Temat: Biuro podróży
Zgodnie z art. 11a Ustawy o osługach turystycznych:
"Organizator turystyki odpowiada za niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy o świadczenie usług turystycznych, chyba że niewykonanie lub nienależyte wykonanie jest spowodowane wyłącznie:
1) działaniem lub zaniechaniem klienta;
2) działaniem lub zaniechaniem osób trzecich, nieuczestniczących w wykonywaniu usług przewidzianych w umowie, jeżeli tych działań lub zaniechań nie można było przewidzieć ani uniknąć, albo
3) siłą wyższą."
W Twoim przypadku najbardziej prawdopodobne jest że biuro będzie powoływać się na zajście wyjątku z punktu 2. Ciężar udowodnienia tego, że tak jest spoczywa jednak na biurze podróży, więc jesteś w lepszej pozycji.
Odpowiedzialności z cytowanego artykułu nie można wyłączyć umownie, więc mniej korzystne dla Ciebie postanowienia kontraktowe Cię nie wiążą.
W razie sporu, w sądzie musiałbyś wykazać szkodę - będzie to 20 zł jakie straciłeś na autobus. Masz więc do biura podróży roszczenie o 20 zł:)).
A tak poważanie - daj sobie spokój:). Miłego wypoczynku:).