konto usunięte

Temat: Proszę o analizę umowy !

Wiem, że gdy radca prawny podejmuje się sprawy nie gwarantuje pomyślnego zakończenia sprawy. Ale jeśli podejmuje się sprawy, która przez odpowiednią ustawę z przed kilkunastu lat jest z góry przegrana czy to jest zgodne z prawem?

Człowiek bez wykształcenia prawniczego podpisuje umowę z radcą prawnym dlatego, że ma jakąś sprawę i chce powierzyć ją osobie kompetentnej. Radca prawny bierze pieniądze za to, że służy radą, działa w sprawie swojego klienta.
A jeśli działania radcy prawnego okażą się bezcelowe? Od początku znał całą sprawę i dopiero po wyroku sądu, który nie był na moją korzyść napisał mi, że nie da rady nic już zrobić bo istnieje pewna ustawa z 1993r.. Ustawa ta twardo mówi o tym że moja sprawa od początku była niemożliwa do wygrania.
A przez 2 lata pobierał opłatę miesięczną 200 zł + opłaty wstępne.


Ja prawa nie znam i dlatego zawarłem umowę z radcą prawnym. Wydaje mi się, że ktoś kto studiował prawo i podejmuje się sprawy, którą z góry skreśla ustawa, sprzed wielu lat albo chce naciągnąć klienta albo jest niekompetentny.



Chciałbym się dowiedzieć czy jest możliwość aby wcześniej zakończyć umowę, która trwa do końca tego roku bez konsekwencji?

Ja poczułem się oszukany przez radcę prawnego. Czy ze strony prawa rzeczywiście też to tak wygląda? Czy jest coś co mogę zrobić w takiej sytuacji?


Proszę Was o radę

Co zaś można powiedzieć do poniższej umowy ?
Czy mogę z niej zrezygnować bez konsekwencji tj. bez dokonywania kolejnych wpłat za 5 mies. które zostały do końca umowy??? Co też mam dalej zrobić by odzyskać może jakieś pieniądze.....i gdzie mam się o taka pomoc zwrócić???? Czy nie będzie problemów z udowodnieniem nienależytej staranności Radcy Prawnego ?

UMOWA o DZIEŁO

Zawarta w dniu 19 lutego 2010 roku pomiędzy ………………………………s. ……………………………………,zamieszkałym……………………………………………………………………, zwanym jako ,,Zleceniodawca”,
a,
………………………………………………………………………………………………………………………….. zwanym dalej jako ,,Wykonawca”.

§ 1

Wykonawca zobowiązuje się wykonywać dla Zleceniodawcy usługi administracyjne polegającą na stałym, objętym okresem obowiązywania umowy przetwarzaniu zlecanej dokumentacji biurowej w postaci pism w formie i kształcie oraz treści ściśle określonym przez Zleceniodawcę przed wszelkimi organami administracji publicznej oraz sądami administracyjnymi I instancji.

§ 2

W celu wykonania usługi Zleceniodawca wyda Wykonawcy wszelkiego rodzaju dokumenty niezbędne do należytego wykonania usługi, jednocześnie wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych oraz danych objętych ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926) z późniejszymi zmianami w celu należytego wykonania usługi przez Wykonawcę.

§ 3

Rozpoczęcie wykonania zlecenia następuje z dniem 01 września 2009 roku.

1. Zlecenie obowiązuje wykonywanie pism zgodnie ze wskazówkami Zleceniodawcy.
2. Zleceniodawca oświadcza, a Wykonawca przyjmuje do wiadomości, że zabronione jest wykonywanie jakichkolwiek poprawek na zleconych do wykonania pismach, bez uprzedniego porozumienia ze Zleceniodawcą oraz uzyskania od niego stosownych instrukcji i pouczeń w tym względzie.

3. Wykonawca zobowiązuje się do wykonania pism metodą komputerową w systemie Office 97, Open Office lub późniejszych wersjach tych programów, zgodnie z pierwowzorem pism przedstawionych przez Zleceniodawcę.

4. Wykonane pisma Wykonawca zobowiązuje się przesyłać drogą poczty elektronicznej na wskazany przez Zleceniodawcę adres lub za pośrednictwem Poczty Polskiej w terminie i formie ustalonej pomiędzy stronami.

§ 4

Zleceniodawca oświadcza, że całkowicie odpowiada za treść wykonanych przez Wykonawcę pism jako ich pierwotny i jedyny autor oraz że w przyszłości wobec Wykonawcy nie będzie dochodził z tego tytułu przed organami administracji państwowej lub sądów powszechnych jakichkolwiek roszczeń lub zadośćuczynienia.

