konto usunięte

Temat: czy olewanie klienta jest niezgodne z prawem?

Miałam nieprzyjemność skorzystania z usługi turystycznej pewnego biura podróży. Historia jest długa: wysłałam im długą reklamację, w której- podpierając się odpowiednią ustawą opisywałam dlaczego BP nie wywiązało się z umowy. Dostałam byle jaką odpowiedź z sufitu. Drugie pismo i to samo- odpowiedź z sufitu. Wysłałamnwięc pismo do prezesa BP z prośbą o wymianę osoby, która zajmuje się moją sprawą jako niekompetentnej.
I teraz:
przed dwa miesiące dzowniłam z BP z pytaniem, kiedy uzyskam odpowiedź. PO dwóch miesiącach Pani mi odpowiedziała, ze "pismo jutro trafi na biurko prezesa". PO trzech miesiacach dowiedziałam sie, ze prezes je przeczytal i oddal do dzialu prawnego z poleceniem jak najszybszego rozpatrzenia sprawy. I rozpatruja ja do dzisiaj.
CAla sprawa ciagnie sie od wrzesnia, a rozpatrywanie mojego listu- piaty miesiac.
Wiekszosc osob zapewne powie "tak juz jest". Ale czy na pewno? Czy nie ma jakiejs ustawy itp, ktora regulowalaby obsługę klientów? Brzmi to abstrakcyjnie, ale moze jednak? Cokolwiek, co poza podręcznikiem savoir vivre okreslaloby zasady zachowania wobec konsumentów?

O odpowiedzi uprzejmie proszę ekspertów.

Temat: czy olewanie klienta jest niezgodne z prawem?

Krystyna S.:
Miałam nieprzyjemność skorzystania z usługi turystycznej pewnego biura podróży. Historia jest długa: wysłałam im długą reklamację, w której- podpierając się odpowiednią ustawą opisywałam dlaczego BP nie wywiązało się z umowy. Dostałam byle jaką odpowiedź z sufitu. Drugie pismo i to samo- odpowiedź z sufitu. Wysłałamnwięc pismo do prezesa BP z prośbą o wymianę osoby, która zajmuje się moją sprawą jako niekompetentnej.
I teraz:
przed dwa miesiące dzowniłam z BP z pytaniem, kiedy uzyskam odpowiedź. PO dwóch miesiącach Pani mi odpowiedziała, ze "pismo jutro trafi na biurko prezesa". PO trzech miesiacach dowiedziałam sie, ze prezes je przeczytal i oddal do dzialu prawnego z poleceniem jak najszybszego rozpatrzenia sprawy. I rozpatruja ja do dzisiaj.
CAla sprawa ciagnie sie od wrzesnia, a rozpatrywanie mojego listu- piaty miesiac.
Wiekszosc osob zapewne powie "tak juz jest". Ale czy na pewno? Czy nie ma jakiejs ustawy itp, ktora regulowalaby obsługę klientów? Brzmi to abstrakcyjnie, ale moze jednak? Cokolwiek, co poza podręcznikiem savoir vivre okreslaloby zasady zachowania wobec konsumentów?

O odpowiedzi uprzejmie proszę ekspertów.

art. 20 ustawy o usługach turystycznych
ust 4. Pilot wycieczek ma obowiązek potwierdzić klientowi przyjęcie reklamacji, a w wypadku jej niezałatwienia, przekazania jej niezwłocznie organizatorowi turystyki.
ust 5. W wypadku odmowy uwzględnienia reklamacji organizator turystyki jest obowiązany szczegółowo uzasadnić na piśmie przyczyny odmowy
ust. 6 Jeżeli organizator turystyki nie ustosunkuje się do reklamacji na piśmie, w terminie 30 dni od dnia zakończenia imprezy turystycznej, a w wypadku zgłoszenia tej reklamacji po zakończeniu imprezy turystycznej w terminie 30 dni od jej złożenia, uważa się, że uznał reklamację za uzasadnioną.

a uogólniając: jeśli nie rozpoznali Twojej reklamacji, pomimo, że wskazałaś im termin ku temu - zawsze możesz pozwać organizatora.
Piotr P.

Piotr P. Radca Prawny

Temat: czy olewanie klienta jest niezgodne z prawem?

1. Przedsądowe wezwanie do zapłaty
2. Pozew o zapłatę oznaczonej kwoty

Moim zdaniem tylko to działa na firmy, które olewają klientów. Radzę raz jeszcze przeanalizowac dowody na poparcie Twoich tez reklamacyjnych i przemyśleć, jaka kwota tytułem naprawienia Twoich szkód byłaby odpowiednia. A potem spokojnie umów się z jakimś prawnikiem, który po przejrzeniu sprawy powie Ci, jakie masz szanse na wygraną w sądzie.
Ponadto wartoby wysłać skargę do instytucji nadzorującej ten rynek, ew. zgłosić się do powiatowego rzecznika konsumentów (choć muszę przyznać, że instytucja ta jest często nieskuteczna)

konto usunięte

Temat: czy olewanie klienta jest niezgodne z prawem?

dziekuję.
Jeśli chodzi o nieustosunkowanie się do reklamacji w ciągu 30 dni sprawa wygląda tak, że ja dostałam odpowiedź w wymaganym czasie, lecz "ustosunkowanie się" do reklamacji było wątpliwe, co potwierdziła mi federacja konsumentów. Tz referent prawny BP napisał 3 zdania pełne bzdur, co, wg mojej laickiej oraz federacji opinii nie jest ustosunkowaniem się do reklamacji. To będzie więc chyba podstawą do dalszych działań, już na drodze sądowej.
Ewa M M.

Ewa M M. nadal się roznosci
uczę

Temat: czy olewanie klienta jest niezgodne z prawem?

<<To będzie więc chyba podstawą do dalszych działań, już na drodze sądowej>>
Ale przed sundem to jednak powinio byc biuro Rzecznika Konsumentow na ul. Gorskiego 7, zeby się upewnic, czy prawnie to sa jakies szanse na to, czego chcielibysmy od BT w zwiazku z reklamacja, czy wyglada to jednak inaczej niz nam sie wydaje...Ewa M M. edytował(a) ten post dnia 20.07.08 o godzinie 00:38

konto usunięte

Temat: czy olewanie klienta jest niezgodne z prawem?

o, super, dziękuję. Brakowało mi takiego kontaktu.



Wyślij zaproszenie do