Artur Kucharski

Artur Kucharski Zajmuję się rozwojem
ludzi i firm

Temat: Banki i blokowanie karty

Mam pytanie:

Otóż osoba x blokuje kartę kredytową o numerze 1213 - dostaje pismo z banku, że jest zablokowana. W tym samym czasie zostaje wysłana karta pocztą (o numerze1213). Jednakże pracownik banku informuje, że można ja wyrzucić bo karta o numerze 1213 została właśnie zablokowana.
Jednakże ku zdziwieniu właściciela karty 1213 nadal można na niej przeprowadzać transakcje.

Czy posiadając wszystkie pisma z banku o zamknięciu karty i z wyciągiem transakcji po zamknięciu kart można ubiegać się o odszkodowanie od banku?

Jak zwykle liczę na fachowe sugestie w tej kwestii.

Dziękuje.
Przemysław Lisek

Przemysław Lisek Trener i konsultant
zarządzania
projektami

Temat: Banki i blokowanie karty

Nie rozumiem. Bank wysłał nową kartę z tym samym numerem co stara? To bez sensu.
Artur Kucharski

Artur Kucharski Zajmuję się rozwojem
ludzi i firm

Temat: Banki i blokowanie karty

Podczas blokady karty, okazało się, że została wysłana pocztą nowa karta o tym samym numerze (kończyła się jej ważność). Pracownik baku powiedział, że trzeba ją zniszczyć bo on zgodnie z życzeniem blokuje kartę o numerze 1213 i nie będzie działała.
Tomasz S.

Tomasz S. Dyrektor Finansowy

Temat: Banki i blokowanie karty

Na odszkodowanie z banku nie ma podstaw (chyba że któraś z transakcji była przeprowadzona nie przez właściciela karty po zablokowaniu pierwotnej). Po prostu w tym wypadku nie ma szkody, którą bank miałby naprawić.
A z ciekawości, czy numer CVV starej i nowej karty był identyczny?
Artur Kucharski

Artur Kucharski Zajmuję się rozwojem
ludzi i firm

Temat: Banki i blokowanie karty

Tomasz S.:
Bardzo dziękuję za odpowiedź.

Numer karty zablokowanej i wysłany wcześniej duplikat miał identyczny numer. Jednak pracownik banku poinformował daną osobę, że obydwie karty zostały zablokowane. Na dowód tego bank dał pisemne rozwiązanie umowy(potwierdzenie zamknięcia karty). Pomimo tego nadal można dokonywać transakcji na karcie, która widnieje jako zablokowana i obciążą rachunek.
Odnoszę wrażenie zatem, że jednak do szkody doszło - bo z tej sytuacji wynika, że zablokowanie karty było fikcją. Pomimo pisma z banku i podpisu pracownika banku.
Czy dobrze rozumuję?

konto usunięte

Temat: Banki i blokowanie karty

Artur,
do szkody doszłoby gdyby ktoś inny (nie właściciel karty) dokonał transakcji na tych kartach.

Z tego co piszesz domniemać można, że właściciel karty dokonywał transakcji, więc nie ma podstaw do roszczenia, chyba, że za "straty moralne" :)

Jeśli ktoś inny użył karty roszczenie byłoby zasadne.
A z ciekawości, czy numer CVV starej i nowej karty był identyczny?

Kod CVV to 3 cyfrowy numer, który jak najbardziej może się powtarzać
Artur Kucharski

Artur Kucharski Zajmuję się rozwojem
ludzi i firm

Temat: Banki i blokowanie karty

Jestem w szoku. Skoro on sam może dokonać transakcji np. internetowych to równie dobrze każda inna osoba tez mogłaby korzystać zablokowanej karty. Czy to normalna praktyka banków?

konto usunięte

Temat: Banki i blokowanie karty

Artur Kucharski:
Jestem w szoku. Skoro on sam może dokonać transakcji np. internetowych to równie dobrze każda inna osoba tez mogłaby korzystać zablokowanej karty. Czy to normalna praktyka banków?

Nieprawdopodobne. Jakby bank wysylal poczta aktywna karte z mozliwoscia robienia zakupow w internecie, to pewnie wiekszosc takich przesylek w drodze do adresata "ginelaby".

konto usunięte

Temat: Banki i blokowanie karty

Artur Kucharski:
[...] każda inna osoba tez mogłaby korzystać zablokowanej karty.

z zablokowanej nie :)
Czy to normalna praktyka banków?

to błąd systemu, albo ludzki nie zaś praktyk banku

dla przestrogi może podasz firmę tej instytucji finansowej?

konto usunięte

Temat: Banki i blokowanie karty

a czy znajomy dostał potwierdzenie zamknięcia czy tylko złożył dyspozycję zamknięcia karty kredytowej? bo jak tylko dyspozycję (karta z reguły zamyka się od 30 do nawet 90dni) to przeważnie można jeszcze dokonywać transakcji... a pewnie było tak jak tu już ktoś wczesniej pisał: znajomy zablokował jedną kartę, a w tym samym czasie wysłano drugą, bo kończył się okres wazności. zablokowana miała ten sam numer, ale inną ważność, czyli tą co przyszła powinien zablokować również. btw. pocztą karty przychodzą nieaktywne, trzeba uaktywnić na infolinii, w bankomacie, w placówce...

konto usunięte

Temat: Banki i blokowanie karty

Małgorzata Hałuszczak-Rogala:

wszystko byłoby OK, gdyby nie to, że klient dostał pismo od banku potwierdzające zablokowanie karty (domniemam)

konto usunięte

Temat: Banki i blokowanie karty

samo zablokowanie nic nie da, bo tyczyło właśnie tej karty, która była zablokowana i która się kończyła. po prostu system zawinił, bo gdyby się nie kończyła, nie byłaby wysłana druga z takim samym numerem i nie byłoby żadnego problemu... musiałby mieć pismo o definitywnym zamknięciu karty
Sławomir K.

