Krystian D.

Krystian D. Kierownik Sprzedaży

Temat: Co zrobić z Stowarzyszeniem ochrony praw KiUK Clarity?

Witam,

Stowarzyszenie niby dbające o prawa konsumenta Bombardują mailami i straszą sądem w przypadku nie wyeliminowania klauzul niedozwolonych w regulaminie sklepu http://alsos.pl - wg naszej oceny regulamin jest prawidłowy i nie narusza żadnych praw konsumenta - wręcz przeciwnie jesteśmy dalecy od nie poszanowania praw konsumenckich. Może już ktoś zna temat proszę o informcje. Może ktoś zauwazy coś niedozwolonego, niepokojącego w naszym regulaminie to również proszę o informacje bo stowarzyszenie niestety az tak pomocne nie jest by wskazać błędy i faktycznie pomóc konsumentom. Co tak naprawdę za tym stowarzyszeniem się kryje?
Pozdrawiam,
Krystian

konto usunięte

Temat: Co zrobić z Stowarzyszeniem ochrony praw KiUK Clarity?

To na pewno jest klauzulą niedozwoloną:

"Wszelkie reklamacje z tytułu uszkodzenia mechanicznego będą rozpatrywane na podstawie protokołu szkody z pisanego z kurierem, przewoźnikiem dostarczającym przesyłkę."

Więcej nie szukałem.
Maciej Hedrych-Ozimina

Maciej Hedrych-Ozimina IT - problem ? jaki
problem ? nowe
wyzwanie
+48_503_970_286

Temat: Co zrobić z Stowarzyszeniem ochrony praw KiUK Clarity?

to jest wlasnie polskie praweo..takie stowarzyszenia maja prawa i z tego korzystaja..aby zarobic..bo odplatnie ci poprawia regulamin i zaniechala przyczepiania sie do regulaminow.

mala jest szansa, ze cie zglosza, bo nic nie zarobia - bo potem sie bedzie urzad toba zajmowal a nie oni ze swoimi poprawieniami regulaminow.

swego czasu mialem oferte, aby zostac slupem takiego stowarzyszenia - a tematyka - ekologia i sprawdzenia czyt. poprawienia - wniosków ..podziekowalem.
Krystian D.

Krystian D. Kierownik Sprzedaży

Temat: Co zrobić z Stowarzyszeniem ochrony praw KiUK Clarity?

Dziękuje za szybką reakcje i poświęcony czas - niedozwoloną klauze zmieniam. tylko tyle, że każdy przewoźnik do rozpatrzenia reklamacji wymaga protokołu szkody z spianego przez kuriera - to jest nasze Polskie Prawo -

Jakby jeszcze ktoś zauważyl coś niepokojącego to proszę o sygnał - jeżeli kolegów zainteresowało coś na naszym sklepie w podziękowaniu udzielimy rabatów za podzielenie się informacjami.

Pozdrawiam
Krystian

konto usunięte

Temat: Co zrobić z Stowarzyszeniem ochrony praw KiUK Clarity?

Krystian D.:klauze zmieniam. tylko tyle, że każdy przewoźnik do rozpatrzenia reklamacji wymaga protokołu szkody z spianego przez kuriera

To prawda, ale to jest jakby twoja prywatna sprawa z firmą kurierską i nie możesz przenosić tych relacji na konsumenta.

I jest to nawet zrozumiałe - sam jestem w takiej sytuacji, że żona w domu odebrała do mnie przesyłkę i dopiero jak przyszedłem z pracy, to zobaczyłem, że produkt przyszedł dosłownie zmiażdżony, a jako że był to list polecony, to o żadnym protokole szkody dawno po odebraniu listu nie było już mowy.
Maciej Hedrych-Ozimina

Maciej Hedrych-Ozimina IT - problem ? jaki
problem ? nowe
wyzwanie
+48_503_970_286

Temat: Co zrobić z Stowarzyszeniem ochrony praw KiUK Clarity?

Krystian D.:
Dziękuje za szybką reakcje i poświęcony czas - niedozwoloną klauze zmieniam. tylko tyle, że każdy przewoźnik do rozpatrzenia reklamacji wymaga protokołu szkody z spianego przez kuriera - to jest nasze Polskie Prawo -

Jakby jeszcze ktoś zauważyl coś niepokojącego to proszę o sygnał - jeżeli kolegów zainteresowało coś na naszym sklepie w podziękowaniu udzielimy rabatów za podzielenie się informacjami.

Pozdrawiam
Krystian

moze tak napisac, że klient jest zobowiazny do spisania protokołu szkod w przypadku stwierdzenia uszkodzenia przesyłki. w przypadku braku w/w protokołu reklamacje z tytułu mechanicznego uszkodzenia produktu moga byc nieuznawane

znalezione w sieci - http://wzorylistow.strefa.pl/szkoda.htmlMaciej Hedrych-Ozimina edytował(a) ten post dnia 10.02.13 o godzinie 20:58

konto usunięte

Temat: Co zrobić z Stowarzyszeniem ochrony praw KiUK Clarity?

Reklamacja powinna być rozpatrzona (pozytywnie lub negatywnie) niezależnie od tego, czy protokół był spisany, czy nie.

Nadto należy zauważyć, że otrzymanie uszkodzonego produktu spełnia przesłanki "niezgodności z umową". Do 6 miesięcy od kupna istnieje zatem domniemanie, że niezgodność istniała w momencie sprzedaży.

