Temat: błędna cena w sklepie internetowym

Mam problem z klientem, który kupił w sklepie internetowym towar w przypadkowo zaniżonej cenie (błąd w imporcie cenników). Klient złożył zamówienie, z automatu otrzymał potwierdzenie, a zaraz potem informację od nas, że nastąpiła pomyłka itd. Wiem, że w rozumieniu Prawa Handlowego potwierdzenie zlożenia zamówienia jest dla obydwu stron wiążące, natomiast w regulaminie sklepu jest informacja, że "W przypadku ewentualnej zmiany cen, Sklep zobowiązuje się do natychmiastowego poinformowania o tym Kupującego oraz zastrzega sobie prawo do wycofania ze sprzedaży niektórych produktów znajdujących się na stronach sklepu". Co mogę/powinnam w tej sytuacji zrobić? dziękuję z góry za pomoc

konto usunięte

Temat: błędna cena w sklepie internetowym

Regulamin nie może być sprzeczny z obowiązującymi zasadami prawa.
Obowiązują was takie warunki jakie były w momencie dokonywania zakupu - czynności prawnej, a potwierdzenie zamówienia w momencie jego otrzymania jest jak najbardziej wiążące. Możesz spróbować się "dogadać" z klientem, lecz w tej sytuacji prawo będzie po jego stronie.

konto usunięte

Temat: błędna cena w sklepie internetowym

Nie możesz w umowie z konsumentem zmienić ceny produktu po zawarciu umowy. Taki zapis regulaminu jest nieskuteczny. Jeżeli przejrzysz rejestr klauzul niedozwolonych na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, to zauważysz, że za niedozwolone postanowienia wzorców umownych (regulaminów) są uznawane nawet takie postanowienia, w których zmiana cen następuje na skutek przyczyn zupełnie niezależnych od woli stron (np. zmiany stawki VAT, lub cen urzędowych).

Przykro mi, ale uważam, że niewiele w tej sytuacji możesz zrobić.
Jacek S.

Jacek S. Zarządzanie procesem
budowlanym

Temat: błędna cena w sklepie internetowym

Moim zdaniem wszystko zależy od skali zjawiska. Jeżeli klient kupił jeden czy dwa egzemplarze urządzenia po cenie niższej od rynkowej o 20 czy 30% to sprawa jest niestety przegrana i można jedynie próbować porozumieć się z klientem. Natomiast jeżeli klient bezczelnie wykorzystał oczywistą pomyłkę np. laptop za 3 zł zamiast 3000 zł i zamówił 20 sztuk to prawdopodobnie można się będzie z tego wykręcić w sądzie bo bezczelne żerowanie na cudzej oczywistej pomyłce jest niezgodne z zasadami współżycia społecznego - był już taki przypadek i to chyba nawet też we Wrocławiu.

Temat: błędna cena w sklepie internetowym

Właśnie problem w tym, że nie chodzi o 20% - w takim przypadku możnaby przeboleć. Jest to celowe wykorzystanie pomyłki - za 170 zł kupił towar wart 1700. Dzięki Jacku - widzę światełko w tunelu;)



Wyślij zaproszenie do