Temat: brak podpisu przy transakcji kartą
Możesz zgłaszać, co do zasady jeśli transakcja jest dokonana kartą kredytową bez chipa (czyli na podpis) i sprzedawca nie ma podpisanego kwitku, to jak powiesz, że to nie Twoja transakcja to jest duża szansa, że Ci oddadzą kasę.
Jednak nie polecam tego czynić, bo sprzedawca może udowodnić w inny sposób, że towar otrzymałeś (np. nagranie kamerą przemysłową), wtedy Ty będziesz się tłumaczył przed swoim bankiem że nie jesteś oszustem. Dodatkowo na korzyść sklepu będzie działać to, że karta była fizycznie w miejscu transakcji (była przeciągnięta przez terminal).
Generalnie przy takim czymś jest duże ryzyko, że to Ty będziesz później uważniej obserwowany przez Twój bank, zwłaszcza gdyby takich akcji miałbyś zrobić więcej. Sam podpis jest tylko jednym z kilku zabezpieczeń transakcji kartą a przy wyjaśnianiu takiej sprawy brane są pod uwagę wszystkie jej elementy.
Jeśli chcesz zrobić nauczkę, to raczej porozmawiaj z szefem sklepu, że jego pracownik naraża sklep na straty nie weryfikując podpisu (to jest to identyczne jak przyjmowanie gotówki bez sprawdzenia, czy jest prawdziwa). Takie zgłoszenie raczej będzie bardziej skuteczne a na pewno dla Ciebie bezpieczniejsze.
Jeśli to z kolei sam właściciel stoi za ladą i by olał Twoją uwagę, to możesz skontaktować się z tzw. aquirer'em (czyli np. Polcardem) i powiedział, że taki a taki punkt nie dochowuje należytej staranności przy transakcjach kartami. Aquirer'owi zależy na tym aby współpracować z porządnymi kontrahentami (czyli np sklepami), bo one generują mniej kosztownych reklamacji, więc raczej będzie otwarty na tego typu zgłoszenia. Zgłaszanie tego rodzaju wątpliwości własnemu bankowi raczej nie ma sensu, gdyż nie ma on fizycznej możliwości kontaktu ze sklepem (chyba że przez Visa/MC i dalej przez aquirer'a), gdyż ten jest związany umową wyłącznie z aquirer'em
Pozdrawiam