Oksana
V.
Płyń za rekinem
trafisz do ludzi.
Temat: Bardzo proszę o interpretację.
Tytuł umowy : Kontrakt Menedżerski.Brakujących paragrafów - nie było ;)
ARTYKUŁ 1.PRZEDMIOT UMOWY
1.1. Firma angażuje MENEDŻERA i powierza mu obowiązki Menedżera do spraw rozwoju ....... za wynagrodzeniem określonym w niniejszej Umowie.
1.2. MENEDŻER będzie zajmował stanowisko: Bussines Devlopment Menedżer. W zakresie niniejszej Umowy MENEDŻER wypełniał będzie w szczególności następujące obowiązki związane z zajmowanym stanowiskiem:
a) koordynowanie i realizowanie procesów związanych z kreowaniem przyszłości firmy, marki i produktu w szerokim tego sformułowania znaczeniu,
b) współpraca z Właścicielem FIRMY,
c) pozyskiwanie nowych klientów na rynku krajowym i zagranicznym,
d) aktywne pozyskiwanie i rozwijanie kontaktów handlowych,
e) pozyskiwanie partnerów, negocjowanie i ustalanie warunków współpracy,
f) identyfikowanie nowych możliwości biznesowych poprzez umiejętne docieranie do wartościowych informacji,
g) analiza rynku i kreowanie polityki handlowej,
h) efektywna współpraca z innymi działami firmy.
i) reprezentowanie FIRMY w stosunku do podmiotów gospodarczych zainteresowanych współpracą z FIRMĄ. W szczególności prowadzenie z nimi negocjacji dotyczących warunków takiej współpracy. Negocjacje te będą prowadzone zgodnie z założeniami polityki handlowej FIRMY i wytyczoną przez Właściciela firmy strategią rozwoju, przy uwzględnieniu finansowych, marketingowych i innych celów Spółki;
j) przedstawianie miesięcznych sprawozdań dotyczących działalności przedsiębiorstwa FIRMY oraz jego poszczególnych działów w firmie ustalonej przez Właściciela firmy;
k) Na życzenie Właściciela MENEDŻER będzie przygotowywał sprawozdania ze swojej działalności oraz przedstawiał wyniki swoje pracy.
l) MENEDŻER będzie wykonywał swoje obowiązki zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa polskiego i z zaświadczeniem o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej FIRMY.
ARTYKUŁ 2.CZAS TRWANIA UMOWY
Umowa niniejsza wchodzi w życie z dniem … maja 2013 roku i została zawarta na czas nie określony.
ARTYKUŁ 3.MIEJSCE WYKONYWANIA OBOWIĄZKÓW
MENEDŻER będzie wykonywał swoje obowiązki w siedzibie FIRMY jak również, gdy będzie to wymagane, w innych miejscach w Polsce lub za granicą.
ARTYKUŁ 4.OBOWIĄZKI MENEDŻERA
4.1. MENEDŻER oświadcza, iż według jego najlepszej wiedzy, jego wykształcenie i posiadane doświadczenia zawodowe umożliwiają mu wykonywanie obowiązków określonych w niniejszej Umowie.
4.2. MENEDŻER będzie wykonywał swoje obowiązki w sposób sumienny i odpowiedzialny mając na celu osiągnięcie najlepszych rezultatów oraz biorąc pod uwagę interesy i dobre imię SPÓŁKI oraz pozycję MENEDŻERA.
4.3. MENEDŻER będzie wykonywał swoje obowiązki według swojej najlepszej wiedzy zawodowej. MENEDŻER zobowiązany jest zaangażować się w pełni w sprawy FIRMY i przeznaczyć cały czas swojej pracy dla FIRMY powstrzymując się od angażowania, brania udziału lub zainteresowania jakimikolwiek innymi zajęciami handlowymi, gospodarczymi, oraz od zajmowania stanowisk kierowniczych lub podobnych w jakichkolwiek innych podmiotach gospodarczych lub innych organach zarówno zarejestrowanych jak i nie zarejestrowanych. MENEDŻER będzie na życzenie Właściciela lub za jego zgodą uczestniczyć w targach handlowych lub posiedzeniach FIRMY nawet jeżeli takie targi lub posiedzenia będą miały miejsce w czasie weekendu lub okresu wolnego od pracy. MENEDŻER będzie oddawać do dyspozycji FIRMY wszelkie wyniki pracy zawodowej i uprawnienia, jak również wszelkie spostrzeżenia i doświadczenia, jakie uzyskał w toku wykonywania swoich obowiązków.
4.4. MENEDŻER będzie dbał o wartość przedsiębiorstwa i jego dobre imię również po zakończeniu wykonywania swoich obowiązków.
