Sławomir Wnętrzak

Sławomir Wnętrzak Nowe wyzwania
poszukiwane

Temat: Czy niezgodność towaru z umową?

Witam, mam problem z laptopem - skaczący obraz. Byłem w sklepie, gdzie zakupiłem ten sprzęt ponad rok temu (14 miesięcy) - sprzęt jest nadal na gwarancji. Spytałem się czy mogę go oddać na gwarancję w sklepie i uzyskałem odpowiedź, że mogę ale...
I tu się zaczyna ;) Gwarant mi tego za darmo nie naprawi bo uszkodzona jest tasiemka od ekranu a jest to uszkodzenie mechaniczne i będzie to kosztować z przesyłką 200-300zł. Ja uważam, że gwarancja powinna być uznana ponieważ wspomniana tasiemka jest w środku nieotwieranego laptopa i mogła uszkodzić się z powodu eksploatacji - co w tym modelu podobno często się zdarza.
Zastanawiam się czy mogę oddać ten sprzęt u sprzedawcy powołując się na niezgodność towaru z umową - korzystanie z komputera jest uniemożliwione przez skaczący i migający obraz. Proszę o pomoc czy to jest możliwe oraz gdzie mogę znaleźć wzory takich pism. Dziękuję

PS: Celowo nie podałem nazwy sklepu oraz marki sprzętu - nieistotne.

konto usunięte

Temat: Czy niezgodność towaru z umową?

Marka sprzętu istotna - sprzedawca nie.

Dla przykładu HP przysyła kuriera po zgłoszeniu telefonicznym. Wielu innych też. Chodzenie z tym do sklepu to sięganie lewą ręką do prawej kieszeni.

konto usunięte

Temat: Czy niezgodność towaru z umową?

Reklamuj zgodnie z sugestią Mariusza -> w serwisie producenta

Dla porównania z 2-3 lata temu wysłałem klientowi kurierem monitor LCD oryginalnie zapakowany (NEC), po dotarciu okazało się, że matryca jest pęknięta, dokładnie pęknięcie rozchodzilo się z za ramki otaczajacej matryce. Temat od razu zgloszony do autoryzowanego serwisu i bezpłatnie wymienili sprzęt (przyslali kuriera i odeslali kurierem). "Ponoć w tym modelu czasami ramka jest za mocno przykręcona, mój przypadek był drugi w PL"

Kilka tyg. temu wymieniałem kartę/klucz do Renault Laguna. Też na gwarancji - jeden z przycików przestał działać. Na 100% to mechanika przycisku lub słaby lut, może gdzieś karta za bardzo się wygieła, ale to wina konstrukcji (zbyt delikatna)- wymienione na gwarancji.

Dysk/wentylaor padnie w lapku i nie wymieni ? przecież to tez może być uszkodzenie mechaniczne ;) Ważna jest przyczyna uszkodzenia.Rafał Łukawski edytował(a) ten post dnia 04.01.10 o godzinie 18:31
Sławomir Wnętrzak

Sławomir Wnętrzak Nowe wyzwania
poszukiwane

Temat: Czy niezgodność towaru z umową?

Skoro istotne to powiem, że jest to laptop marki Fujitsu-Siemens - seria Esprimo. Jutro zadzwonię do serwisu i się spytam jak sprawa wygląda, mam nadzieję, że będzie okej i że mogę im wysłać bez HDD bo 300GB kopi mi się nie chce robić. Jak się nie uda to wracam z pytaniem o niezgodność. Pozdrawiam i dzięki za szybką pomoc.

konto usunięte

Temat: Czy niezgodność towaru z umową?

Sławomir Wnętrzak:
Skoro istotne to powiem, że jest to laptop marki Fujitsu-Siemens - seria Esprimo. Jutro zadzwonię do serwisu i się spytam jak sprawa wygląda, mam nadzieję, że będzie okej i że mogę im wysłać bez HDD bo 300GB kopi mi się nie chce robić. Jak się nie uda to wracam z pytaniem o niezgodność. Pozdrawiam i dzięki za szybką pomoc.

Jeżeli nic się nie zmieniło to FSC obsługuje klientów kurierem (bezplatnie w obie strony - sprawdzalem gdzies 1.5 roku temu). Z HDD może być problem zazwyczaj chcą komplet (dla zasady - gdyby np. wymieniali sprzęt). Przekonany jestem, ze bez problemu uda Ci sie to naprawic.

pozdrawiam
Agnieszka Gójska

Agnieszka Gójska Trener Wewnętrzny

Temat: Czy niezgodność towaru z umową?

