Tomasz B.

Tomasz B. Inżynier,
konstruktor w dziale
rozwoju produktu,
ERGO Kra...

Temat: prowadzenie działalności gospodarczej w wynajmowanym...

Prowadze jednoosobowa działalnosc gospodarcza. Chciałbym wynajac mieszkanie, kawalerke w
którym bede mieszkał a jednoczesnie bedzie to moje miejsce prowadzenia firmy. Jestem
informatykiem wobec czego pracuje w domu. W mieszkaniu bede mieszkał sam. Chciałbym sobie
koszty wynajmu wrzucic do kosztów uzyskania przychodu (a wiec wszelkie rachunki oraz odstepne dla włascicielki.) Wszystkie rachunki i media sa wystawiane na włascicielke która jest osoba fizyczna. Z tego co wiem włascicielka musi mi co miesiac wystawiac rachunek i na tej podstawie moge sobie odliczyc koszty wynajmu. Teraz moje pytanie: czy moge odliczyc sobie wszystkie koszty zwiazane z wynajmem mieszkania ? przepisy mówia ze mozna odliczyc koszty zwiazane bezposrednio z prowadzona działalnoscia gospodarcza. Ja oprócz prowadzenia firmy w mieszkaniu bede tez go zamieszkiwał. Tak naprawde ciezko okreslic jaka czesc ponoszonych kosztów jest w ramach działalnosci a jaka na cele prywatne. Jak powinienem sformułowac umowe z włascicielem aby móc odliczac wszystko bez ryzyka ze Urzad Skarbowy zakwestionuje moje odliczenia. Prosiłbym o jakis wzór jak taka umowa powinna wygladac aby z punktu widzenia prawa wszystko było ok. Jezeli nie ma takiej mozliwosci to w jaki sposób mozna okreslic procentowo takie odliczenie w umowie. Moje kolejne pytanie dotyczy równiez ww. mieszkania. Sprawa wyglada tak ze jest to budynek TBS, a wiec potencjalny własciciel jest tak naprawde tylko wynajmujacym. Czy zgodnie z prawem moze on wynajac mieszkanie innej osobie ( w tym wypadku mi). Z rozmowy z włascicielka wynika ze chce ona sie rozliczac z wynajmu z urzedem skarbowym, ale nie chce aby administrator budynku czyli TBS wiedział ze mieszkanie komus jest wynajmowane. Czy ta sytuacja nie bedzie problemem
aby spisac ze mna umowe najmu i abym mógł wrzucac na firme wszystkie koszty.
Z góry dziekuje za pomoc i pozdrawiam
Andrzej L.

Andrzej L. Queentex Translation
Office

Temat: prowadzenie działalności gospodarczej w wynajmowanym...

Powierzchnię można odliczyć proporcjonalnie, co oznacza, że czynszu odliczysz może za 2,5 m kw., czyli za biurko i krzesło. Do tego prądu za parę złotych. Czy to warte tego całego zachodu? A na koniec US i tak może coś tam zakwestionować, bo to zawsze będzie do jakiegoś stopnia uznaniowe. Warto?

Czas, jaki zmarnujesz na te klocki, przeznacz na pracę - na pewno na tym lepiej wyjdziesz.

A.
Tomasz B.

Tomasz B. Inżynier,
konstruktor w dziale
rozwoju produktu,
ERGO Kra...

Temat: prowadzenie działalności gospodarczej w wynajmowanym...

Właśnie duzo zależy czy będę miał mozliwość odliczenia wszystkich kosztów czy też nie.

Ponieważ tak czy inaczej tutaj mieszkam to może warto byłoby wskazać to mieszkanie jako dodatkowe miejsce prowadzenia działalności gospodarczej. Chodzi mi o to aby móc wrzucać w koszty zakup wyposażenia czy mebli służących mojej firmie. Tylko znów mam problem że wymajmuje mieszkanie w TBS i czy mój właściciel który też jest tak naprawdę najemcą może mi mieszkanie legalnie wynająć. Żeby też do tego US się nie przyczepił



Wyślij zaproszenie do