Agnieszka
R.
Supervisor w zespole
Trade Confirmations/
Citi
Temat: Bledne rozliczenie wodomierzy- jak wygrac ze...
Witam,W sierpniu tego roku wspolnota wymienila wodomierze w bloku na radiowe i w tym tygodniu przekazala mieszkancom rozliczenie wody za okres od stycznia do konca lipca 2013. O ile w moim przypadku rozliczenie wyglad prawidlowo, o tyle u sasiadow sa przeklamania. Sytuacja wyglada tak:
Od 1999 roku do konca 2012, czyli przez 13 lat zuzycie wody w mieszkaniu wynioslo ok. 1000 metrow szesciennych. Zgodnie z rozliczeniem otrzymanym przez sasiadow w okresie rozliczeniowym styczen- lipiec 2013 zuzyli okolo 300 metrow szesciennych, czylli przez pol roku zuzyli 1/3 tego co przez poprzednie 13 lat. Dodatkowo nie bylo ich w mieszkaniu przez okolo 2 miesiace w tym okresie rozliczeniowym, wiec de facto korzystali z wody przez 4 miesiace. Sa przekonani ze w momencie zmiany licznikow na radiowe przez firme zewnetrzna nastapilo przeklamanie.Przy wymianie nie byl obecny pracownik wspolonty, nie ma tez zadnego protokolu z podpisem wlasciciela lokalu. Wspolnota umywa rece, twierdzac ze problem nie dotyczy ich tylko sasiadow. Ograniczyli sie do przekazania sasiadom adresu firmy wymieniajacej wodomierze.
Pytania:
1.Czy firma wymieniajaca wodomierze ma obowiazek sporzadzenia protokolu przy ich wymianie?
2. Czy firma ma obowiazek przechowywania starych wodomierzy przez jakis czas?
3. Czy wspolnota ponosi odpowiedzialnosc za bledne rozliczenie wodomierzy?
4. Czy jest jakikolwiek sposob na udowodnienie firmie zmieniajacej wodomierze ze podala bledny stan licznikow?