Zastanawiam się czy mogę oddać ten sprzęt u sprzedawcy powołując się na niezgodność towaru z umową - korzystanie z komputera jest uniemożliwione przez skaczący i migający obraz. Proszę o pomoc czy to jest możliwe oraz gdzie mogę znaleźć wzory takich pism. Dziękuję

[jeśli nie Tobie, to może innym się przyda:]
Ze strony FK:
"Niezgodność towaru z umową jest pojęciem szerokim i dotyczy nie tylko wady towaru, ale też braku właściwości, cech określonych w umowie, braku zgodności z opisem, wzorem czy próbką."
http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?stor...

Możesz dokonać wyboru - albo reklamować towar, co wiąże się z poddawaniem Twojego laptopa analizom, opiniom rzeczoznawców itp., a to może się wiązać z próbami udowodnienia Ci, że uszkodzenie powstało z Twojej winy i reklamacji nie można uwzględnić
-albo skorzystać właśnie z tzw. rękojmi, czyli dwuletniej odpowiedzialności sprzedawcy za wydany towar - w tym przypadku udowadniasz sprzedawcy, że towar jest niezgodny z umową (i moim zdaniem nie będzie z tym problemu, bo wada uniemożliwia normalne funkcjonowanie sprzętu). W tym przypadku masz prawo zażądać wymiany towaru na nowy. Dopiero jeśli sprzedawca np. nie ma już na stanie odpowiedniego modelu, ma obowiązek zwrócić Ci pieniądze.

A jeśli chodzi o praktyczną radę - ja wychodzę z założenia,że po co męczyć się i tracić nerwy na ekspertyzy, wysyłanie sprzętu na drugi koniec Polski i powrót takowego nie wiadomo w jakim stanie (kurierzy, poczta polska itp), skoro można skorzystać z opcji drugiej i dostajesz nowy sprzęt (lub zwrot gotówki co do grosza) :)

Pismo złóż w dwóch egzemplarzach a na swoim egzemplarzu zażycz sobie potwierdzenia przyjęcia. Z tego co pamiętam mają dwa tygodnie na odpowiedź (polecam lekturę strony FK)
W takim piśmie powinny się znaleźć:
1. data zakupu (czyli zawarcia umowy)
2. dane Twoje (w tym telefon) i sklepu
3. powód niezgodności towaru z umową
4. twoje roszczenie względem sprzedawcy - czyli wymiana towaru na nowy
5. podstawa prawna: Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r. (DzU z 2002 r. Nr 141, poz. 1176)
6. lista załączników a w niej paragon lub faktura
I tyle:)
Życzę powodzenia!
Sławomir Wnętrzak

Sławomir Wnętrzak Nowe wyzwania
poszukiwane

Temat: Czy niezgodność towaru z umową?

Prawdę powiedziawszy wydawało mi się, że w przypadku reklamacji to serwis musi mi udowodnić, że uszkodzenie powstało z mojej winy a nie z wady materiałowej/błędów montażu/podobne. No to się teraz mam nad czym zastanowić. Prawdę powiedziawszy jeszcze nawet nie miałem jak się tym zająć - sprzęt leży na półce i tak poleży do 17 niestety. Teraz nic, tylko usiąść i na spokojnie to przeanalizować ;) Dzięki
Maciej Mikolajczyk

Maciej Mikolajczyk Key Account Manager,
Micro-Star
International ( MSI)

Temat: Czy niezgodność towaru z umową?

Sławomir Wnętrzak:
Skoro istotne to powiem, że jest to laptop marki Fujitsu-Siemens - seria Esprimo. Jutro zadzwonię do serwisu i się spytam jak sprawa wygląda, mam nadzieję, że będzie okej i że mogę im wysłać bez HDD bo 300GB kopi mi się nie chce robić. Jak się nie uda to wracam z pytaniem o niezgodność. Pozdrawiam i dzięki za szybką pomoc.

Fujitsu siemens ma infolinie, poprzez telefon zgłaszasz reklamację i wysyłają do Ciebie kuriera. Najczęściej sprzęt trafia do Anovo POlska w Wołominie.



Wyślij zaproszenie do