Zatem - w tym czasie - to nie klient ma coś udowadniać, to sprzedawca ma udowodnić, że produkt był dostarczony bez wad. Jeśli sprzedający powie "nie uznajemy, bo nie ma protokołu" no to sorry, żadnego domniemania na korzyść konsumenta w ten sposób nie obali, a w sądzie przegra.Lech Malinowski edytował(a) ten post dnia 10.02.13 o godzinie 21:24
Maciej Hedrych-Ozimina

Maciej Hedrych-Ozimina IT - problem ? jaki
problem ? nowe
wyzwanie
+48_503_970_286

Temat: Co zrobić z Stowarzyszeniem ochrony praw KiUK Clarity?

klient przyjmuje paczke, jest fizycznie uszkodzenie opakowanie i moze tez uszkodzony towar..nic nie spisuje..odbiera jakby bylo OK.podpisuje kwitek..a po 3 dniach chce reklamowac i co ? sprzedawca mowi, ze odebral paczke i jest ok, owszem moze sie klient powoływac na inne przepisy..ale raczej marne szanse na wygrana..

konto usunięte

Temat: Co zrobić z Stowarzyszeniem ochrony praw KiUK Clarity?

Maciej Hedrych-Ozimina:
odebral paczke

tu sporu nie ma.
i jest ok

a jak to sprzedawca chce udowodnić?Lech Malinowski edytował(a) ten post dnia 10.02.13 o godzinie 22:06
Magdalena Filipek-Marzec

Magdalena Filipek-Marzec Rzecznik patentowy

Temat: Co zrobić z Stowarzyszeniem ochrony praw KiUK Clarity?

Krystianie - nie zgadzając się z informacją że "pewnie nic Ci nie zrobią" polecam Ci poczytać informacje pod tym linkiem
http://klauzuleniedozwolone.pl/blog/dostales-pozew-od-...

Nie jesteś pierwszy, ani na pewno nie ostatni...

Polecam Ci jednak konsultacje z prawnikiem, tym bardziej że Cię już "namierzyli"...
Adam Bulandra

Adam Bulandra doktor nauk
prawnych, radca
prawny

Temat: Co zrobić z Stowarzyszeniem ochrony praw KiUK Clarity?

wątpliwe postanowienia:
d) Zamówienia dokonane poprzez system sprzedaży sklepu alSOS.pl odbywają się poprzez „dodanie do koszyka. Zamówienie zostanie zrealizowane pod warunkiem, że towar jest dostępny w magazynie lub u dostawców sklepu alSOS.pl
podpada pod:
385(3)8 k.c.: "uzależniają spełnienie świadczenia od okoliczności zależnych tylko od woli kontrahenta konsumenta"

innymi słowy - jezeli coś wystawiasz do kupna to powinieneś to mieć - punkt "e" co prawda łagodzi nieco wydźwięk punktu "d", ale zastrzega być może raząco krótki termin dla konsumenta (5 dni) po powiadomieniu mailowym - być może trzeba wydłużyć ten termin

h) Nabywca może wycofać zamówienie w całości lub w części do momentu wysłania towaru.

ten punkt jest zbędny, skoro towar zawsze można zwrócić w ciągu 10 dni.

punkt "a" w rozdziale zwroty i reklamacje też budzi wątpliwości - pierwsza dotyczy 14dniowego terminu zwrotu pieniędzy, druga dotyczy ryzyka uszkodzenia towaru przy zwwrocie.

e) W przypadku zwrotu produktu, który nie znajdował się na stanie magazynowym i został sprowadzony na życzenie klienta, kwota podlegająca zwrotowi pomniejszana jest o zadatek.
ten przepis jest niezgodny z prawem - 385 (3) pkt 12

a) Złożenie zamówienia przez klienta jest równoznaczne z zaakceptowaniem przez niego postanowień tego regulaminu.
nie wiem jak jest rozwiązana kwestia zapoznawania się z regulaminem, ale takie sformułowanie nie ma mocy prawnej...
Krystian D.

Krystian D. Kierownik Sprzedaży

Temat: Co zrobić z Stowarzyszeniem ochrony praw KiUK Clarity?

Dzięki za nowe informacje - nabieżąco korygujemy i konsultujemy - jakby jeszcze coś wzbudzało niepokoj proszę o informację.
Adam Bulandra

Adam Bulandra doktor nauk
prawnych, radca
prawny

Temat: Co zrobić z Stowarzyszeniem ochrony praw KiUK Clarity?

Krystian D.:
Dzięki za nowe informacje - nabieżąco korygujemy i konsultujemy - jakby jeszcze coś wzbudzało niepokoj proszę o informację.

w tym punkcie "e" to ja bym zawarł jednak jeszcze jakąś formę przypomnienia nabywcy o konieczności podjęcia decyzji, albo w jakiś sposób upewnił się, że mail dotarł do adresata.
Krystian D.

Krystian D. Kierownik Sprzedaży

Temat: Co zrobić z Stowarzyszeniem ochrony praw KiUK Clarity?

Adam Bulandra:

w tym punkcie "e" to ja bym zawarł jednak jeszcze jakąś formę przypomnienia nabywcy o konieczności podjęcia decyzji, albo w jakiś sposób upewnił się, że mail dotarł do adresata.

Dodałem taki zapis: Sklep dołoży wszelkich starań by skutecznie skontaktować się z Kupującym w celu omówienia dalszej realizacji złożonego zamówienia.

Jeszcze raz dziękujemy za wsparcie - jakby, któryś z produktów zainteresował zapraszamy po odbiór rabatu :)

Następna dyskusja:

Prawo ochrony środowiska




Wyślij zaproszenie do