konto usunięte

Temat: uszkodzona przesyłka przez kuriera odmowa odszkodowania

Czy ktos tutaj pomoże z takim problemem: jakis czas temu kurier pewnej firmy przewozowej odebrał przesyłkę do wysłania (spore gabaryty, waga ok 30kg) z kielc do warszawy, przesyłka była spakowana na palete, zapakowana w opakowanie w którym pierwotnie przyjechała do właściciela czyli folie, profile styropianowe i strecz,(bez zadnych uszkodzen! opakowanie to jest bezposrednio od producenta), oznaczona naklejkami uwaga szkło i ubezpieczona przez nadawce. Kurier nie zgłaszał zadnych zastrzezen co do opakowania (prawdopodobnie nawet konsultant z firmy kazał tylko spakowac towar na palete) , paczke zawieziono do warszawy , po czym okazało sie ze kurier podczas transportu tak zaszalał ze wgnieciono bok sprzetu. Tak uszkodzono, ze sprzet nie nadaje sie do naprawy. Kurier odmowil wyplaty odszkodowania z uwagi na BRAK KARTONU. Zamierzam isc z tym do sadu, poniewaz kurier wział przesylke bez uszkodzen, nie zglaszał ze jakikolwiek karton jest potrzebny, w sumie nic by on nie dał bo zeby tak uszkodzić zmywarkę musiał nieźle szalec z jazdą, wiec nawet 3 opakowania kartonowe nie pomogłyby z takim uszkodzeniem. Ma ktos doswiadczenie w takich sprawach?Nie odpuszczę poniewaz, sprzet kosztował 1400 zł.

konto usunięte

Temat: uszkodzona przesyłka przez kuriera odmowa odszkodowania

USTAWA
z dnia 15 listopada 1984 r.
Prawo przewozowe(1)
(tekst jednolity)

Art. 41. 1. Nadawca jest obowiązany oddać przewoźnikowi rzeczy w stanie umożliwiającym ich prawidłowy przewóz i wydanie bez ubytku i uszkodzenia.
2. Rzeczy, które ze względu na ich właściwości wymagają opakowania, nadawca jest obowiązany oddać przewoźnikowi w opakowaniu określonym w przepisach o normalizacji, a w razie braku przepisów w tym zakresie - w sposób określony przez ministra właściwego do spraw transportu(5).

Art. 42. 1. Przewoźnik może odmówić przyjęcia do przewozu rzeczy, których stan jest wadliwy lub opakowanie niedostateczne albo niemających wymaganego opakowania.
2. Przewoźnik może uzależnić przyjęcie do przewozu rzeczy, których opakowanie nie odpowiada warunkom określonym w art. 41 lub ze śladami uszkodzenia, od zamieszczenia przez nadawcę w liście przewozowym odpowiedniego oświadczenia o stanie przesyłki.

Art. 65. 1. Przewoźnik ponosi odpowiedzialność za utratę, ubytek lub uszkodzenie przesyłki powstałe od przyjęcia jej do przewozu aż do jej wydania oraz za opóźnienie w przewozie przesyłki.
2. Przewoźnik nie ponosi odpowiedzialności określonej w ust. 1, jeżeli utrata, ubytek lub uszkodzenie albo opóźnienie w przewozie przesyłki powstały z przyczyn występujących po stronie nadawcy lub odbiorcy, niewywołanych winą przewoźnika, z właściwości towaru albo wskutek siły wyższej. Dowód, że szkoda lub przekroczenie terminu przewozu przesyłki wynikło z jednej z wymienionych okoliczności, ciąży na przewoźniku.
3. Przewoźnik jest zwolniony od odpowiedzialności określonej w ust. 1, jeżeli utrata, ubytek lub uszkodzenie przesyłki powstały co najmniej z jednej z następujących przyczyn:
1) nadania pod nazwą niezgodną z rzeczywistością, nieścisłą lub niedostateczną rzeczy wyłączonych z przewozu lub przyjmowanych do przewozu na warunkach szczególnych albo niezachowania przez nadawcę tych warunków;
2) braku, niedostateczności lub wadliwości opakowania rzeczy, narażonych w tych warunkach na szkodę wskutek ich naturalnych właściwości;
3) szczególnej podatności rzeczy na szkodę wskutek wad lub naturalnych właściwości;
4) ładowania, rozmieszczenia lub wyładowywania rzeczy przez nadawcę lub odbiorcę;
5) przewozu przesyłek, które zgodnie z przepisami lub umową powinny być dozorowane, jeżeli szkoda wynikła z przyczyn, którym miał zapobiec dozorca.
4. Jeżeli przewoźnik na podstawie okoliczności danego wypadku wykaże, że utrata, ubytek lub uszkodzenie mogły powstać wskutek co najmniej jednej z przyczyn określonych w ust. 3, domniemywa się, że szkoda z nich wynikła.
Autor:
Krzysztof Wesołowski
Tytuł:Komentarz do art.65 ustawy - Prawo przewozowe
Stan prawny:2014.02.24

