Dagmara M.

Dagmara M. Rozliczam ...:)

Temat: Apart - nieuwzględniona reklamacja

Witam
dwa miesiące temu zakupiłam srebrny pierścionek z kamieniem w salonie Apart.
Po dwóch miesiącach zauważyłam, że pękł mi kamień - najprawdopodobniej gdzieś uderzyłam nim i powstało pęknięcie. Nie wiem jednak w którym momencie to się stało. Postanowiłam oddać go do reklamacji i nie uwzględniono mi jej - zostało orzeczone pęknięcie mechaniczne. Pytałam w salonie czy można odwołać się od tej reklamacji i powiedziano mi, że tylko niezależny rzeczoznawca może mi w tym pomóc. Czy rzeczywiście jest to jedyne rozwiązanie? Nie za bardzo zgadzam się z nieuwzględnieniem reklamacji, bo z tego wynika że musiałabym w ogóle nie nosić tego pierścionka i wtedy byłoby wszystko ok - nie byłby narażony na żadne uszkodzenia mechaniczne. A ja nie pamiętam, bym uderzyła się tak mocno i od razy zauważyłam, że kamień pękł... Gdyby tak było, nie składałabym go do reklamacji. Pierścionki z tej serii kupiła zarówno moja siostra, mama i ciocia i żadnej nic takiego się nie stało.
Czy jestem już na straconej pozycji? (Pytałam u innego jubilera - nie opłaca się oddawać tego do naprawy - roboczogodzina kosztuje ok 100 zł za wyszlifowanie kamienia, a sam pierścionek kosztował 170 zł)
Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam

Temat: Apart - nieuwzględniona reklamacja

Uszkodzenia mechaniczne chyba nigdzie nie wchodzą w zakres reklamacji.

konto usunięte

Temat: Apart - nieuwzględniona reklamacja

Każdemu Kupującemu przysługuje prawo reklamacji zakupionej biżuterii (Podstawa prawna: Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r. (DzU z 2002 r. Nr 141, poz. 1176)). Reklamacji nie podlegają wady wynikłe z niewłaściwego użytkowania, użytkowania niezgodnego z przeznaczeniem, niewłaściwego przechowywania i obchodzenia się z biżuterią.

Temat: Apart - nieuwzględniona reklamacja

Czyli uszkodzenia mechaniczne :D

konto usunięte

Temat: Apart - nieuwzględniona reklamacja

Dominika Małgorzata Słomińska:
Czyli uszkodzenia mechaniczne :D

tak, tylko dorzuciłam paragrafa na to jak to ładnie mówią że możesz reklamować wszystko ale nie możesz ;)

Temat: Apart - nieuwzględniona reklamacja

dokładnie
Dagmara M.

Dagmara M. Rozliczam ...:)

Temat: Apart - nieuwzględniona reklamacja

Katarzyna K.:
Każdemu Kupującemu przysługuje prawo reklamacji zakupionej biżuterii (Podstawa prawna: Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r. (DzU z 2002 r. Nr 141, poz. 1176)). Reklamacji nie podlegają wady wynikłe z niewłaściwego użytkowania, użytkowania niezgodnego z przeznaczeniem, niewłaściwego przechowywania i obchodzenia się z biżuterią.

Najbardziej podoba mi się fragment mówiący o niewłaściwym obchodzeniu się z biżuterią.... :)
Tak jak wspomniałam, musiałabym jej nie nosić w ogóle, żeby wszystko było w porządku .... Czyli nic z tego, nie mam po co się odwoływać?:(

konto usunięte

Temat: Apart - nieuwzględniona reklamacja

Dagmara M.:
Katarzyna K.:
Każdemu Kupującemu przysługuje prawo reklamacji zakupionej biżuterii (Podstawa prawna: Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r. (DzU z 2002 r. Nr 141, poz. 1176)). Reklamacji nie podlegają wady wynikłe z niewłaściwego użytkowania, użytkowania niezgodnego z przeznaczeniem, niewłaściwego przechowywania i obchodzenia się z biżuterią.

Najbardziej podoba mi się fragment mówiący o niewłaściwym obchodzeniu się z biżuterią.... :)
Tak jak wspomniałam, musiałabym jej nie nosić w ogóle, żeby wszystko było w porządku .... Czyli nic z tego, nie mam po co się odwoływać?:(

oni to nazywają ostrożnością nie noszenie przy pracach domowych, uważaniem na uszkodzenia co sensu stricto noś noś a jak się zepsuje to już niewłaściwie nosiłeś ;)
Dagmara M.

