konto usunięte

Temat: Umowa podpisana przez telefon z NC+

Witam

Mam pytanie.

Czy umowa podpisana przez telefon na zasadzie "tak zgadam się" jest wiążąca?

Chodzi o to że mojemu znajomemu Pan telemarketer telefonicznie naobiecywał Bóg wie czego, znajomy zgodził się na warunki a wyszło jak zwykle.
Nigdy na umowie nie było złożonego podpisu, nigdy jakikolwiek egzemplarz nie trafił do znajomego w formie papierowej (nawet elektronicznej).
Na ten moment nawet nie wiadomo co jest zapisane w umowie.

Są z tym same problemy.

Proszę o informację czy taka umowa jest wiążąca?

z góry dziękuję

Piotr

konto usunięte

Temat: Umowa podpisana przez telefon z NC+

Umowa ustna jest również wiążąca, chyba, że przepisy prawa przewidują dla ważności danej czynności prawnej formy szczególnej np. formy pisemnej.
Katarzyna W.

Katarzyna W. ułamek sekundy niech
nie decyduje o moim
patrzeniu na świ...

Temat: Umowa podpisana przez telefon z NC+

Piotr K.:
Witam

Mam pytanie.

Czy umowa podpisana przez telefon na zasadzie "tak zgadam się" jest wiążąca?

Chodzi o to że mojemu znajomemu Pan telemarketer telefonicznie naobiecywał Bóg wie czego, znajomy zgodził się na warunki a wyszło jak zwykle.
Nigdy na umowie nie było złożonego podpisu, nigdy jakikolwiek egzemplarz nie trafił do znajomego w formie papierowej (nawet elektronicznej).
Na ten moment nawet nie wiadomo co jest zapisane w umowie.

Są z tym same problemy.

Proszę o informację czy taka umowa jest wiążąca?

z góry dziękuję

Piotr
jeśli to było "podpisane" z NC+, to rozmowy są nagrywane i było to niedawno
prosze wystąpić o odsłuchanie tej rozmowy, powinni ją mieć
jeśli jej nie ma prawo jest po Pana stronie

konto usunięte

Temat: Umowa podpisana przez telefon z NC+

jako konsument ma prawo odstąpić od umowy w terminie 10 dni od dnia jej zawarcia

Temat: Umowa podpisana przez telefon z NC+

Piotr K.:
Witam

Mam pytanie.

Czy umowa podpisana przez telefon na zasadzie "tak zgadam się" jest wiążąca?

Chodzi o to że mojemu znajomemu Pan telemarketer telefonicznie naobiecywał Bóg wie czego, znajomy zgodził się na warunki a wyszło jak zwykle.
Nigdy na umowie nie było złożonego podpisu, nigdy jakikolwiek egzemplarz nie trafił do znajomego w formie papierowej (nawet elektronicznej).
Na ten moment nawet nie wiadomo co jest zapisane w umowie.

Są z tym same problemy.

Proszę o informację czy taka umowa jest wiążąca?

z góry dziękuję

Piotr


Jeżeli umowa, o której Pan pisze, polegała po prostu na zmianie wcześniej zawartej umowy (np. przedłużenie umowy, zmiana pakietu taryfowego), to dostawca usług ma obowiązek potwierdzić abonentowi e-mailem, sms-em lub podobnym środkiem fakt dokonania zmian w umowie.

Abonentowi przysługuje prawo do odstąpienia od zmian umowy bez podania przyczyny w terminie 10 dni od dnia potwierdzenia. Jeżeli dostawca usług nie dokona potwierdzenia zmian w umowie, termin do odstąpienia wydłuża się do 3 miesięcy.

