzieś mieszka, to należy o tym poinformowac urzędnika w gminie, czyli zameldowac się. Nie poinformowanie urzędnika gdzie się mieszka, czyli niezameldowanie się jest karalne.
Czy jest jakaś kara i jak jej ewentualnie uniknąć jeśli osoba wymeldowała się we wrześniu 2010r z miejsca stałego pobytu i do tej pory nie zameldowała się nigdzie?
Czy idąc do urzędu może złożyć wniosek o nowy dowód z zaświadczeniem o wymeldowaniu z 2010r?
Czy jest jakiś okres przedawnienia jeśli byłaby naliczona kara za niedopełnienie obowiązku?
konto usunięte
Temat: czy trzeba mieć stałe sameldowanie??
czyli mam rozumieć, że mając już gdzie mieszkać bez problemu urzędnik zamelduje taką osobę z zaświadczeniem o wymeldowaniu z 2010r?konto usunięte
Temat: czy trzeba mieć stałe sameldowanie??
W dowodzie wpiszą "brak stałego zameldowania" a ukarać nie ukarzą, bo ustawodawca nie przewidział ani sposobu karania ani wysokości ;) zresztą nie praktykują tego. Uważaj tylko na urząd skarbowy, ich się możesz bać , jeśli w ciągu tygodnia nie złożysz dokumentu o adresie gdzie przebywasz.hmm doczytałam... zależy od tego gdzie u kogo mieszkasz. Jeśli wynajmujesz, to umowa (niektórym urzędom ona nie wystarcza i chcą obecności wynajmującego. Idź dowiedz sie u nich.Edyta I. edytował(a) ten post dnia 19.07.12 o godzinie 23:59
Sławomir
Kurek
Wspieranie, promocja
i wdrażanie idei
wolnorynkowej
przed...
Temat: czy trzeba mieć stałe sameldowanie??
Alicja Niezabitowska:Jeżeli Pani gdzieś mieszka, to urzędnik musi to przyjąc do wiadomości, czyli zameldowac Panią. To czy Panią ukarze za zbyt późne zgłoszenie miejsca zamieszkania, to już inna sprawa.
czyli mam rozumieć, że mając już gdzie mieszkać bez problemu urzędnik zamelduje taką osobę z zaświadczeniem o wymeldowaniu z 2010r?
Cała idea powstania obowiązku meldunkowego polegała na tym, że władza ludowa chciała wiedziec, gdzie obywatela szukac, więc na upartego można urzędnikowi po prostu przy świadku powiedziec, lub na kawałku gazety napisac: "Ja, Alicja Niezabitowska , numer Pesel ******, mieszkam pod adresem ****" i dzięki temu Pani dopełni ciążącego na Pani obowiązku meldunku. O resztę niech się martwi urzędnik.
Te wszystkie formularze, formalności, potwierdzenia od właściela nieruchomości mają za zadanie tylko przyspieszyc meldunek i ułatwic urzędnikowi pracę, bo jak nie uwierzy Pani ustnej informacji, to będzie musiał wysłac np. dzielnicowego, aby potwierdził, że Pani tam rzeczywiście mieszka.
konto usunięte
Temat: czy trzeba mieć stałe sameldowanie??
Witam, a ja widzę to tak:USTAWA
z dnia 10 kwietnia 1974 r.
o ewidencji ludności i dowodach osobistych
Art. 55. 1. Kto:
1) uchyla się od obowiązku posiadania lub wymiany dowodu osobistego,
2) zatrzymuje cudzy dowód osobisty,
3) nie zwraca dowodu osobistego w razie utraty obywatelstwa polskiego,
podlega karze ograniczenia wolności do 1 miesiąca albo karze grzywny.
2. Orzekanie w sprawach, o których mowa w ust. 1, następuje na zasadach i w trybie określonym w przepisach o postępowaniu w sprawach o wykroczenia.
informacje o jednostce
orzeczenia sądów
komentarze
Art. 56. Wykroczenia przeciwko obowiązkowi meldunkowemu podlegają ustawie z dnia 20 maja 1971 r. - Kodeks wykroczeń (Dz. U. Nr 12, poz. 114, z późn. zm.1)).
Kodeks wykroczeń
Art. 147. § 1. Kto nie dopełnia ciążącego na nim obowiązku meldunkowego,
podlega karze ograniczenia wolności, grzywny albo karze nagany.