4.5. Wobec MENEDŻERA nie mają zastosowania obowiązujące w FIRMIE wewnętrzne regulaminy oraz regulamin pracy z wyjątkiem przepisów przeciwpożarowych oraz przepisów dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy.
4.6. W szczególności MENEDŻER będzie:
(i) godnie reprezentować FIRMĘ;
(ii) zarządzać sprawami FIRMY z najwyższą profesjonalną starannością;
(iii) osiągać jak najlepsze możliwe rezultaty w wykonywaniu swych obowiązków
(iv) informować Właściciela oraz uzyskiwać jego wcześniejszą, pisemną zgodę przed zawarciem, w imieniu FIRMY, jakiegokolwiek porozumienia z osobą trzecią będącą członkiem jego rodziny lub podmiotem, w którym MENEDŻER lub którykolwiek z członków jego rodziny posiada bezpośrednio lub pośrednio udział (korzyść) finansowy;
(v) traktować własność FIRMY z najwyższą dbałością;
(vi) wypełniać wymagane zgłoszenia do ubezpieczenia społecznego i opłacać składkę ubezpieczeniową lub podatek dochodowy wymagany przez polskie prawo w związku z niniejszą Umową.
ARTYKUŁ 5.MIENIE POWIERZONE MENEDŻEROWI
5.1. FIRMA zapewni MENEDŻEROWI narzędzia pracy niezbędne do prawidłowego wykonywania obowiązków.
5.2. MENEDŻER będzie korzystać z powierzonego mu wyposażenia FIRMY zgodnie z zasadami prawidłowego używania oraz traktować je z najwyższą dbałością.
5.3. W razie rozwiązania Umowy, MENEDŻER będzie zobowiązany, bez wezwania, do niezwłocznego zwrotu wyposażenia stanowiącego własność FIRMY. Wyposażenie to zostanie zwrócone FIRMIE w stanie nie pogorszonym, z wyjątkiem normalnego zużycia wynikającego z jego prawidłowego używania.
ARTYKUŁ 6.CZAS PRACY ORAZ OKRES ZWOLNIENIA OD PRACY
6.1. Wobec MENEDŻERA nie mają zastosowania obowiązujące w FIRMIE regulacje dotyczące czasu pracy. W oparciu o treść Artykułów 4 i 3 niniejszej Umowy MENEDŻER samodzielnie określa czas wykonywania swoich obowiązków.
6.2. MENEDŻER uprawniony jest do dwudziestu sześciu dni roboczych rocznie wolnych od pracy. Terminy dni wolnych od pracy będą ustalane każdego roku w porozumieniu z Właścicielem, a MENEDŻEROWI przysługiwać będzie w okresie zwolnienia od pracy wynagrodzenia wynikające z Artykułu 7 niniejszej Umowy.
ARTYKUŁ 7.WYNAGRODZENIE
7.1. Za wykonanie wszystkich usług i obowiązków określony w Umowie MENEDŻER otrzymywać będzie miesięczne, stałe wynagrodzenie w wysokości stanowiącej równowartość netto + VAT PLN (słownie: zł 0/100 + VAT.
7.2. W terminie do 10-go dnia miesiąca MENEDŻER wystawi i dostarczy FIRMIE fakturę VAT za bieżący miesiąc. FIRMA zapłaci kwotę wynikającą z faktury na rachunek bankowy wskazany przez MENEDŻERA w ciągu dziesięciu dni roboczych po dniu otrzymania faktury.
7.3. Uzasadnione koszty poniesione przez MENEDŻERA w związku z wykonywaniem przez niego powierzonych mu obowiązków będą zwracane MENEDŻEROWI po przedłożeniu przez niego dowodów poniesienia wydatków (rachunki, faktury), sporządzonych zgodnie z przepisami prawa polskiego i po zaakceptowaniu ich przez Właściciela lub osobę wskazaną przez niego. Na pokrycie bieżących wydatków MENEDŻER otrzyma zaliczkę w kwocie ustalonej przez Właściciela
7.4. Wszelkie należności wynikające z przepisów o ubezpieczeniu społecznym lub podatku dochodowym, które były należne lub nałożone w związku z niniejszą Umową lub jego wynagrodzeniem lub premią określoną poniżej w Artykule 8 będą regulowane przez MENEDŻERA, zaś MENEDŻER będzie ochraniał FIRMĘ od jakichkolwiek roszczeń wynikających z tychże składek lub opodatkowania.