przesłanką egzoneracyjną uprzywilejowaną jest „brak, niedostateczność lub wadliwość opakowania". Dla oceny właściwości opakowania przesyłki istotne znaczenie ma treść art. 41 ust. 2. Brak, niedostateczność lub wadliwość opakowania rzeczy stanowi uprzywilejowaną przesłankę egzoneracyjną, jeżeli przesyłka narażona jest w tych warunkach na szkodę wskutek jej naturalnych właściwości. Chcąc uwolnić się od odpowiedzialności za szkody w substancji przesyłki przez powołanie się na omawianą przesłankę, przewoźnik musi wykazać, że:
1) przedmiotem przewozu była przesyłka wymagająca określonego opakowania dla jej bezpiecznego przewozu;
2) przesyłka była pozbawiona opakowania lub opakowanie to było wadliwe (niedostateczne);
3) naturalne właściwości przesyłki narażały ją w tych warunkach na szkodę.

Wykazaniu okoliczności, że przesyłka była pozbawiona opakowania lub że było ono wadliwe (niedostateczne) służyć może oświadczenie nadawcy zamieszczone w liście przewozowym, od którego przewoźnik uzależnił przyjęcie przesyłki do przewozu (art. 42 ust. 2). Ustawa nie wymaga natomiast, do uwolnienia się przewoźnika od odpowiedzialności, zrzeczenia się przez nadawcę roszczenia przeciwko przewoźnikowi z tytułu ubytku lub uszkodzenia przesyłki powstałych wskutek braku, wadliwości lub niedostateczności opakowania. Co więcej, zamieszczenie w liście przewozowym oświadczenia o zrzeczeniu się odpowiedzialności za szkodę powstałą wskutek braku, wadliwości lub niedostateczności opakowania samo przez się nie wywołuje żadnych skutków prawnych. Potrzebne jest zatem wyraźne wskazanie, na czym polega niewłaściwość opakowania. Podobną rolę co oświadczenie nadawcy może odegrać zastrzeżenie zamieszczone przez samego przewoźnika w liście przewozowym. Zarówno żądanie zamieszczenia odpowiedniego oświadczenia przez nadawcę, jak i wniesienie przez samego przewoźnika zastrzeżeń do listu przewozowego odnośnie do sposobu opakowania przesyłki powinno odpowiadać rzeczywistemu stanowi faktycznemu i wskazywać konkretne uchybienia nadawcy. Nie wystarczy zatem samo przypuszczenie przewoźnika podyktowane np. faktem, że ten sam nadawca uprzednio już oddawał do przewozu przesyłki bez właściwego opakowania.

Jeżeli przewoźnik przyjmie przesyłkę do przewozu bez zastrzeżeń, jego sytuacja dowodowa w zakresie wykazania, że przesyłka nie była należycie opakowana, jest znacznie trudniejsza. W grę wchodzi bowiem domniemanie z art. 781 § 2 k.c. (tzn. że przesyłka, w tym także opakowanie, jako jej integralny element, znajdowała się w należytym stanie). Obalenie tego domniemania w konkretnych okolicznościach może rodzić pewne trudności. Pojawia się tu zresztą inna kwestia, a mianowicie czy przewoźnik, który przyjął przesyłkę bez zastrzeżeń, mimo że przy dołożeniu należytej staranności mógł stwierdzić braki w zakresie opakowania, może, opierając się na korzystnej dla niego uprzywilejowanej przyczynie egzoneracyjnej z art. 65 ust. 3 pkt 2, całkowicie uwolnić się od odpowiedzialności

