konto usunięte
Temat: Wizerunek marki - prawo autorskie.
Mam nastepujace pytania.Czy bedac kontrybutorem (dostawca) tresci dla firmy produkujacej obrazy i pocztowki na indywidualne zamowienie - obwoiazuje mnie rowniez "property release"? czyli chyba na j. polski bedzie to zgoda wlasciciela marki czy cos w tym stylu do pokazywania jego produktow? Innymi slowy - przygotowuje zdjecie na ktorym bardzo dobzre widoczny jest np. samochod marki mercedes, owo zdjecie uploadowane jest na strone dystrybutora (USA) klient indywidualny wchodzi na te styrone i zamawia sobie to zjdeice w formacie powiedzmy 70x100cm w aluminiowej ramie z dostawa do londynu. Z gory zaznaczam - firma nie prodkuje tysiecy takich samyuch zdjec powiedzmy dla ikei, ael pod indywidualne zamowienie klienta. Czy wolno mi poslugiwac sie w tkich fotografiach markami zastrzezonymi? Wsszystkie te iPody, samochody, coca cole...
czy moge z danego pzredmiotu zrobic wylaczny element kompozycji (ANdy Warhol - ZUpa Campbell to precedens???)
Czy w przypadku niejasnosci i potencjalnego sporo prawnego brane jest pod uwage prawo obowiazujace w miejscu w ktorym ja prowadze dzialanosc (polska), czy tez dystrybutor tresci (USA) a moze wlasciciel marki? czy moze klienty kupujacy obraz/zdjecie??? (Internet caly swiat)
Bede bardzo wdzieczny za odpoowiedz.Radosław G. edytował(a) ten post dnia 13.07.09 o godzinie 09:53