Tomasz Mikołajczyk

Tomasz Mikołajczyk nauczyciel, trener
IT, Software QA
Manager

Temat: CITO: Allegro - dopakowanie itd.

Witam.

złapałem się na szwindel z 'dopakowaniem' (patrz: http://www.wykop.pl/link/544143/dopakowanie-zmyslny-sp... )

czy mogę odstąpić od umowy kupna sprzedaży powołując się na brak REGULAMINU kupna sprzedaży? Na stronie 'O mnie' [ http://allegro.pl/my_page.php?uid=10546697 ] nie ma czegoś takiego, jak regulamin (literalnie nazwany) ...a treści są pisane różna czcionką tak, żeby wprowadzić kupującego w błąd (powiększone i pogrubione i na czerwono PŁACISZ TYLKO RAZ a mniejszą czcionką uwzględnij koszty dopłaty). Czy tego typu praktyki są podstawą do odstąpienia od umowy?

Czy w umowach zawieranych na odległość jest opcja żeby odstąpić od niej PRZED WYSYŁKĄ / przelewem (czyli nie ponosząc kosztów transportu, odsyłania itede)?
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: CITO: Allegro - dopakowanie itd.

Masz 10 dni od zakupu, by odstąpić bez podawanie przyczyny (jeśli nie kupiłeś na firmę).
Na piśmie, z potwierdzeniem odbioru , pismo z rozwiązaniem umowy.Dagmara D. edytował(a) ten post dnia 28.03.11 o godzinie 01:06
Tomasz Mikołajczyk

Tomasz Mikołajczyk nauczyciel, trener
IT, Software QA
Manager

Temat: CITO: Allegro - dopakowanie itd.

Dla potomnych - zakupy niezgodne z ustawą o o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym:

"Art. 5.
1. Praktykę rynkową uznaje się za działanie wprowadzające w błąd, jeżeli [u]działanie to w jakikolwiek sposób powoduje lub może powodować podjęcie przez przeciętnego konsumenta decyzji dotyczącej umowy, której inaczej by nie podjął[/u].
2. Wprowadzającym w błąd działaniem może być w szczególności:
1) rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji;
2) rozpowszechnianie prawdziwych informacji w sposób mogący wprowadzać w błąd;
3) działanie związane z wprowadzeniem produktu na rynek, które może wprowadzać w błąd w zakresie produktów lub ich opakowań, znaków towarowych, nazw handlowych lub innych oznaczeń indywidualizujących przedsiębiorcę lub jego produkty, w szczególności reklama porównawcza w rozumieniu art. 16 ust. 3 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2003 r. Nr 153, poz. 1503, z późn. zm.3));
4) nieprzestrzeganie kodeksu dobrych praktyk, do którego przedsiębiorca dobrowolnie przystąpił, jeżeli przedsiębiorca ten informuje w ramach praktyki rynkowej, że jest związany kodeksem dobrych praktyk.
3. Wprowadzające w błąd działanie może w szczególności dotyczyć:
1) istnienia produktu, jego rodzaju lub dostępności;
2) cech produktu, w szczególności jego pochodzenia geograficznego lub handlowego, ilości, jakości, sposobu wykonania, składników, daty produkcji, przydatności, możliwości i spodziewanych wyników zastosowania produktu, wyposażenia dodatkowego, testów i wyników badań lub kontroli przeprowadzanych na produkcie, zezwoleń, nagród lub wyróżnień uzyskanych przez produkt, ryzyka i korzyści związanych z produktem;
3) obowiązków przedsiębiorcy związanych z produktem, w tym usług serwisowych i procedury reklamacyjnej, dostawy, niezbędnych usług i części;
4) praw konsumenta, w szczególności prawa do naprawy lub wymiany produktu na nowy albo prawa do obniżenia ceny lub do odstąpienia od umowy;
[u]5) ceny, sposobu obliczania ceny lub istnienia szczególnej korzyści cenowej;[/u]
6) rodzaju sprzedaży, powodów stosowania przez przedsiębiorcę praktyki rynkowej, oświadczeń i symboli dotyczących bezpośredniego lub pośredniego sponsorowania, informacji dotyczących sytuacji gospodarczej lub prawnej przedsiębiorcy lub jego przedstawiciela, w tym jego imienia i nazwiska (nazwy) i majątku, kwalifikacji, statusu, posiadanych zezwoleń, członkostwa lub powiązań oraz praw własności przemysłowej i intelektualnej lub nagród i wyróżnień.
4. Przy ocenie, czy praktyka rynkowa wprowadza w błąd przez działanie, należy uwzględnić wszystkie jej elementy oraz okoliczności wprowadzenia produktu na rynek, w tym sposób jego prezentacji."

Następna dyskusja:

Zakupy na allegro. Opcja Ku...




Wyślij zaproszenie do