Choć ustawa nie sformułowała expressis verbis obowiązku ciążącego na przewoźniku w zakresie zbadania przesyłki przejmowanej do przewozu, to jednak trudno jest bronić poglądu, że obowiązek taki w ogóle nie istnieje. Wynika on z unormowania o charakterze bardziej ogólnym, a mianowicie z art. 354 § 2 k.c. regulującego kwestię współdziałania wierzyciela przy wykonywaniu zobowiązania. Dlatego też należy przyjąć, iż przepis art. 65 ust. 3 pkt 2 może być podstawą całkowitego uwolnienia się przewoźnika od odpowiedzialności tylko w tych sytuacjach, gdy przewoźnik mimo dołożenia należytej staranności nie mógł ujawnić niewłaściwości lub braków w sposobie opakowania przesyłki. Ocena powinna być dokonana przez pryzmat kryteriów zawartych w art. 354 § 2 k.c. Zaniechanie dokonania takich czynności może pociągać za sobą skutek w postaci zastosowania przepisu art. 68, tj. ograniczenia odpowiedzialności przewoźnika.

W skrócie w ewentualnym porze sądowym to przewoźnik będzie musiał wykazać, że przedmiot przewozu był nienależycie opakowany, co było przyczyną uszkodzenia.

konto usunięte

Temat: uszkodzona przesyłka przez kuriera odmowa odszkodowania

dziękuję bardzo za odpowiedź, chyba mam szansę dochodzić swojego na drodze sądowej, pierwszy raz (i teraz ostatni) wysylalam cos kurierem, ten który przyjmował przesyłkę nie wspomniał nawet że powinnam zapakowac sprzęt w karton, nie poinformował mnie tez o Poradniku który jest w tej firmie i który mowi o opakowaniach, akurat jest tam napisane ze opakowanie kartonowe jest "sugerowane" a nie wymagane, sprzęt był zapakowany bardzo solidnie i przebył ta sama droge rownież transportem drogowym co w drodze pierwotnej, poniewaz wowczas sie nie uszkodził (ani sprzet ani opakowanie) moim zdaniem to kurier nie dochował nalezytej starannosci co do wykonania usługi
Dariusz Stefaniak

Dariusz Stefaniak specjalista od
trudnych spraw

Temat: uszkodzona przesyłka przez kuriera odmowa odszkodowania

Monika K.:
Czy ktos tutaj pomoże z takim problemem: jakis czas temu kurier pewnej firmy przewozowej odebrał przesyłkę do wysłania (spore gabaryty, waga ok 30kg) z kielc do warszawy, przesyłka była spakowana na palete, zapakowana w opakowanie w którym pierwotnie przyjechała do właściciela czyli folie, profile styropianowe i strecz,(bez zadnych uszkodzen! opakowanie to jest bezposrednio od producenta), oznaczona naklejkami uwaga szkło i ubezpieczona przez nadawce. Kurier nie zgłaszał zadnych zastrzezen co do opakowania (prawdopodobnie nawet konsultant z firmy kazał tylko spakowac towar na palete) , paczke zawieziono do warszawy , po czym okazało sie ze kurier podczas transportu tak zaszalał ze wgnieciono bok sprzetu. Tak uszkodzono, ze sprzet nie nadaje sie do naprawy. Kurier odmowil wyplaty odszkodowania z uwagi na BRAK KARTONU. Zamierzam isc z tym do sadu, poniewaz kurier wział przesylke bez uszkodzen, nie zglaszał ze jakikolwiek karton jest potrzebny, w sumie nic by on nie dał bo zeby tak uszkodzić zmywarkę musiał nieźle szalec z jazdą, wiec nawet 3 opakowania kartonowe nie pomogłyby z takim uszkodzeniem. Ma ktos doswiadczenie w takich sprawach?Nie odpuszczę poniewaz, sprzet kosztował 1400 zł.

Gdy przesyłka w trakcie transportu ulega uszkodzeniu, to przy odbiorze przesyłki przez odbiorcę, odbiorca powinien dokonać sprawdzenia stanu przesyłki. Uszkodzenie przesyłki może być widoczne gołym okiem, gdy jest uszkodzone opakowanie przesyłki lub dopiero po jej rozpakowaniu.