Dagmara M. Rozliczam ...:)

Temat: Apart - nieuwzględniona reklamacja

Dziękuję póki co:)
A może napiszę bezpośrednio do tej osoby, która nie uznała reklamacji? Bo już nie wiem, czego się złapać :)

konto usunięte

Temat: Apart - nieuwzględniona reklamacja

Dagmara M.:
Dziękuję póki co:)
A może napiszę bezpośrednio do tej osoby, która nie uznała reklamacji? Bo już nie wiem, czego się złapać :)

sądzę ze to nie pomoże bo uszkodzeń mechanicznych nie przyjmą do reklamacji, no ale napisać można zawsze

Temat: Apart - nieuwzględniona reklamacja

Dagmara M.:
Dziękuję póki co:)
A może napiszę bezpośrednio do tej osoby, która nie uznała reklamacji? Bo już nie wiem, czego się złapać :)

Proponuję skontaktować się w tej sprawie z UOKiK. Osobiście korzystałam i mam bardzo pozytywne zdanie o tej instytucji. Oczywiście nie "załatwią" Ci przyjęcia reklamacji, ale przynajmniej dowiesz się dokładnie czego się możesz złapać. :)
Pozdr.
Dagmara M.

Dagmara M. Rozliczam ...:)

Temat: Apart - nieuwzględniona reklamacja

Olimpia Widowska:
Dagmara M.:
Dziękuję póki co:)
A może napiszę bezpośrednio do tej osoby, która nie uznała reklamacji? Bo już nie wiem, czego się złapać :)

Proponuję skontaktować się w tej sprawie z UOKiK. Osobiście korzystałam i mam bardzo pozytywne zdanie o tej instytucji. Oczywiście nie "załatwią" Ci przyjęcia reklamacji, ale przynajmniej dowiesz się dokładnie czego się możesz złapać. :)
Pozdr.

Ok, dzięki, będę próbować :)

konto usunięte

Temat: Apart - nieuwzględniona reklamacja

Dominika Małgorzata Słomińska:
Uszkodzenia mechaniczne chyba nigdzie nie wchodzą w zakres reklamacji.

Oczywiście nie jest to prawda. Reklamować można wszystkie rzeczy i uszkodzenia, które towar posiadał w momencie sprzedaży, bo za te odpowiada sprzedawca.

Jeśli towar posiadał uszkodzenie mechaniczne, które "wyszlo" dopiero po jakimś czasie to jak najbardziej sprzedawca jest odpowiedzialny za taką wadę.

konto usunięte

Temat: Apart - nieuwzględniona reklamacja

Dagmara M.:
Witam
dwa miesiące temu zakupiłam srebrny pierścionek z kamieniem w salonie Apart.
Po dwóch miesiącach zauważyłam, że pękł mi kamień - najprawdopodobniej gdzieś uderzyłam nim i powstało pęknięcie. Nie wiem jednak w którym momencie to się stało. Postanowiłam oddać go do reklamacji i nie uwzględniono mi jej - zostało orzeczone pęknięcie mechaniczne.

Z jakiego tytułu reklamowałaś produkt? Jeśli reklamowałaś z tytułu niezgodności towaru z umową to jakie były Twoje żądania względem sprzedawcy? Po jakim czasie od złożenia reklamacji dostałaś odpowiedź?

To, że rzeczoznawca stwierdził uszkodzenie mechanicznie (co dokładnie stwierdził), nie oznacza, że nie istniało ono już w momencie sprzedaży. W związku z tym, takie stwierdzenie nadal nie znosi odpowiedzialności sprzedawcy za sprzedany towar.Jacek Kustra edytował(a) ten post dnia 19.07.10 o godzinie 15:42

Temat: Apart - nieuwzględniona reklamacja

Jacek Kustra:
Dominika Małgorzata Słomińska:
Uszkodzenia mechaniczne chyba nigdzie nie wchodzą w zakres reklamacji.

Oczywiście nie jest to prawda. Reklamować można wszystkie rzeczy i uszkodzenia, które towar posiadał w momencie sprzedaży, bo za te odpowiada sprzedawca.

Jeśli towar posiadał uszkodzenie mechaniczne, które "wyszlo" dopiero po jakimś czasie to jak najbardziej sprzedawca jest odpowiedzialny za taką wadę.

Pękniecie oczka raczej tutaj nie podchodzi.
I nie było mowy o wadzie ukrytej w tym pierścionku
Dagmara M.

