Piotr T.

Piotr T. Mobile software
developer / Product
engineer

Temat: Zwrot pieniędzy w sklepie internetowym

Witam serdecznie,
po krótce opiszę moją przygodę z pewnym sklepem internetowym:
W poniedziałek zamówiłem laptopa oraz niezwłocznie zapłaciłem należność przez system PayPal (dla bezpieczeństwa). Przez cały tydzień sklep zwodził mnie z wysyłką, z teoretycznymi problemami z laptopem etc. Wreszcie w sobotę otrzymałem maila, że nie zrealizują zamówienia i zwrócą mi pieniądze. Dzisiaj (równo tydzień po zamówieniu) otrzymuję maila od sklepu, że zostanę obciążony kosztami za transfer pieniędzy (prawdopodobnie w dwie strony), co w systemie PayPal nie jest pomijalną kwotą (około 100pln za przelew).
I tutaj pytanie czy sklep ma prawo obciążyć mnie kosztami przelewów w przypadku nie wywiązania się z umowy sprzedaży. Sprzedający powołał się na fakt, że jest osobą fizyczną i wedle polskiego prawa nie będzie płacił kosztow. Czy ma rację?
dziękuję za pomoc i pozdrawiam
pt

konto usunięte

Temat: Zwrot pieniędzy w sklepie internetowym

Z tego co wiem,
Jeżeli jesteś osobą fizyczna i na stronie www było napisane że laptop jest dostępny i go zamówiłeś przelałeś pieniądze i nagle się okazało ze coś jest nie tak, nie mogą Ci wysłać zakupionego sprzętu, to o ile wiem powinieneś dostać zwrot pieniędzy x 2. Została zawarta umowa kupna sprzedaży z której nie wywiązał się sprzedający. Idź do UOKiK i oni pomogą Ci to załatwić.
Ciebie nie interesuje ile oni stracili!!!
"2. Jeżeli przedsiębiorca nie może spełnić świadczenia z tego powodu, że przedmiot
świadczenia nie jest dostępny, powinien niezwłocznie, najpóźniej jednak w terminie trzydziestu dni od zawarcia umowy, zawiadomić o tym konsumenta i
zwrócić całą otrzymaną od niego sumę pieniężną."
http://www.uokik.gov.pl/download.php?id=349Kamil W. edytował(a) ten post dnia 05.06.10 o godzinie 11:47
Marek L.

Marek L. Dziennikarz -
recenzent.
Miesięcznik Audio
Video

Temat: Zwrot pieniędzy w sklepie internetowym

Piotr Tuszynski:
Witam serdecznie,
po krótce opiszę moją przygodę z pewnym sklepem internetowym:
W poniedziałek zamówiłem laptopa oraz niezwłocznie zapłaciłem należność przez system PayPal (dla bezpieczeństwa). Przez cały tydzień sklep zwodził mnie z wysyłką, z teoretycznymi problemami z laptopem etc. Wreszcie w sobotę otrzymałem maila, że nie zrealizują zamówienia i zwrócą mi pieniądze. Dzisiaj (równo tydzień po zamówieniu) otrzymuję maila od sklepu, że zostanę obciążony kosztami za transfer pieniędzy (prawdopodobnie w dwie strony), co w systemie PayPal nie jest pomijalną kwotą (około 100pln za przelew).
I tutaj pytanie czy sklep ma prawo obciążyć mnie kosztami przelewów w przypadku nie wywiązania się z umowy sprzedaży. Sprzedający powołał się na fakt, że jest osobą fizyczną i wedle polskiego prawa nie będzie płacił kosztow. Czy ma rację?
dziękuję za pomoc i pozdrawiam
pt


To sklep, czy osoba fizyczna w końcu? Ważne jest czy prowadzi działalność gospodarczą.

Jeśli sklep to nie dość, że jest zobowiązany do zwrotu wszystkich kosztów, czyli również kosztu przelewu, to również odsetek od kwoty mu wpłaconej za okres, w którym pieniądze były na jego koncie.

A taka rada na przyszłość, poza prawna: kupuj zawsze za pobraniem.
Marek L.

Marek L. Dziennikarz -
recenzent.
Miesięcznik Audio
Video

Temat: Zwrot pieniędzy w sklepie internetowym

Kamil W.:
Z tego co wiem,
Jeżeli jesteś osobą fizyczna i na stronie www było napisane że laptop jest dostępny i go zamówiłeś przelałeś pieniądze i nagle się okazało ze coś jest nie tak, nie mogą Ci wysłać zakupionego sprzętu, to o ile wiem powinieneś dostać zwrot pieniędzy x 2.

Nie. Tak byłoby tylko w przypadku zawarcie UMOWY ZADATKU. Ta umowa musiałaby się tak nazywać. W każdym innym wypadku jest to zaliczka.
Piotr T.

Piotr T. Mobile software
developer / Product
engineer

Temat: Zwrot pieniędzy w sklepie internetowym

Dzięki za pomoc! Udało się odzyskać od sprzedawcy całość kwoty - pomogł zespół PayPal.com



Wyślij zaproszenie do