Jeżeli stwierdzono uszkodzenie przesyłki, to odbiorca przesyłki zgłasza to kurierowi ( osobie dostarczającej przesyłkę ), kurier musi sporządzić protokół szkody, oryginał dostaje odbiorca przesyłki, kopie protokołu kurier musi przekazać firmie kurierskiej.

Firma kurierska powinna poinformować o powstaniu szkody w nadanej przez ciebie przesyłce i jeden egzemplarz tego protokołu przesłać ci, informując o przysługujących ci roszczeniach odszkodowawczych.

Jeżeli tego nie zrobiła, to ty na dokumencie nadania przesyłki, powinnaś mieć informację o procedurze postępowania w przypadku wystąpienia szkody.

Firma kurierska, musi posiadać ubezpieczenie OCP ( ubezpieczenie odpowiedzialności przewoźnika ).

Kurierem może być pracownik firmy kurierskiej lub podwykonawca - osoba prowadząca działalność gospodarczą, której firma kurierska zleciła odbiór od ciebie tej przesyłki w Kielcach i dostarczenie jej do odbiorcy w Warszawie, gdy zlecałaś bezpośrednią dostawę.

Z opisanej przez ciebie sytuacji wynikało by, że kurier odebrał od ciebie przesyłkę i dostarczył ją do siedziby firmy kurierskiej ( magazynu ) w Kielcach.

Później twoja przesyłka wraz z innymi przesyłkami ( dużymi i małymi) została przekazana innemu kurierowi ( podwykonawcy ) do dostarczenia ( odległość między Kielcami a Warszawą wynosi ok. 180 km i doręczenia twojej przesyłki nie dokonywał kurier, który ją od ciebie odbierał ).

Kurier otrzymał kartę doręczeń/odbiorów zawierającą :
1. dane odbiorców/nadawców przesyłek ( nazwa, adres, kontakt ),
2. kolejność dostarczenia/odbioru,
3. datę, godzinę doręczenia/odbioru danej przesyłki,
4. informacje o przesyłce ( opis, ilość, waga, itp.),
5. dokumenty przesyłek

Uszkodzenie twojej przesyłki mogło nastąpić :

1. przez kuriera, który odebrał od ciebie przesyłkę w czasie dostarczania jej do magazynu firmy
kurierskiej ( małe prawdopodobieństwo uszkodzenia );

2. w magazynie firmy kurierskiej w Kielcach przed wydaniem jej kurierowi do dostarczenia ( duże
prawdopodobieństwo uszkodzenia );

3. przez kuriera, który odebrał z magazynu firmy kurierskiej twoją przesyłkę w czasie dostarczania jej
do odbiorcy w Warszawie ( małe prawdopodobieństwo uszkodzenia ).

W opisanych wyżej przypadkach za wszystkie szkody odpowiada firma kurierska, bo to jej zleciłaś wykonanie usługi.

Podstawą dochodzenia roszczeń jest twój list nadania przesyłki i pisemne zawiadomienie firmy kurierskiej, z twoimi roszczeniami ( list, fax, e-mail ).