Dagmara M. Rozliczam ...:)

Temat: Apart - nieuwzględniona reklamacja

Fakt, nie było wady na pierwszy rzut oka... Ale jeśli kamień był na przykład źle oszlifowany?? Wiem, wiem, tonący brzytwy ...
Jeśli chodzi o odpowiedź na reklamację, to dostałam już ją po tygodniu praktycznie, a co do moich żądań, chciałam po prostu, by albo mi go naprawili albo wymienili na nowy...

konto usunięte

Temat: Apart - nieuwzględniona reklamacja

Dominika Małgorzata Słomińska:

Pękniecie oczka raczej tutaj nie podchodzi.
I nie było mowy o wadzie ukrytej w tym pierścionku

Dlaczego nie podchodzi? To wynika wprost z ustawy. W ustawie tej jest jasno napisane w jakich okolicznościach i kiedy sprzedawca odpowiada za sprzedany towar. Ustawa w żadnym miejscu nie dzieli wad na mechaniczne i nie mechaniczne. Po prostu domniemywa się, że jeśli wada produktu ujawniła się do pół roku od zakupu to widniała już w momencie sprzedaży i to na sprzedawcy spoczywa obowiązek udowodnienia, że tak nie było.

Przecież może dojść do sytuacji, że pierścionek został wykonany z wadliwego surowca, przez co, w późniejszym czasie (po zakupie) nastąpiło jego uszkodzenie.

Stąd moje wcześniejsze pytanie. Czego konkretnie tyczyła się opinia rzeczoznawcy i jaką opinie zawierała. Bo samo stwierdzenie, że pierścionek zawiera uszkodzenie mechaniczne nic w powyższej sprawie nie zmienia.Jacek Kustra edytował(a) ten post dnia 19.07.10 o godzinie 16:55

Temat: Apart - nieuwzględniona reklamacja

kupię coś od Ciebie i rozwalę. Przyjmiesz reklamację? Nie
Prosta sprawa
Co innego wada wynikła ze zużycia, uszkodzenia mechanicznego a co innego wada produkcyjna, ukryta itd.
Jeśli coś noszę i uszkodzę to przyjmiesz ode mnie reklamację? Nie.

Odnośnie wadliwego surowca to koleżanka zdaje się jasno napisała, że powiedizeli aby sobie rzeczoznawcę powołała.
Dagmara M.

Dagmara M. Rozliczam ...:)

Temat: Apart - nieuwzględniona reklamacja

Jacek Kustra:
Dominika Małgorzata Słomińska:

Pękniecie oczka raczej tutaj nie podchodzi.
I nie było mowy o wadzie ukrytej w tym pierścionku

Dlaczego nie podchodzi? To wynika wprost z ustawy. W ustawie tej jest jasno napisane w jakich okolicznościach i kiedy sprzedawca odpowiada za sprzedany towar. Ustawa w żadnym miejscu nie dzieli wad na mechaniczne i nie mechaniczne. Po prostu domniemywa się, że jeśli wada produktu ujawniła się do pół roku od zakupu to widniała już w momencie sprzedaży i to na sprzedawcy spoczywa obowiązek udowodnienia, że tak nie było.

Przecież może dojść do sytuacji, że pierścionek został wykonany z wadliwego surowca, przez co, w późniejszym czasie (po zakupie) nastąpiło jego uszkodzenie.

Stąd moje wcześniejsze pytanie. Czego konkretnie tyczyła się opinia rzeczoznawcy i jaką opinie zawierała. Bo samo stwierdzenie, że pierścionek zawiera uszkodzenie mechaniczne nic w powyższej sprawie nie zmienia.Jacek Kustra edytował(a) ten post dnia 19.07.10 o godzinie 16:55

Rzeczoznawca napisał :
" nie budzi żadnych wątpliwości, że zgodnie z ustawą nie stanowi niezgodności towaru z umową, takie uszkodzenia jaki np zniszczenie, uszkodzenie mechaniczne lub użytkowanie niezgodne z przeznaczeniem - tak jak miało to miejsce w niniejszym przypadku Rzeczoznawca stwierdził jednoznacznie uszkodzenie o charakterze mechanicznym"

konto usunięte

Temat: Apart - nieuwzględniona reklamacja

Dominika Małgorzata Słomińska:
kupię coś od Ciebie i rozwalę. Przyjmiesz reklamację? Nie

Nie przyjmę bo nawet jakbym Ci cokolwiek sprzedał to nie podpadam pod wspomnianą ustawę :)
Prosta sprawa
Co innego wada wynikła ze zużycia, uszkodzenia mechanicznego a co innego wada produkcyjna, ukryta itd.
Jeśli coś noszę i uszkodzę to przyjmiesz ode mnie reklamację?

Jeśli będę sprzedawcą, to oczywiście będę musiał przyjąć Twoją reklamację i się do niej ustosunkowąć.



Wyślij zaproszenie do