konto usunięte

Temat: Biuro podróży-co robić?

Biuro podróży zmieniło dzień wylotu, wypoczynek uległ skróceniu o 1 dzień. Również sam wylot uległ opóźnieniu o 6 godzin. Przez 6 godzin oczekiwania na wylot, żaden pracownik biura nie skontaktował się ze mną. W sumie straciłam 13 godzin wypoczynku. Oczywiście biuro odrzuca jakiekolwiek wnioski o odszkodowanie. Czy jest szansa coś z tym zrobić?

Temat: Biuro podróży-co robić?

zależy jakie są warunki umowy ale nie podejrzewam żeby były zapisy o możliwości skrócenia usługi jednostronnie

Temat: Biuro podróży-co robić?

Agnieszka Dudek:
Biuro podróży zmieniło dzień wylotu, wypoczynek uległ skróceniu o 1 dzień. Również sam wylot uległ opóźnieniu o 6 godzin. Przez 6 godzin oczekiwania na wylot, żaden pracownik biura nie skontaktował się ze mną. W sumie straciłam 13 godzin wypoczynku. Oczywiście biuro odrzuca jakiekolwiek wnioski o odszkodowanie. Czy jest szansa coś z tym zrobić?

Poinformowano Panią wcześniej o zmianie godzin wylotu, czy też czekała Pani na lotnisku? Przy opcji drugiej kwestię odszkodowań reguluje rozporządzenie UE.
Pozdrawiam

konto usunięte

Temat: Biuro podróży-co robić?

Bardzo dziekuje za wiadomosc. Wylot planowany byl na 8.00,dzien wczesniej przesunieto go na 8.40 a w rezultacie wylecialam o 14.00. Na lotnisko przybylam przed 7.00 bo taki byl wymog biura podrozy. Odebralam bilety i czekalam na wylot przez 6 godzin. Nikt na lotnisku nie wiedzial dlaczego samolot jest opozniony? Rowniez biuro podrozy nie skontaktowalo sie ze mna.
Jakie zatem odszkodowanie przysluguje mi wedlug przepisow unijnych?

Pozdrawiam

konto usunięte

Temat: Biuro podróży-co robić?

Dziekuje za odpowiedz. Umowa, ktora otrzymalam od biura podrozy nie precyzuje tego. Jeszcze sprawdzam ich strone internetowa.

Pozdrawiam

Robert S.:
zależy jakie są warunki umowy ale nie podejrzewam żeby były zapisy o możliwości skrócenia usługi jednostronnie

Temat: Biuro podróży-co robić?

Agnieszka Dudek:
Bardzo dziekuje za wiadomosc. Wylot planowany byl na 8.00,dzien wczesniej przesunieto go na 8.40 a w rezultacie wylecialam o 14.00. Na lotnisko przybylam przed 7.00 bo taki byl wymog biura podrozy. Odebralam bilety i czekalam na wylot przez 6 godzin. Nikt na lotnisku nie wiedzial dlaczego samolot jest opozniony? Rowniez biuro podrozy nie skontaktowalo sie ze mna.
Jakie zatem odszkodowanie przysluguje mi wedlug przepisow unijnych?

Pozdrawiam

Kwestia odszkodowania zależy od długości lotu w km. Reguluje to rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady z 11.02.2004 r. (nr 61/2004) ustanawiające wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład albo odwołania lub dużego opóźnienia lotów (...).
Art. 7 reguluje prawo do odszkodowania za odwołanie lotu. Zgodnie z Wyrokiem w sprawach połączonych C-402/07 i C-432/07 Trybunał Sprawiedliwości UE uznał, że przepis będzie miał też zastosowanie do opóźnienia lotu. Musi Pani zwrócić również uwagę na treść art. 6 definiującego opóźnienie.
Odszkodowanie jest ryczałtowe:
- 250 euro przy lotach do 1500 km
- 400 euro przy lotach od 1500 km do 3.500 km
- 600 euro dla pozostałych.
Są to informacje ogólne, celem rozpoczęcia jakichkolwiek działań radzę najpierw zapoznać się dokładnie ze wskazanym aktem.
Ponadto, z tego co pamiętam, gdy pisałem w podobnej sprawie ostatnio zauważyłem, że można żądać odszkodowania od organizatora turystyki, a on regresem może żądać zwrotu od przewoźnika, ale nie potrafię teraz zlokalizować odpowiedniego orzeczenia.
Pozdrawiam



Wyślij zaproszenie do