konto usunięte

Temat: uszkodzona przesyłka przez kuriera odmowa odszkodowania

Mam informację z której wynika, że paczka w momencie nadania jej w magazynie w Kielcach nie była uszkodzona. Przesyłka została załadowana do transportu ok. godz 18 wieczorem i o godz 3 nad ranem odebrana przez magazyn w Warszawie. Czyli na 99% uszkodzenie było w 3 przypadku. Niestety póki co firma kurierska zasłania się Przewodnikiem i jako odrzucenie reklamacji do wypłaty odszkodowania przyjmuje brak kartonu jako opakowania. Ani konsultantka z firmy kurierskiej ani sam kurier słowem nie wspomnieli o jakimś kartonie który jest wymagany, była mowa jedynie o palecie. Sprzęt był spakowany na paletę i wiem jak to wyglądało bo byłam świadkiem załadunku na samochód kuriera. Ciekawa jestem tylko czy inne przesyłki zostały również uszkodzone, skoro uderzenie było tak silne ze moj sprzęt został uszkodzony nawet w środku! Profile były połamane.
Co do owego opakowania - przewodnik mówi, iż sprzę AGD należy pakować do wysyłki jak sprzęt komputerowy, czyli cytuje "musi byc zapakowane w oryginalne opakowanie producenta z profilami". W przypadku braku owego opakownaia należy towar spakować w folie, a nastepnie w karton. Ponieważ moja przesyłka była spakowana w oryginalne opakowanie, to karton nie jest wobec powyższego niezbedny. W punkcie dotyczacym pakowania sprzętu AGD napisane jest, że sugerują aby towar dodatkowo zabezpieczyć, ale tez nie napisane ze w karton. Co do dodatkowego zabezpieczenia to nawet tutaj sie wywiązałam z tego, poniewaz sprzęt był dodatkowo zawijany skreczem.
Dobrze wiem, ze to kurier odpowiada za zniszczenie bo oddałam mu sprzęt zapakowany w oryginalne, producenckie opakowanie, ale oni nie chcą wziąć na siebie odpowiedzialności. Zostaje mi tylko droga sądowa i nagłośnienie sprawy w mediach . Bardzo dziękuje za Państwa wypowiedzi.Ten post został edytowany przez Autora dnia 04.10.14 o godzinie 07:23

Andrzej Sawa

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora

konto usunięte

Temat: uszkodzona przesyłka przez kuriera odmowa odszkodowania

czemu wypowiedz jest ukryta?:) kurier dokladnie wiedział co jest w przesyłce, dołaczone były takze dokumenty potwierdzajace wartosc przesyłki
Dariusz Stefaniak

Dariusz Stefaniak specjalista od
trudnych spraw

Temat: uszkodzona przesyłka przez kuriera odmowa odszkodowania

Z twojej odpowiedzi, wynika, że przesyłka nie dotarła bezpośrednio z magazynu firmy kurierskiej w Kielcach do odbiorcy w Warszawie lecz była najpierw dostarczona do magazynu jej oddziału w Warszawie przez tzw. " wahadło ", czyli przez samochód firmy kurierskiej lub samochód wynajętego podwykonawcy, który dokonywał przerzutu nadanych przesyłek pomiędzy magazynami oddziałów.

W magazynie firmy kurierskiej w Warszawie przesyłka została rozładowana z " wahadła " jak podajesz o godz. 3.00 , potem z tego magazynu twoja przesyłka została wydana pracownikowi firmy kurierskiej lub podwykonawcy jak opisywałem to wcześniej.

" Doszło nam jeszcze jedno miejsce gdzie mogło nastąpić uszkodzenie przesyłki a mianowicie magazyn oddziału firmy kurierskiej w Warszawie przed wydaniem jej kurierowi do dostarczenia ( duże
prawdopodobieństwo uszkodzenia ) " .

Czy uszkodzenie przesyłki zgłosił jej odbiorca ?
Czy został zrobiony protokół szkody przy odbiorze przesyłki?

konto usunięte

Temat: uszkodzona przesyłka przez kuriera odmowa odszkodowania

odbiorca zgłosił uszkodzenie przesyłki bezpośrednio do mnie na meila, został w tym samym dniu spisany protokoł szkodowy w którym wyraźnie zaznaczono ze połamane sa profile styropianowe i uszkodzony jest lewy bok, nie wiem jak ten kierowca jechał że az tak uszkodził profile i paczkę, profile były naprawde solidne, kiedy paczka była wysyłana do mnie z warszawy do kielc były tylko profile i jedna warstwa folii i wtedy nic sie nie stało, w drodze powrotnej dołozylismy bardzo duzo skreczu, folię bąbelkową i oczywiscie oryginalne opakowanie
Dariusz Stefaniak

Dariusz Stefaniak specjalista od
trudnych spraw

Temat: uszkodzona przesyłka przez kuriera odmowa odszkodowania

Przed wysłaniem zmywarki zapakowałaś ją i przygotowałaś do transportu prawidłowo tj. zmywarkę umieściłaś w oryginalnym opakowaniu producenta z profilami styropianowymi oraz w folię.

