Temat: reklamacja odrzucona przez firmę kurierską

Witam, problem polega na tym iż firma kurierska odrzuciła reklamacje błotnika poniżej będzie tekst z e-mail-a
Po przeprowadzeniu analizy zdarzenia informujemy, że postepowanie reklamacyjne zostało zakończone.

,,firma kurierska,, odrzuca Państwa wniosek o uznanie reklamacji.

Uzasadnienie:

Zgodnie z Art. 76 ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. Prawo Przewozowe przyjęcie przesyłki przez uprawnionego bez zastrzeżeń powoduje wygaśnięcie roszczeń z tytułu ubytku lub uszkodzenia, chyba że:

szkodę nie dającą się z zewnątrz zauważyć uprawniony stwierdził po przyjęciu przesyłki i w terminie 7 dni zażądał ustalenia jej stanu oraz udowodnił, że szkoda powstała w czasie między przyjęciem przesyłki do przewozu a jej wydaniem.

Przedmiotowa przesyłka została doręczona do Odbiorcy i odebrana bez zastrzeżeń w dniu 16.04.2018 roku.

Zgodnie z dokumentacją informacja na temat uszkodzeń zgłoszona została do siedziby Przewoźnika po odbiorze, po przyjęciu odpowiedzialności za przesyłkę przez Odbiorcę.

Pierwsza informacja na temat uszkodzenia zawartości przesyłki została przekazana do siedziby Przewoźnika po odbiorze, po przyjęciu odpowiedzialności za przesyłkę przez Odbiorcę. Odbiorca w chwili doręczenia nie zgłosił jakichkolwiek uwag odnośnie stanu zewnętrznego przesyłki, które świadczyłyby o niewłaściwym obchodzeniu się z powierzonym do przewozu mieniem. Z protokołu szkodowego sporządzonego z udziałem Odbiorcy, podpisanego za zgodność ze stanem faktycznym przez Odbiorcę i Kuriera wynika, iż opakowanie zewnętrzne nie zostało uszkodzone w okresie kiedy przesyłka znajdowała się w pieczy Przewoźnika.

W świetle informacji zawartych w protokole szkody przesyłka dotarła do Odbiorcy w nienaruszonym opakowaniu zewnętrznym, a pierwsza informacja o uszkodzeniu zawartości przesyłki została zgłoszona po jej doręczeniu. Sam fakt zgłoszenia szkody w ustawowym 7 dniowym terminie i sporządzenie protokołu szkody nie jest jednoznaczne z tym, że szkoda powstała w czasie kiedy przebywała w pieczy Przewoźnika. Podstawowym zagadnieniem w tym przypadku jest udowodnienie przez reklamującego, czego nie uczynił, że szkoda powstała w czasie przewozu. Fakt ten należy wykazać, jako że po odbiorze przesyłki zastosowanie ma domniemanie, iż Przewoźnik wywiązał się ze swoich obowiązków w sposób należyty.
Mając na względzie powyższe okoliczności brak jest podstaw do uznania reklamacji.
Jednocześnie informujemy o prawie odwołania do właściwego miejscowo sądu.

fakt jest taki gdy paczka przyszła do domu paczkę odebrała mama gdy ja w tym czasie byłem w pracy, po pracy rozpakowałem paczkę i zauważyłem że na jednym z dwóch błotników jest powyginany cały błotnik, od razu dzwoniłem do firmy kurierskiej o zaistaniałej sytuacji by wypisać protokół szkody czekałem za kurierem 2 dni aż łaskawie przyjedzie, kontaktowałem się z firmą od której kupowałem nowy produkt lecz powiedzieli tylko że mam się odwołać od tej decyzji nic więcej, nie wiem co mam dalej z tym fantem robić, dodam że nie było widać uszkodzeń czy to na foli czy kartonie czym był zabezpieczony element ale wystarczyło by coś cięższego położyć na moją paczkę a blaszka się wygnie a z tego co czytałem opinie na ich temat to jest tragiczna