Hanna Walicka

Hanna Walicka księgowa,
właścicielka firmy

Temat: rozwiazanie umowy z biurem rachunkowym

witam, mam pytanie może ktoś mi pomoże,
jest umowa o prowadzenie ksiąg handlowych z biurem rachunkowym. okres wypowiedzenia 3 miesiące. na ostatniego grudnia 2011 firma postanawia zamknąć księgi handlowe i przejść na książkę przychodów i rozchodów. co z wypowiedzeniem umowy z biurem? należy wypowiedzieć i płacić jeszcze przez 3 miesiące kwotę wg umowy? czy umowa rozwiazuje się sama? nie wiem czy firma będzie kończyła w ogole wspolprace z biurem bo jest szansa że umowa zostanie aneksowana i zmieni się tylko przedmiot umowy z ksiąg handlowych na Kpir no i cena rzecz jasne ale jest też szansa że firma zmieni biuro co wtedy z umową?

bardzo dziękuje za wszelka pomoc
Kasia W.

Kasia W. Project Manager,
analityk; spec od
rozwiązań
niemożliwych

Temat: rozwiazanie umowy z biurem rachunkowym

Jeśli umowa była podpisana na czas nieokreślony to "się sama" nie rozwiązuje, nawet jeśli owe księgi prowadzone nie będą.
Można wypowiedzieć i płacić 3 m-ce albo aneksować umowę.
Hanna Walicka

Hanna Walicka księgowa,
właścicielka firmy

Temat: rozwiazanie umowy z biurem rachunkowym

czyli jeżeli teraz umowa zostanie wypowiedziana to obowiązek płacenia jest przez kolejne 3 miesiące nawet bez wykonywania usługi bo księgi handlowe już istnieć nie będą?? czy powinny być w ramach tej kwoty rozliczenia na kpir skoro księgi handlowej od stycznia juz nie będzie?
Sebastian Sadowski-Romanov

Sebastian Sadowski-Romanov CEO | ITRO Export
Solutions

Temat: rozwiazanie umowy z biurem rachunkowym

To raczej nie są kwestie prawne, a czysto handlowe. Jak się Pani domówi z klientem, czy z biurem tak będzie. To zależy od dobrej woli obu stron.

Może Pani żądać (jako biuro) opłat przez kolejne 3 miesiące, nie wykonując usług nie objętych umową (rozliczanie KPiR)

Jako klient biura może się Pani spróbować porozumieć i poprosić o obniżenie ceny i prowadzenie w ramach dalszej współpracy KPiR, może Pani nie obniżać ceny i prowadzić KPiR, ale to może zrazić klienta, może Pani obniżyć cenę i prowadzić KPiR i nadal mieć zadowolonego klienta.

Paweł L.

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora
Sebastian Sadowski-Romanov

Sebastian Sadowski-Romanov CEO | ITRO Export
Solutions

Temat: rozwiazanie umowy z biurem rachunkowym

Paweł Pani pisze że klient zmienia rodzaj rozliczania i stąd wynika pewien problem natury formalnej.

Paweł L.

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora

Temat: rozwiazanie umowy z biurem rachunkowym

Paweł L.:
Z czystego morału wynikającego z życia ...
1 Jakby klient był zadowolony z biura to by go nie zmieniał :)

A to zawsze kiedy ktoś, coś zmienia, to jest musi być niezadowolony? (nieładnie oceniać sytuację na podstawie tak pobieżnej wiedzy)

A jeśli chodzi o temat, to najlepiej się dogadać. Zawsze odradzam wszelkie spory, taniej i szybciej załatwić sprawę polubownie.Marcin Rębowski edytował(a) ten post dnia 20.01.12 o godzinie 21:17

Paweł L.

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora

Następna dyskusja:

Zerwanie umowy z biurem ksi...




Wyślij zaproszenie do