§ 5

Za wykonane dzieło Zleceniodawca zgadza się wnosić na poczet Wykonawcy comiesięczne wynagrodzenie w wysokości 200,00 złotych słownie (dwieście złotych) płatne w systemie rat miesięcznych zgodnie z § 5 pkt 1 :

1. Raty kolejne w niezmiennej wysokości po 200,00 złotych płatne przez Zleceniodawcę na numer rachunku bankowego: 27 1240 5282 1111 0010 2303 6373 do 3-go każdego kolejnego miesiąca począwszy od dnia 3 marca 2010 roku do zakończenia umowy.

2. Umowę o stałe świadczenie usług sekretarskich podpisano na okres od 01 marca 2010 roku do 31 grudnia 2010 roku, z jednoczesnym ustaleniem prawa do odstąpienia od umowy za porozumieniem stron z jednoczesnym zastosowaniem zapisu § 6 umowy lub jej przedłużeniem o kolejny okres.

3. W wypadku wymogu przedłużenia umowy z powodu nie zakończenia postępowania administracyjnego lub sądowego będącego przedmiotem niniejszej umowy, umowa ulega przedłużeniu o kolejny okres sześciu miesięcy. Zapis § 6.1 stosuje się wtedy odpowiednio.

§ 6

W wypadku odstąpienia od umowy w terminie wcześniejszym niżeli podany w § 5 pkt. 3 lub braku akceptacji na jej przedłużenie, Zleceniodawca zobowiązuje się do niezwłocznego uregulowania płatności wynikających z treści umowy.

1. Decyzje o odstąpieniu od umowy Zleceniodawca zobowiązuje się wystosować do Wykonawcy w formie pisemnej potwierdzając jej treść czytelnym podpisem z zachowaniem 30 – dniowego okresu wyprzedzenia oraz nie później niż do ostatniego 15 – ego kolejnego dnia miesiąca.

2. W wypadku odstąpienia od umowy przez Zleceniodawcę w terminie innym niż określony warunkami umowy Zleceniodawca zobowiązuje się do bezzwłocznego uregulowania zobowiązań finansowych wobec Wykonawcy wynikających z treści umowy za cały okres jej obowiązywania w terminie 14 – stu dni od chwili otrzymania przez Zleceniodawcę powiadomienia o odstąpieniu od umowy.

§ 7

W sprawach nie uregulowanych niniejszą umową mają zastosowanie przepisy kodeksu cywilnego.

§ 8

Sądem właściwym do rozpatrywania sporów pomiędzy stronami będzie Sąd właściwy dla miejsca zamieszkania Wykonawcy.
§ 9

Wszelkie zmiany niniejszej umowy wymagają dla swej ważności formy pisemnej w postaci aneksu.

§ 10

Zleceniodawca oświadcza, że akceptuje powyższe warunki niniejszej umowy , ich treść wyrażona we wszystkich paragrafach jest mu zrozumiała, nie wnosi do niej zastrzeżeń i zobowiązuje się przestrzegać wszystkich jej postanowień.
§ 11

Umowę sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym dla każdej ze stron.

................................... ...........................................
Wykonawca Zleceniodawca

Zatwierdzam wykonanie zlecenia

...........................................................
/data i czytelny podpis zleceniodawcy/

Na koniec nadmienię że sprawę prowadził i zapoznał się z nią mówiąc że jest wszystko na moją korzyść a gdy się okazało że nic z tego nie będzie ponieważ przepisy mówią i mówiły co innego , powiedział trudno . Jak by nic nie było..................... lecz koszty mnie duże wyniosły nie mówiąc o dojazdach do W-wy przez 2 lata.Liczyłem na pomoc rezygnując z wielu rzeczy a czuję się oszukany . To tak wygląda jak by ktoś mnie naciągał przez 2 lata . Proszę o uczciwą radę i dziękuję. Nadmienię że nie mogę nigdzie znaleźć takiej osoby o nazwisku i imieniu. Nie ma go w wykazie radców prawnych w internecie.
Adam Bulandra

Adam Bulandra doktor nauk
prawnych, radca
prawny

Temat: Proszę o analizę umowy !

hm... a to na pewno byl radca prawny?? moze zwykly prawnik. Nie sadze by radca mogl przedstawic do podpisu taka umowe. Radca dziala na zasadzie zastepstwa, stad par. 4 umowy w sposob razacy naruszalby etyke zawodowa... nie sadze by mogl byc to radca...Adam Bulandra edytował(a) ten post dnia 22.08.10 o godzinie 23:48

Następna dyskusja:

Zerwanie umowy najmu lokalu...




Wyślij zaproszenie do