Dodatkowo tak zapakowaną zmywarkę zabezpieczyłaś owijając ją folią bąbelkową oraz skreczem.
Na przesyłce zostały naklejone naklejki " uwaga szkło " .

Piszesz, że wysyłając przesyłkę ubezpieczyłaś ją.
Ubezpieczałaś ją sama oddzielnym ubezpieczeniem, czy też ubezpieczenie było zawarte w cenie usługi transportowej?

W liście nadania przesyłki wpisałaś, że wysyłasz do odbiorcy w Warszawie zmywarkę?

Przesyłka mogła zostać uszkodzona ma magazynie lub po załadowaniu jej z magazynu na aucie u kuriera, gdyż firma kurierska pakuje kurierowi ile się da towaru.

Nie ma to większego znaczenia, gdyż za szkody powstałe w czasie transportu przesyłek odpowiada materialnie firma kurierska.

Powinnaś zgłosić do ubezpieczenia szkodę.

konto usunięte

Temat: uszkodzona przesyłka przez kuriera odmowa odszkodowania

dokładnie jak Pan napisał było zrobione ze zmywarką - zapakowana, kurier ją obkleił bardzo gęsto tymi znaczkami UWAGA SZKŁO, ubezpieczenie było w cenie usługi transportowej, przed wysyłką pytałam czy na pewno wszystko jest dobrze zrobione, zapewniono mnie ze tak, a teraz firma odmawia mi wypłaty odszkodowania, ubezpieczenie było na kwotę 1500 PLN, jako podstawę do odrzucenia reklamacji firma wynalazła sobie brak zabezpieczenia w postaci kartonu! żadnych zastrzezen co do opakownia na liscie nie było, poza tym nawet przewodnik pisze ze w przypadku art. AGD wymagane jest jedynie producenckie opakowanie i takie własnie było , do tego paleta i to tez było

Andrzej Sawa

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora
Dariusz Stefaniak

Dariusz Stefaniak specjalista od
trudnych spraw

Temat: uszkodzona przesyłka przez kuriera odmowa odszkodowania

Wyceń szkodę, zrób odpowiednią dokumentację ( dokumenty zakupu zmywarki, e-mail odbiorcy o szkodzie, protokół szkody, zdjęcia uszkodzonej przesyłki, wyciąg z przewodnika firmy kurierskiej dotyczący sposobu opakowania sprzętu AGD, list nadania przesyłki, itp. )

1. Zgłoś szkodę do ubezpieczyciela firmy kurierskiej, dołącz dokumentację ( dokumenty zakupu
zmywarki, e-mail odbiorcy o szkodzie, protokół szkody, zdjęcia uszkodzonej przesyłki, wyciąg z
przewodnika firmy kurierskiej dotyczący sposobu opakowania sprzętu AGD, list nadania przesyłki,
itp.).

- Dołącz kopię pisma do firmy kurierskiej z żądaniem " naprawy " szkody spowodowanej w czasie
wykonania przez nią usługi transportowej.

Dane ubezpieczyciela firmy kurierskiej, polisa ubezpieczeniowa jest ( powinna być ) ogólnie dostępna jej klientom, znajdziesz ja w jej dokumentach firmowych np. poprzez internet.

2. Wystąp pisemnie do firmy kurierskiej z żądaniem " naprawy " szkody spowodowanej w czasie
wykonania przez nią usługi transportowej, poprzez :

- kupienie takiej samej nowej zmywarki,
- zwrot ceny zakupu zmywarki,
- naprawy uszkodzonej zmywarki, w autoryzowanym serwisie producenta.

- Podaj miejsce, gdzie znajduje się ( obecnie ) uszkodzona przesyłka do dyspozycji firmy kurierskiej.

- Określ czas i termin naprawienia szkody, po którym gdy nie zostanie to załatwione, skierujesz
sprawę na drogę sądową, co pociągnie za sobą obciążenie firmy kurierskiej wszystkimi kosztami
postępowania sądowego.

- Dołącz kopię zgłoszenia szkody ubezpieczycielowi firmy kurierskiej.