Abonentowi nie przysługuje prawo odstąpienia od dokonanej zmiany warunków umowy, jeżeli dostawca usług, za zgodą abonenta, rozpoczął świadczenie usług zgodnie ze zmienionymi warunkami umowy.Ten post został edytowany przez Autora dnia 15.06.13 o godzinie 22:05
Blazej Nowak

Blazej Nowak Student, UAM

Temat: Umowa podpisana przez telefon z NC+

Podobne praktyki prowadzi CP, jeśli umowa była zawarta poza lokalem w tym wypadku przez telefon i jeszcze dodatkowo właściciel zgodził się na natychmiastowe rozpoczęcie świadczenia nowych usług to nie ma możliwości odstąpienia od umowy. Chyba że usługodawca odsłucha rozmowę na prośbę właściciela i w rozmowie będą nieprawidłowości.

Temat: Umowa podpisana przez telefon z NC+

Marcin B.:
Piotr K.:
Witam

Mam pytanie.

Czy umowa podpisana przez telefon na zasadzie "tak zgadam się" jest wiążąca?

Chodzi o to że mojemu znajomemu Pan telemarketer telefonicznie naobiecywał Bóg wie czego, znajomy zgodził się na warunki a wyszło jak zwykle.
Nigdy na umowie nie było złożonego podpisu, nigdy jakikolwiek egzemplarz nie trafił do znajomego w formie papierowej (nawet elektronicznej).
Na ten moment nawet nie wiadomo co jest zapisane w umowie.

Są z tym same problemy.

Proszę o informację czy taka umowa jest wiążąca?

z góry dziękuję

Piotr


Jeżeli umowa, o której Pan pisze, polegała po prostu na zmianie wcześniej zawartej umowy (np. przedłużenie umowy, zmiana pakietu taryfowego), to dostawca usług ma obowiązek potwierdzić abonentowi e-mailem, sms-em lub podobnym środkiem fakt dokonania zmian w umowie.

Abonentowi przysługuje prawo do odstąpienia od zmian umowy bez podania przyczyny w terminie 10 dni od dnia potwierdzenia. Jeżeli dostawca usług nie dokona potwierdzenia zmian w umowie, termin do odstąpienia wydłuża się do 3 miesięcy.

Abonentowi nie przysługuje prawo odstąpienia od dokonanej zmiany warunków umowy, jeżeli dostawca usług, za zgodą abonenta, rozpoczął świadczenie usług zgodnie ze zmienionymi warunkami umowy.

Ale jest jeszcze istotny zapis Ustawy, który mowi, że "Je¿eli strony nie umówłly się inaczej"

W moim przypadku konsultantka w rozmowie telefonicznej powiedziała, że przysługuje mi 10 dnia na odstapeinie od umowy.
Piotr R.

Piotr R. Selectum

Temat: Umowa podpisana przez telefon z NC+

odświeżę temat - jestem abonentem n od min 5-6 lat i niedawno, jak co roku, odnawiałem umowę - tylko tym razem, po wejściu nowej umowy nie ma dużej części kanałów, które miały pierwotnie być. Umowa była zawierana 30.04, więc pytanie brzmi czy można od niej odstąpić? dzwoniłem z reklamacją na infolinię nc+, to powiedzieli że przy wznowieniu okresu odstąpienia W OGÓLE nie ma. czy to może być prawdą?
Kasia W.

Kasia W. Project Manager,
analityk; spec od
rozwiązań
niemożliwych

Temat: Umowa podpisana przez telefon z NC+

Piotr R.:
odświeżę temat - jestem abonentem n od min 5-6 lat i niedawno, jak co roku, odnawiałem umowę - tylko tym razem, po wejściu nowej umowy nie ma dużej części kanałów, które miały pierwotnie być. Umowa była zawierana 30.04, więc pytanie brzmi czy można od niej odstąpić? dzwoniłem z reklamacją na infolinię nc+, to powiedzieli że przy wznowieniu okresu odstąpienia W OGÓLE nie ma. czy to może być prawdą?
Obawiam się że tak, bo nie jest to nowa umowa, a tylko aneks do umowy sprzed 5-6 lat na nowych warunkach i z nowym terminem.
Czy zmieniałeś pakiet kanałów i dlatego zmniejszyła się ich ilość?
Jolanta D.