§ 2. Kto, będąc do tego obowiązany, nie zawiadamia właściwego organu o niedopełnieniu przez inną osobę ciążącego na niej obowiązku meldunkowego,
podlega karze grzywny albo karze nagany.
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI1)
z dnia 27 grudnia 2010 r.
w sprawie zgłaszania i przyjmowania danych niezbędnych do zameldowania i wymeldowania oraz prowadzenia ewidencji ludności i ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych
ZAMELDOWANIE NA POBYT STAŁY[/]
Miejsce załatwienia formalności:
urząd miejski — biuro obsługi interesanta/biuro administracji i spraw obywatelskich/centrum obsługi mieszkańców/biuro meldunkowe itp.
Dokumenty
Osoba dokonująca czynności zameldowania przedstawia:
prawidłowo wypełniony druk meldunkowy,
potwierdzenie wymeldowania z poprzedniego miejsca pobytu stałego,
do wglądu dowód osobisty,
w przypadku osób niepełnoletnich akt urodzenia,
osoby podlegające obowiązkowi wojskowemu (mężczyźni do 50 roku życia) — książeczkę wojskową,
dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu (tj. akt notarialny, wypis z księgi wieczystej, umowa najmu, przydział lokalu spółdzielczego lub umowa cywilno-prawna),
w nowo budowanym domu — dokument o odbiorze budynku i zawiadomienie o nadaniu mu numeru.
Opłaty
Czynności związane z zameldowaniem nie podlegają opłatom.
Termin załatwienia sprawy: od ręki
Załatwianie sprawy meldunkowej w formie zameldowania na pobyt stały następuje bezzwłocznie po okazaniu wszystkich wymaganych dokumentów oraz poprawnym wypełnieniu formularza meldunkowego.
Zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt stały
Każdy meldujący się otrzymuje zaświadczenie o zameldowaniu. Zaświadczenie to jest ważne przez 2 miesiące. To czas przewidziany na wymianę dowodu osobistego.
Jeżeli po upływie owych 2 miesięcy potrzebne nam będzie zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt stały (np. do przedstawienia w banku), to składamy w biurze meldunkowym następujące dokumenty:
podanie,
dowód osobisty.
Termin załatwienia sprawy: od ręki.
Opłata skarbowa wynosi za zaświadczenie 17 zł.
[b]ZAMELDOWANIE NA POBYT CZASOWY
Osoba zameldowana na pobyt czasowy i przebywająca w tej samej miejscowości nieprzerwanie dłużej niż 2 miesiące jest obowiązana zameldować się na pobyt stały, chyba że zachodzą okoliczności wskazujące na to, iż pobyt ten nie utracił charakteru pobytu czasowego.
Za okoliczności uzasadniające zameldowanie na pobyt czasowy trwający ponad 2 miesiące uważa się:
— wykonywanie pracy poza miejscem pobytu stałego,
— pobyt związany z kształceniem się, leczeniem, wypoczynkiem lub ze względów rodzinnych,
— odbywanie czynnej służby wojskowej,
— pobyt w zakładach karnych i poprawczych, aresztach śledczych, schroniskach dla nieletnich i zakładach wychowawczych.
Miejsce załatwienia formalności:
urząd miejski — biuro obsługi interesanta/biuro administracji i spraw obywatelskich/centrum obsługi mieszkańców/biuro meldunkowe.
Dokumenty
Osoba dokonująca czynności zameldowania przedstawia:
prawidłowo wypełniony druk meldunkowy,
do wglądu dowód osobisty,
w przypadku osób niepełnoletnich akt urodzenia,
osoby podlegające obowiązkowi wojskowemu (mężczyźni do 50 roku życia) — książeczkę wojskową,
dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu (tj. akt notarialny, wypis z księgi wieczystej, umowa najmu, przydział lokalu spółdzielczego lub umowa cywilno-prawna).
Opłaty
Czynności związane z zameldowaniem nie podlegają opłatom.
Termin załatwienia sprawy: od ręki
Załatwianie sprawy meldunkowej w formie zameldowania na pobyt czasowy następuje bezzwłocznie po okazaniu wszystkich wymaganych dokumentów oraz poprawnym wypełnieniu formularza meldunkowego.
W przypadku upływu terminu zameldowania na pobyt czasowy powyżej 2 miesięcy meldunek automatycznie wygasa. Ponowne zameldowanie na pobyt czasowy jest realizowane poprzez prawne dostarczenie wymaganych dokumentów i wypełnienie formularza meldunkowego.
