Karol Kowalski

Karol Kowalski Student, Akademia
Medyczna w Warszawie

Temat: 10 dni na odstąpienie od umowy

Wiedziałem żeby nie pytać w czyimś wątku. Później ludzie odpowiadają nie na to pytanie co trzeba...

A ja tak bardzo nie chciałem zaśmiecać forum nowymi wątkami na tematy już poruszane. Ale inaczej się chyba nie da.

Tak więc - trzymajmy się tematu wycieczki, proszę.

Marcin Urbańczyk:
Tomasz Solarewicz:

Natomiast w Twoim przypadku, uważam iż najlepszym rozwiązaniem będzie odstąpienie od umowy z tytułu niezgodności towaru z umową, wtedy koszt odesłania towaru ponosi sprzedawca, co prawda w przypadku gwarancji sytuacja wygląda dokładnie tak samo, jednak w przypadku odstąpienia z powodu wad, konsument objęty jest szczególną ochroną, przez pierwsze 6 miesięcy na sprzedawcy spoczywa ciężar dowodowy.

A przepraszam skąd pomysł dotyczący uprawnień wynikających z tytułu niezgodności towaru z umową?
Przecież zakup był dokonany na allegro to raz, a dwa to w ogóle nie wiadomo, czy sprzedający to firma. Więc albo wchodzą w grę przepisy o ochronie niektórych praw konsumentów lub Kodeks cywilny.

konto usunięte

Temat: 10 dni na odstąpienie od umowy

Karol Kowalski:
Witam,

Mam pytanie odnośnie umowy na wakacje zawartej z biurem podróży.

Czy w takiej umowie również obowiązuje 10 dni na odstąpienie w przypadku zawarcia umowy przez internet z przedstawicielem biura podróży?

Niestety, ale przyjmuje się, że omawianych przepisów ochronnych dopuszczających odstąpienie przez konsumenta w terminie 10 dni nie stosuje się w przypadku imprezy turystycznej.

Wyłączenia tego dokonuje art. 16 ust. 2 pkt 2:

"
Art. 16.
(...)
2. Przepisów art. 7, 9 i art. 12 ust. 1 nie stosuje się do:

1) sprzedaży artykułów spożywczych dostarczanych okresowo przez sprzedawcę do mieszkania lub miejsca pracy konsumenta,

2) świadczenia, w ściśle oznaczonym okresie, usług w zakresie zakwaterowania, transportu, rozrywek, gastronomii; w wypadku rozrywek na świeżym powietrzu przedsiębiorca może zastrzec także wyłączenie obowiązku zawiadomienia o niemożności spełnienia świadczenia, o którym mowa w art. 12 ust. 2, jednak tylko we wskazanych w umowie okolicznościach.
"

pozdrawiam
GZ
Ewa Klimczak

Ewa Klimczak Asystentka Prezesa /
Kierownik Biura
Zarządu /
Sekretarka...

Temat: 10 dni na odstąpienie od umowy

No to ja akurat jestem w trakcie wyjasniania specyficznej dla mnie sytuacji z jednym z dostawców telewizji.
9.01 telefonicznie, po rozmowie z miłą konsultantką zdecydowałam się zakupić antenę, dekoder i odpowiednią usługę. Umówiłam się na odbiór ww rzeczy w niedalekim punkcie serwisowym.
Pan z tegoż serwisu poinformował mnie, że do 10 dni mogę odstąpić od umowy i zwrócić towar.
We własnym zakresie załatwiłam sobie montera (2 razy tańszy niż autoryzowany), który pracował wcześniej u tegoż dostawcy. Niestety, okazało się, że nie ma możliwości podłączenia sprzętu ze względu na utrudnienia architektoniczne i brak sygnału. W związku z powyższym udałam się do serwisu dzierżąc ze sobą zakupiony sprzęt, pocałowałam klamkę, gdyż była inwentaryzacja.
I zaczyna się szalona jazda.
Telefon do dostawcy i:
- nie ma możliwości zwrotu i odstąpienia, 10 dni to jakaś bzdura, mogłam w 48 godzin sprawdzić, za zerwanie umowy 300 złotych
- mogę dokonać na kogoś cesji
W dniu wczorajszym (pierwszy dzień po inwentaryzacji, jak mniemam okres 10 dni mi się przedłuża) udaję się do serwisu.
Pana, który zapewniał mnie o 10 dniach, nie ma. Pani cytuję: "nie biorę odpowiedzialności za to to co powiedział pani ktoś inny"
Wynik rozmowy:
- nie można zwrócić sprzętu, nalezy napisać rezygnację ("skoro Pani się upiera, że ma rację i obowiązuje 10 dni, proszę pisać do centrali") z rezygnacją. My sprzęt wydajemy ale nie odbieramy zwrotów
Hmmmmm dobrze, że mam na kogo dokonać cesji i nie poniosę większych strat, jednakże chciałabym wiedzieć, jak to naprawdę wygląda z punktu widzenia prawa.
Czy takie zamówienie (dla mnie sprzedaż) przez telefon (ja dzwoniłam chcąc się dowiedzieć o ofertę i podjęłam decyzję), jest już sprzedażą na odległość i czy gdybym jednak była upierdliwa i cierpliwie drążyła z nimi temat, miałabym szansę udowodnić im, że naciągają klienta.Ewa Klimczak edytował(a) ten post dnia 26.01.12 o godzinie 14:24



Wyślij zaproszenie do