Kiedy minie ustalony czas a firma kurierska nie " naprawi " szkody możesz spokojnie kierować sprawę do sądu.Ten post został edytowany przez Autora dnia 06.10.14 o godzinie 11:31

konto usunięte

Temat: uszkodzona przesyłka przez kuriera odmowa odszkodowania

z naprawą zmywarki bedzie problem poniewaz uszkodzona została obudowa (jakis płaszcz wodny), który wg serwisu jest częścią niewymienialną, serwis odmowił podłaczenia zmywarki z uwagi na mozliwość zalania, poki co pisze wniosek do Rzecznika Konsumentów i Inspekcji handlowej, czekam jeszcze na jedna odpowiedź, jesi bedzie negatywna pozostaje mi tylko droga sądowa

czy ktoś z prawników lub osób znających przepisy prawne moze sie wypowiedzieć na ten temat:
warunki pakowania firmy kurierskiej :

Sprzęt AGD, RTV, wyposażenie domu
Jeli wysyłasz sprzęt RTV, artykuły AGD lub inne wyposażenie do domu
pamiętaj, że postępujesz podobnie jak w przypadku wysyłki sprzętu
komputerowego. Sugerujemy, aby wysyłany towar w oryginalnym opakowaniu dodatkowo opakować i zabezpieczyć przed wysyłką.

Zmywarka była dodatkowo zapakowana folią babelkowa i skreczem. Poza tym firma "sugeruje" a nie wymaga, czyż nie ?

Sprzęt komputerowy, telefony komórkowe, sprzęt fotograficzny i inne
akcesoria muszą być zapakowane w oryginalne opakowanie producenta
z oryginalnymi profilami. W przypadku braku opakowania oryginalnego,
należy każdy przedmiot owinąć w folię bąbelkową, a następnie umieścić
w mocnym kartonie. Wolne przestrzenie pomiędzy opakowaniem a profilami
powinny zostać wypełnione odpowiednimi materiałami amortyzującymi.
Tak przygotowane opakowanie należy zakleić taśmą klejącą i włożyć do
opakowania kartonowego stanowiącego zabezpieczenie zewnętrzne.

Zmywarka POSIADAŁA ORYGINALNE OPAKOWANIE , czyli warunek z Przewodnika został spełniony. Przed wysyłka zmywarki aby się dowiedziec jak to wszystko przebiega dzwonilam na infolinie i konsultantka słowem nie wspomniala o zadnym kartonie, wymagane było tylko spakowanie zmywarki na palete lub polpalete. Dlaczego więc kurier uparcie odmawia mi wyplaty odszkodowania.Przeciez karton wymagany jest tylko w przypadku braku oryginalnego opakowania.
Dariusz Stefaniak

Dariusz Stefaniak specjalista od
trudnych spraw

Temat: uszkodzona przesyłka przez kuriera odmowa odszkodowania

Zmywarka stoi u ciebie, czy odbiorcy?

Jest zapakowana czy już ją rozpakowywałaś?

Zmywarka była nowa?

Dajesz firmie kurierskiej a nie kurierowi, który był jej przedstawicielem, możliwość wyboru sposobu naprawienia szkody, jeżeli zdecydują się na opcję naprawy, to całą tą kwestię załatwią oni z autoryzowanym serwisem.

Z kurierem nie rozmawiasz, nie piszesz do niego żadnych pism, bo to jest pracownik firmy kurierskiej, nawet jeżeli kurier sam prowadzi działalność gospodarczą jako firma podwykonawcza.

Przewóz zmywarki zleciłaś firmie kurierskiej i na jej konto dokonałaś płatności za jej dostarczenie?

Firma kurierska odpowiada przed tobą za wszystkie szkody jako podmiot, któremu zleciłaś wykonanie usługi transportowej a nie osoba lub podwykonawca, która odbierała od ciebie przesyłkę.

Wszystko załatwiaj pisemnie, listem poleconym ze zwrotnym potwierdzeniem odbioru.

konto usunięte

Temat: uszkodzona przesyłka przez kuriera odmowa odszkodowania

zmywarka była nowa, jest w sklepie w warszawie,ale nic mi po niej bo jest uszkodzona i bez mozliwosci naprawy, przewoz był zlecony firmie kurierskiej zaplacilam za usługe gotowka, jest wystawiona faktura na to
Dariusz Stefaniak

Dariusz Stefaniak specjalista od
trudnych spraw

Temat: uszkodzona przesyłka przez kuriera odmowa odszkodowania

Kiedy, to się stało?