Jolanta D. Rekruterów zapraszam
do kontaktu -
stanowiska
menadżerskie

Temat: Umowa podpisana przez telefon z NC+

od aneksu również można odstąpić, więc nie w tym rzecz. Sądzę, że rzecz w tym,że usluga jest już świadczona, a wtedy odstąpienie od umowy nie przysluguje.
Pozostaje Ci złożenie reklamacji- rozmowy są przechowywane przez nc+ przez 12 miesięcy, więc jeśli ustalenia były inne, nie powinno być problemu z jej uznaniem.
Piotr R.

Piotr R. Selectum

Temat: Umowa podpisana przez telefon z NC+

nie, miałem mieć to samo co miałem (wszystkie 5 pakietów + HBO oraz przez połowę czasu cinemax), a po wejściu umowy okazało się że nie ma HBO a płacę tyle samo co wcześniej - więc tyle samo za mniej. no nic, reklamacja poszła 2 tygodnie temu, nadal czekam.
Anna S.

Anna S. RzetelnyRegulamin.pl

Temat: Umowa podpisana przez telefon z NC+

Generalnie w sprzedaży telefonicznej obowiązują takie same zasady, jak przy sprzedaży przez internet, czyli spełnienie obowiązków informacyjnych na piśmie.

Przedsiębiorca musi potwierdzić konsumentowi, najpóźniej w momencie rozpoczęcia spełniania świadczenia, na piśmie informacje o:
1) imieniu i nazwisku (nazwie), adresie zamieszkania (siedziby) przedsiębiorcy oraz organie, który zarejestrował działalność gospodarcza przedsiębiorcy, a także numerze, pod którym przedsiębiorca został zarejestrowany;
2) istotnych właściwościach świadczenia i jego przedmiotu;
3) cenie lub wynagrodzeniu obejmujących wszystkie ich składniki, a w szczególności cła i podatki;
4) zasadach zapłaty ceny lub wynagrodzenia;
5) kosztach oraz terminie i sposobie dostawy;
6) prawie odstąpienia od umowy w terminie dziesięciu dni, ze wskazaniem wyjątków, o których mowa w art. 10 ust. 3 ustawy;
7) kosztach wynikających z korzystania ze środków porozumiewania się na odległość, jeżeli są one skalkulowane inaczej niż wedle normalnej taryfy;
8) terminie, w jakim oferta lub informacja o cenie albo wynagrodzeniu maja charakter wiążący;
9) minimalnym okresie, na jaki ma być zawarta umowa o świadczenia ciągłe lub okresowe;
10) miejscu i sposobie składania reklamacji;
11) prawie wypowiedzenia umowy, o którym mowa w art. 8 ust. 3 ustawy.

Jeżeli takich informacji nie podał, to prawo do odstąpienia bez żadnych kosztów wydłuża się do 3 miesięcy od momentu wydania towaru lub rozpoczęcia świadczenia usług.

Jeżeli natomiast przedsiębiorca po jakimś czasie potwierdzi w/w warunki na piśmie, to czas na odstąpienie biegnie od nowa i wynosi 10 dni.

Pozdrawiam serdecznie,
Anna Stępniewska
RzetelnyRegulamin.pl

konto usunięte

Temat: Umowa podpisana przez telefon z NC+

Prawo odstąpienie od umowy zawartej na odlegość tj. m.in. za pomocą telefonu w terminie 10 lub 3 miesięcznym od zawarcia umowy nie dotyczy jednak sytuacji gdy usługa objęta umową rozpoczęła się przed tym 10 dniowym terminem.