ARTYKUŁ 8. ROZWIĄZANIE UMOWY
8.1 Umowa może być rozwiązana przez FIRMĘ w każdym czasie, ze skutkiem natychmiastowym bez odszkodowania, w przypadku rażącego zaniedbania lub umyślnego przewinienia MENEDŻERA. W rozumieniu niniejszego artykułu w szczególności następujące zdarzenia będą uważane za rażące zaniedbanie:
(i) MENEDŻER wystąpił o ogłoszenie upadłości lub wystąpiono wobec niego o ogłoszenie upadłości lub też wystąpił o wszczęcie postępowania układowego, zawarł jakikolwiek układ lub porozumienie o umorzeniu długu ze swoimi wierzycielami;
(ii) bez istotnej przyczyny MENEDŻER poważnie zaniedbał lub odmówił wykonania wszystkich lub jakiegokolwiek ze swoich obowiązków wynikających z niniejszej Umowy po uprzednim ostrzeżeniu udzielonym przez Właściciela na piśmie;
(iii) MENEDŻER zostanie wykreślony z ewidencji działalności gospodarczej prowadzonej przez właściwy Urząd Miejski;
(iv) MENEDŻER narusza klauzulę o zakazie konkurencji, o której mowa poniżej w Artykule 14;
(v) bez uprzedniej pisemnej zgody Właściciela MENEDŻER, działając w imieniu FIRMY, zawrze lub świadomie zezwoli któremukolwiek z pracowników FIRMY zawrzeć jakiekolwiek porozumienie z osobą trzecią będącą członkiem jego rodziny lub podmiotem, w którym MENEDŻER lub którykolwiek z członków jego rodziny posiada bezpośrednio lub pośrednio udział (korzyść) finansowy.
8.2 Umowa może zostać również rozwiązana w każdym czasie, przez każdą ze Stron poprzez doręczenie drugiej Stronie pisemnego wypowiedzenia umowy na jeden miesiące przed rozwiązaniem Umowy.
ARTYKUŁ 11. POUFNOŚĆ
11.1. MENEDŻER przyjmuje do wiadomości, że wszelkie informacje dotyczące FIRMY, jej klientów i partnerów, strategii, polityki cen, organizacji pracy itp., w których posiadanie wejdzie w związku z wykonywaniem swoich obowiązków, są poufne zarówno w okresie obowiązywania Umowy jak i po jej rozwiązaniu przez okres 2 lat.
11.2. W razie rozwiązania Umowy, MENEDŻER będzie zobowiązany, bez wezwania, do bezzwłocznego zwrotu FIRMIE wszelkich znajdujących się w jego posiadaniu dokumentów dotyczących FIRMIY oraz wystawić zaświadczenie potwierdzające, iż zwrócił on wszystkie tego typu dokumenty.
11.3. MENEDŻER uznaje, iż zasady zachowania tajemnicy służbowej będą odnosiły się również do wysokości przyznanego mu wynagrodzenia. Z tego względu MENEDŻER zobowiązuje się do zachowania wobec osób trzecich tajemnicy co do treści niniejszej Umowy.
11.4. Wszelkie publikacje, bez względu na formę, wyników pracy lub jej efektów, które związane są z działalnością FIRMY są zabronione. Powyższe postanowienie pozostaje w mocy również po rozwiązaniu niniejszej Umowy.
11.5. W razie naruszenia wyżej wymienionych obowiązków MENEDŻER będzie odpowiedzialny za wszelkie powstałe z tego tytułu szkody.
ARTYKUŁ 12. UBEZPIECZENIE OD ODPOWIEDZIALNOŚCI
12.1. W przypadku niewykonania przez MENEDŻERA obowiązków wynikających z niniejszej Umowy MENEDŻER zabezpieczy FIRMĘ przed wszelkimi stratami lub szkodami jakie z tego powodu SPÓŁKA poniosła.
12.2. MENEDŻER ubezpieczy się na swój koszt od wszelkich konsekwencji odpowiedzialności wynikających z niniejszej Umowy. MENEDŻER dokona i będzie kontynuował przez cały czas trwania Umowy odpowiednie ubezpieczenie OC od wykonywanej działalności w renomowanym towarzystwie ubezpieczeniowym. Przedmiotowe ubezpieczenie będzie zawarte na kwotę i na warunkach uprzednio zaakceptowanych przez FIRMĘ a MENEDŻER, na życzenie FIRMY, przedkładał będzie polisę oraz pokwitowania zapłaty składek.
ARTYKUŁ 13. POUFNOŚĆ
13.1 MENEDŻER, zarówno w czasie trwania umowy, jak również po jego ustaniu niezależnie od przyczyny zobowiązany jest do zachowania w tajemnicy wszelkich informacji dotyczących FIRMY lub powiązanych z nim podmiotów, których ujawnienie mogłoby narazić na szkodę FIRMĘ lub powiązane z nim podmioty.