Składałaś pisemną reklamację w firmie kurierskiej?

Są to odpowiednie działania, nie polega to na tym, że ty piszesz reklamację i odpowiada tobie jakaś osoba z firmy kurierskiej, że twoja reklamacja nie jest uwzględniona, gdyż przesyłka była niewłaściwie zapakowana, ze względu na brak opakowania kartonowego.

Sprzęt AGD, nie jest pakowany w karton lecz w oryginalne opakowanie producenta z profilami styropianowymi i w folię, dodatkowo może być zabezpieczony folią bąbelkową oraz znaczkami ostrzegawczymi np. " uwaga szkło; chronić przed opadami atmosferycznymi; nie piętrować, itp. ".
Takie pakowanie ma na celu zapobieżenie powstawaniu uszkodzeń, przez folię widać jaki towar jest przewożony, magazynowany lub składowany.

Możesz mi podać nazwę firmy kurierskiej, której zleciłaś przewóz? Nie naruszysz jej dobrego imienia, jeżeli nie tu na forum to napisz mi na pv.

Pracuję w branży TSL, może będę tobie mógł pomóc.
Firmy kurierskie praktycznie nie mają własnego taboru. W 98 % jest to tabor ich podwykonawców.

Działające w Polsce firmy kurierskie, ich centra logistyczne, to są w większości firmy zagraniczne, mają one magazyny, biura i pracowników tam pracujących, posiadają bazę klientów ( są to z reguły zagraniczne firmy działające w Polsce, centra handlowe, itp. oraz osoby fizyczne ), duży kapitał ale nie mają własnego taboru do przewożenia przesyłek, gdyż tabor ten pomniejszył by im znacznie osiągane zyski.

" Kurier - Podwykonawca " jak oddaje przesyłkę na magazyn, to jest przy jej zdawaniu - przyjmowaniu na magazyn firmy kurierskiej dokładnie sprawdzany.

Na magazynach firm kurierskich w większości panującą tam sytuację można opisać tak :

1. za dużo pracy, przesyłek, dostaw, wysyłek;

2. za mało:
- pracowników - magazynierów;
- miejsca w magazynie;
- przewoźników do transportu przesyłek.

Firmy kurierskie chcą osiągnąć jak największe zyski, samochody przewoźników są traktowane przez ich spedytorów, tak jakby były z gumy.
Samochód kuriera ma np. 18 miejsc paletowych na skrzyni ładunkowej, a spedytor firmy kurierskiej kurierowi przewoźnika daje trasę i ładunek do przewiezienia, który wymaga 20 miejsc paletowych, aby bezpiecznie i bez uszkodzeń towar dotarł do odbiorcy.

Kurier ładując towar na magazynie, najpierw biega po magazynie i szuka swego towaru do przewozu, potem ładuje go, przekłada, piętruje, aby zmieścić towar z przygotowanej dla niego trasy.

Kurier działa w pośpiechu, ma mało czasu, ładując się sam wykonuje pracę za magazyniera, gdyż magazynierów jest za mało i rozładowują samochody, które przywiozły przesyłki do magazynu. Ładowane przesyłki na magazynie kurier czy nie są uszkodzone sprawdza rzadko lub wcale.

Wczoraj widziałem auto firmy kurierskiej wyjeżdżające z po załadunku w ich oddziale w Sosnowcu.
Auto z windą, załadowane po sam dach, niedomknięta winda przytrzymywała palety z towarem przed wypadnięciem. Paleta wystawała ok. 20 cm poza skrzynię ładunkową.
Tomek Kołodziejczyk

Tomek Kołodziejczyk Specjalista
ds.sprdzedaży,
HomeDome - Markowe
wyposażenie...

Temat: uszkodzona przesyłka przez kuriera odmowa odszkodowania

Aoco w przypadku gdy jako nadawca mam wątpliwości co do poprawnego wypełnienia protokołu reklamacyjnego ? Zazwyczaj odbiorcy jest obojętne jak on jest spisany a kurier spisuje tak żeby nie mieć problemów.

Następna dyskusja:

Odmowa odszkodowania za bez...




Wyślij zaproszenie do