USTAWA
z dnia 2 marca 2000 r.
o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny1)
(tekst jednolity)

Art. 9. 1. Konsument powinien być poinformowany, przy użyciu środka porozumiewania się na odległość, najpóźniej w chwili złożenia mu propozycji zawarcia umowy, o:
1) imieniu i nazwisku (nazwie), adresie zamieszkania (siedziby) przedsiębiorcy oraz organie, który zarejestrował działalność gospodarczą przedsiębiorcy, a także numerze, pod którym przedsiębiorca został zarejestrowany;
2) istotnych właściwościach świadczenia i jego przedmiotu;
3) cenie lub wynagrodzeniu obejmujących wszystkie ich składniki, a w szczególności cła i podatki;
4) zasadach zapłaty ceny lub wynagrodzenia;
5) kosztach oraz terminie i sposobie dostawy;
6) prawie odstąpienia od umowy w terminie dziesięciu dni, ze wskazaniem wyjątków, o których mowa w art. 10 ust. 3;
7) kosztach wynikających z korzystania ze środków porozumiewania się na odległość, jeżeli są one skalkulowane inaczej niż wedle normalnej taryfy;
8) terminie, w jakim oferta lub informacja o cenie albo wynagrodzeniu mają charakter wiążący;
9) minimalnym okresie, na jaki ma być zawarta umowa o świadczenia ciągłe lub okresowe;
10) miejscu i sposobie składania reklamacji;
11) prawie wypowiedzenia umowy, o którym mowa w art. 8 ust. 3.
2. Informacje, o których mowa w ust. 1, powinny być sformułowane jednoznacznie, w sposób zrozumiały i łatwy do odczytania.
3. Przedsiębiorca jest obowiązany do potwierdzenia konsumentowi na piśmie informacji, o których mowa w ust. 1, najpóźniej w momencie rozpoczęcia spełniania świadczenia.
4. Obowiązek określony w ust. 3 nie dotyczy jednorazowych świadczeń, które same są spełniane przy użyciu środków porozumiewania się na odległość i za które rachunek wystawia osoba fizyczna lub prawna, która w ramach swojego przedsiębiorstwa udostępnia co najmniej jeden środek porozumiewania się na odległość, dostępny dla konsumenta i przedsiębiorcy (operator środków porozumiewania się), z wyjątkiem jednak informacji, o których mowa w ust. 1 pkt 1.

Art. 10. 1. Termin dziesięciodniowy, w którym konsument może odstąpić od umowy, liczy się od dnia wydania rzeczy, a gdy umowa dotyczy świadczenia usługi - od dnia jej zawarcia.
2. W razie braku potwierdzenia informacji, o których mowa w art. 9 ust. 1, termin, w którym konsument może odstąpić od umowy, wynosi trzy miesiące i liczy się od dnia wydania rzeczy, a gdy umowa dotyczy świadczenia usługi - od dnia jej zawarcia. Jeżeli jednak konsument po rozpoczęciu biegu tego terminu otrzyma potwierdzenie, termin ulega skróceniu do dziesięciu dni od tej daty.

Ale już ust. 3 art. 10 wskazuje wyłączenia co do możliwości odstąpienia umowy.

3. Jeżeli strony nie umówiły się inaczej, prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi w wypadkach:
1) świadczenia usług rozpoczętego, za zgodą konsumenta, przed upływem terminu, o którym mowa w art. 7 ust. 1;
2) dotyczących nagrań audialnych i wizualnych oraz zapisanych na informatycznych nośnikach danych po usunięciu przez konsumenta ich oryginalnego opakowania;
3) umów dotyczących świadczeń, za które cena lub wynagrodzenie zależy wyłącznie od ruchu cen na rynku finansowym;
4) świadczeń o właściwościach określonych przez konsumenta w złożonym przez niego zamówieniu lub ściśle związanych z jego osobą;
5) świadczeń, które z uwagi na ich charakter nie mogą zostać zwrócone lub których przedmiot ulega szybkiemu zepsuciu;
6) dostarczania prasy;
7) usług w zakresie gier hazardowych.

Art. 7. 1. Konsument, który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie na piśmie w terminie dziesięciu dni, ustalonym w sposób określony w art. 10 ust. 1. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.

Następna dyskusja:

Umowa zawarta przez telefon...




Wyślij zaproszenie do