13.2 W powyższym zakresie MENEDŻER zobowiązuje się, za wyjątkiem wypadków, w których uzyska uprzednią pisemną zgodę Pracodawcy, do niewykorzystywania, zarówno dla celów własnych jak również dla potrzeb osób trzecich oraz nie ujawniania w jakikolwiek sposób jakimkolwiek osobom trzecim żadnych informacji związanych z FIRMĄ lub powiązanymi z nim podmiotami, a w szczególności organizacji i zasad funkcjonowania FIRMY, informacji dotyczących klientów, potencjalnych klientów, wykazów klientów bądź kontrahentów i ich wymagań, procedur i metod działalności FIRMY, jego cenników, i sposobu ich ustalania, wysokości marż i innych szczegółów jego działalności finansowej, polityki marketingowej, strategii i planów działalności, stosunków handlowych, zaplecza informatycznego, praw autorskich, oraz jakichkolwiek dokumentów, w stosunku, do których WŁAŚCICIEL podjął niezbędne działania w celu zachowania ich poufności i w posiadanie, których MENEDŻER wszedł w związku z wykonywaniem pracy na rzecz FIRMY.
ARTYKUŁ 14. CZYN NIEUCZCIWEJ KONKURENCJI
14.1 MENEDŻER niniejszym oświadcza, iż znane mu są przepisy ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz.U. Nr 47 poz. 211 z dnia 8 czerwca 1993 z późn. zm.) i w związku z powyższym zobowiązuje się, zarówno w okresie obowiązywania umowy jak i po jej ustaniu do niepodejmowania żadnych działań mających charakter czynu nieuczciwej konkurencji, w szczególności MENEDŻER zobowiązany jest do nie werbowania lub nakłaniania innych pracowników FIRMY do rozwiązania przez nich stosunku pracy z FIRMĄ lub świadczenia pracy bądź usług na rzecz innych podmiotów.
14.2 W przypadku świadczenia pracy bądź usług na rzecz klientów FIRMY lub firm konkurencyjnych, pracownik zobowiązany jest do uiszczenia odszkodowania w wysokości dziesięciokrotności jego średniego miesięcznego wynagrodzenia netto za ostatnie dwanaście miesięcy lub ostatni okres przepracowany.
14.3 W przypadku naruszenia postanowienia Art.14, MENEDŻER będzie ponosić względem FIRMY odpowiedzialność zgodnie z przepisami ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. Nr 47 poz. 211 z dnia 8 czerwca 1993 r. z późn. zm.)
ARTYKUŁ 15. ZAKAZ KONKURENCJI
15.1 W okresie trwania umowy MENEDŻER nie może prowadzić działalności konkurencyjnej wobec FIRMY, która choćby częściowo pokrywała się z przedmiotem działalności FIRMY. W powyższym zakresie MENEDŻER zobowiązuje się nie prowadzić jakiejkolwiek działalności konkurencyjnej wobec FIRMY zarówno we własnym imieniu, jak również jako wspólnik spółki osobowej lub członek organu spółki kapitałowej chyba, że FIRMA wyrazi na to zgodę.
15.2 W razie niewykonania przez MENEDŻERA obowiązków określonych w ust. 1, FIRMA może dochodzić roszczeń materialnych od MENEDŻERA w wysokości dziesięciokrotności jego miesięcznego wynagrodzenia netto.
15.3 Niezależnie od odpowiedzialności materialnej, określonej w ust.2, FIRMA może zastosować wobec MENEDŻER naruszającego powyższe postanowienia umowy odpowiedzialność porządkową, a w uzasadnionych przypadkach wypowiedzieć umowę lub rozwiązać ją bez wypowiedzenia z winy MENEDŻERA.
ARTYKUŁ 16. WEJŚCIE W ŻYCIE UMOWY
16.1 Umowa wchodzi w życie z dniem _________________.
16.2 MENEDŻER rozpocznie wykonywanie swoich obowiązków począwszy od dnia wejścia w życie Umowy.
ARTYKUŁ 17. WŁAŚCIWOŚĆ PRAWA
W sprawach nieuregulowanych w niniejszej Umowie zastosowanie będą miały przepisy polskiego prawa a w szczególności przepisy polskiego kodeksu cywilnego.
ARTYKUŁ 18. ROZWIĄZYWANIE EWENTUALNYCH SPORÓW
18.1 Ewentualne spory pomiędzy Stronami niniejszej Umowy, które mogą wyniknąć w przyszłości w związku z wykonywaniem niniejszej Umowy, lub związane z niniejszą Umową, Strony rozwiązywać będą w sposób polubowny w drodze negocjacji. Każda ze stron umowy może powołać mediatora.
18.2 W przypadku gdy negocjacje nie zostaną przeprowadzone lub nie przyniosą spodziewanych rezultatów, sądem właściwym do rozpatrzenia sporu będzie sąd właściwy miejscowo dla siedziby FIRMY
ARTYKUŁ 19. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
19.1 Wszelkie zmiany niniejszej Umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
19.2 Niniejsza Umowa została sporządzona w dwóch egzemplarzach dla każdej ze stron.
FIRMA MENEDŻER
_________________, _________ _________________,_________
data data