Sławomir K. PhD, Dyrektor

Temat: Banki i blokowanie karty

Artur Kucharski:
Podczas blokady karty, okazało się, że została wysłana pocztą nowa karta o tym samym numerze (kończyła się jej ważność). Pracownik baku powiedział, że trzeba ją zniszczyć bo on zgodnie z życzeniem blokuje kartę o numerze 1213 i nie będzie działała.

Artur podstawowe pytanie czy przy karcie kończyła się data ważności karty i dlatego została wznowiona karta?
Czy też wnioskowałeś osobiście o wydanie duplikatu karty?
Czy było to zablokowanie czy zastrzeżenie karty? bo to dwie różne rzeczy mające różne skutki...

Sorry, ale nie widziałem jeszcze nigdy aby bank wznawiał kartę z tym samym numerem karty oraz z tym samym kodem CVV2 - wznowienie identycznej karty winno nastąpić tylko i wyłącznie w przypadku wnioskowania o duplikat, czyli na Twój wniosek...
Artur Kucharski

Artur Kucharski Zajmuję się rozwojem
ludzi i firm

Temat: Banki i blokowanie karty

Kończył się okres ważności. Dlatego też osoba o której piszę poszła zablokować kartę. Została zablokowana. Wówczas pracownik banku poinformował, że została wysłana karta wznowiona, ale ona również jest zablokowana i nie można z niej korzystać. Co więcej w systemie elektronicznym również ta karta jest zablokowana. Mimo to można z niej dokonywać nadal transakcji.

Sławek sprawa nie dotyczy mnie - na szczęście. To była likwidacja karty przed datą utraty ważności. Numery były te same - ale mam na myśli ten numer wytłoczony.
Przemysław Lisek

Przemysław Lisek Trener i konsultant
zarządzania
projektami

Temat: Banki i blokowanie karty

Ja już naprawdę nic nie rozumiem - po co blokował kartę, której termin ważności się kończy? Przecież to tylko kawałek plastiku z chipem. Bank wysłał nową kartę, ale dla systemu to de facto była ta sama karta. Miała tylko nową datę ważności.

W tej sytuacji błędem systemu było to, że można było korzystać nadal z transakcji - nie ważne z którego kawałka plastiku :)
Tomasz S.

Tomasz S. Dyrektor Finansowy

Temat: Banki i blokowanie karty

Też bym po prostu przeciął starą kartę w momencie otrzymania nowej i wyrzucił. A z nowej korzystał.
Dla mnie wygląda to na drobny błąd banku, który dość mocno się podłożył. Dał pisemne oświadczenie, że karta jest zablokowana, mimo że nie była. A właściciel karty wg mnie nie poniósł żadnej szkody, więc raczej o odszkodowaniu nie może być mowa. Kwestia tylko pozostaje, czy ma nadal zaufanie do tego banku, ale to już musi sam rozstrzygnąć i żaden sąd w tym wypadku mu nie pomoże.

Pozdrawiam
Artur Kucharski

Artur Kucharski Zajmuję się rozwojem
ludzi i firm

Temat: Banki i blokowanie karty

Tomasz S.:
Tomek, ale czy taki błąd nie wpływa znacząco na pogorszenie się wizerunku banku - wszak pomimo zablokowania nadal można dokonywać transakcji. Na mój rozum, prostego użytkownika banków, to duży błąd instytucji finansowej.
Tomasz S.

Tomasz S. Dyrektor Finansowy

Temat: Banki i blokowanie karty

Artur Kucharski:

Oczywiście, że wpływa na wizerunek, choć póki co głównie w oczach właściciela karty, który pewnie przynajmniej zaczął zastanawiać się nad przeniesieniem do innego banku:). Jest to błąd, zgoda, na szczęście obyło się bez konsekwencji, z wyjątkiem właśnie nadszarpniętej reputacji banku. Czy jest to duży błąd? Nie wiem, zależy z czego wynikał. Jeśli z błędu ludzkiego (ktoś źle coś kliknął) to takie coś się zdarza i do końca nie da się tego uniknąć. Jeśli to był błąd systemowy, to już trochę gorzej. Ale to już w tej chwili ciężko ustalić.
Artur Kucharski

Artur Kucharski Zajmuję się rozwojem
ludzi i firm

Temat: Banki i blokowanie karty

Dziękuje wszystkim za udział w dyskusji - było miło i sympatycznie i co najważniejsze merytorycznie.

Miłego

Następna dyskusja:

POMOCY Banki czasu




Wyślij zaproszenie do