Piotr
T.
Mobile software
developer / Product
engineer
Temat: Zwrot pieniędzy w sklepie internetowym
Witam serdecznie,po krótce opiszę moją przygodę z pewnym sklepem internetowym:
W poniedziałek zamówiłem laptopa oraz niezwłocznie zapłaciłem należność przez system PayPal (dla bezpieczeństwa). Przez cały tydzień sklep zwodził mnie z wysyłką, z teoretycznymi problemami z laptopem etc. Wreszcie w sobotę otrzymałem maila, że nie zrealizują zamówienia i zwrócą mi pieniądze. Dzisiaj (równo tydzień po zamówieniu) otrzymuję maila od sklepu, że zostanę obciążony kosztami za transfer pieniędzy (prawdopodobnie w dwie strony), co w systemie PayPal nie jest pomijalną kwotą (około 100pln za przelew).
I tutaj pytanie czy sklep ma prawo obciążyć mnie kosztami przelewów w przypadku nie wywiązania się z umowy sprzedaży. Sprzedający powołał się na fakt, że jest osobą fizyczną i wedle polskiego prawa nie będzie płacił kosztow. Czy ma rację?
dziękuję za pomoc i pozdrawiam
pt