WYMELDOWANIE
Miejsce załatwienia formalności:
urząd miejski — biuro obsługi interesanta/biuro administracji i spraw obywatelskich/centrum obsługi mieszkańców/biuro meldunkowe.
Dokumenty
Osoba dokonująca czynności wymeldowania przedstawia:
prawidłowo wypełniony druk — zgłoszenie wymeldowania,
do wglądu dowód osobisty,
osoby podlegające obowiązkowi wojskowemu (mężczyźni do 50 roku życia) — książeczkę wojskową,
w przypadku osób niepełnoletnich akt urodzenia,
przy wymeldowaniu dzieci wymagana jest obecność jednego z rodziców lub opiekunów prawnych.
Opłaty
Czynności związane z wymeldowaniem nie podlegają opłatom.
Termin załatwienia sprawy: od ręki.
PODSTAWA PRAWNA
Ustawa z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (Dz. U. z 2001 r. Nr 87, poz. 960 z późn. zm.).
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 z późn. zm.).
Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 24 grudnia 2002 r. w sprawie zgłaszania i przyjmowania danych niezbędnych do zameldowania i
wymeldowania oraz prowadzenia ewidencji ludności i ewidencji wydanych i utraconych dowodów osobistych (Dz. U. z 2002 r. Nr 236, poz. 1999).
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2006 r. Nr 225, poz. 1635).
Mam nadzieję, że pomogłam;-)
Pozdrawiam J.G.
konto usunięte
Temat: czy trzeba mieć stałe sameldowanie??
Edyta I.:
W dowodzie wpiszą "brak stałego zameldowania"
Nic nie wpiszą, zostawią puste miejsce.
a ukarać nie
ukarzą, bo ustawodawca nie przewidział ani sposobu karania ani wysokości ;)
Oczywiście, że ustawodawca przewidział sposób karania. Do końca tego roku (2012) obowiązuje jeszcze art :
Art. 147 KW:
§ 1. Kto nie dopełnia ciążącego na nim obowiązku meldunkowego, podlega karze ograniczenia wolności, grzywny albo karze nagany.
§ 2. Kto, będąc do tego obowiązany, nie zawiadamia właściwego organu o niedopełnieniu
przez inną osobę ciążącego na niej obowiązku meldunkowego, podlega karze grzywny albo karze nagany.
zresztą nie praktykują tego. Uważaj tylko na
urząd skarbowy, ich się możesz bać , jeśli w ciągu tygodnia nie złożysz dokumentu o adresie gdzie przebywasz.
Z jakiego przepisu ten obowiązek wynika?
Bo niczego takiego nie ma. Wystarczy, razem z zeznaniem podatkowym zaktualizować swoje dane i złożyć zeznanie do urzędu właściwego na miejsce zamieszkania na 31 grudnia za rok, za który jest składane zeznanie podatkowe.
konto usunięte
Temat: czy trzeba mieć stałe sameldowanie??
czyli od urzędnika zależy czy będzie więzienie, grzywna czy nagana?.a jest jakiś paragraf przedawniający jak uniknąć kary lub coś w stylu ,,czynnego żalu,, jak w skarbówce?
- 1
- 2
Podobne tematy
-
Bezpłatne porady prawne » Czy firma musi mieć koniecznie własne oprogramowanie?? -
-
Bezpłatne porady prawne » Czy jedna osoba fizyczna może mieć wiele "działalności... -
-
Bezpłatne porady prawne » Czy firma eventowa powinna mieć pozwolenie organizatora... -
-
Bezpłatne porady prawne » Kilkudniowy wyjazd integracyjny w firmie/ czy trzeba... -
-
Bezpłatne porady prawne » Czy i jaki dokument ma mieć przy sobie dziecko,... -
-
Bezpłatne porady prawne » Czy po zmianie imienia mogę mieć problemy urzędowe? -
-
Bezpłatne porady prawne » czy trzeba zarejstrować biuletyn? -
-
Bezpłatne porady prawne » Można po delegacji wrócić do domu, czy trzeba do pracy? -
-
Bezpłatne porady prawne » Czy trzeba wskazać kto kierował pojazdem - mandat za złe... -
-
Bezpłatne porady prawne » Czy trzeba rejestrować zbiór danych pracowników w giodo? -
Następna dyskusja: