Temat: odszkodowanie od linii lotniczych

Witam mam pytanie odnośnie wypłaty odszkodowań od linii lotniczych. W tym roku leciałem do Tunezji linia EnterAir w Katowicach zostaliśmy poinformowani że samolot będzie opóźniony. Opóźnienie sięgało 6;30 min według regulaminu i tego co czytałem można się starać o odszkodowanie napisałem do linii i otrzymałem dzisiaj odp.
Cytat:
Szanowny Panie,

w odpowiedzi na Pana korespondencję e - mailową z dnia 6 maja 2014 roku, w imieniu całego zespołu Enter Air, najmocniej przepraszam Pana za wszelkie niedogodności, jakich doświadczył Pan podczas podróży z naszą linią lotniczą. Zapewniam, że naszymi priorytetami są bezpieczeństwo i zadowolenie naszych Pasażerów. Dokładamy zatem wszelkich starań, aby nasze rejsy odbywały się planowo, czasem jednak, tak jak wszystkie linie lotnicze, stajemy w obliczu okoliczności, które nam to uniemożliwiają.

Uprzejmie wyjaśniam, iż rejs ENT2141 z Katowic do Enfidhy w dniu 24 kwietnia 2014 roku był opóźniony z powodu nagłej usterki technicznej samolotu, uniemożliwiającej bezpieczne wykonanie operacji lotniczej i konieczności podstawienia nowego samolotu do wykonania przedmiotowego rejsu. Chciałabym podkreślić, iż przedmiotowa usterka miała charakter nagły, nie eksploatacyjny, zatem przewoźnik, dbając o regularne serwisowanie wszystkich samolotów należących do floty Enter Air, nie miał żadnych możliwości, aby przewidzieć wystąpienie uszkodzenia.

Pragnę poinformować, iż w myśl rozporządzenia (WE) nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 lutego 2004r., ustanawiającego wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład albo odwołania lub dużego opóźnienia lotów, uchylające rozporządzenie (EWG) nr 295/91, Motyw (14) preambuły tegoż rozporządzenia stanowi:

„Podobnie jak w konwencji montrealskiej, zobowiązania przewoźników lotniczych powinny być ograniczone lub ich odpowiedzialność wyłączona w przypadku gdy zdarzenie jest spowodowane zaistnieniem nadzwyczajnych okoliczności, których nie można było uniknąć pomimo podjęcia wszelkich racjonalnych środków. Okoliczności te mogą, w szczególności, zaistnieć w przypadku destabilizacji politycznej, warunków meteorologicznych uniemożliwiających dany lot, zagrożenia bezpieczeństwa, nieoczekiwanych wad mogących wpłynąć na bezpieczeństwo lotu oraz strajków mających wpływ na działalność przewoźnika”.

oraz art. 5 ust. 3.:

„Obsługujący przewoźnik lotniczy nie jest zobowiązany do wypłaty rekompensaty przewidzianej w art. 7, jeżeli może dowieść, że odwołanie jest spowodowane zaistnieniem nadzwyczajnych okoliczności, których nie można było uniknąć pomimo podjęcia wszelkich racjonalnych środków”.

W żadnym punkcie rozporządzenie nie przewiduje wypłaty zryczałtowanego odszkodowania w przypadku opóźnienia lotu. Obowiązki przewoźnika w takiej sytuacji określa art. 6: „1. Jeżeli obsługujący przewoźnik lotniczy ma uzasadnione powody, by przewidywać, że lot będzie opóźniony w stosunku do planowego startu:

(...)

b) o trzy lub więcej godzin w przypadku wszystkich innych lotów wewnątrzwspólnotowych dłuższych niż 1500 kilometrów i wszystkich innych lotów o długości pomiędzy 1500 a 3500 kilometrów,

(…)

pasażerowie otrzymują od obsługującego przewoźnika lotniczego:

i) pomoc określoną w art. 9 ust. 1 lit. a) i art. 9 ust. 2;”

W przedmiotowej sprawie Enter Air zapewnił Pasażerom pomoc określoną powyższym artykułem, wywiązując się tym samym z ciążących na nim obowiązków.

W związku z przytoczonym wyrokiem Trybunału Sprawiedliwości Wspólnot Europejskich z dnia 19 listopada 2009 r. w sprawach połączonych C-402/07 i C-432/07 Sturgeon i inni, chciałabym zwrócić uwagę na fakt, iż rozporządzenie 261/2004 wyraźnie określa obowiązki przewoźnika w przypadku opóźnienia lotu. W żadnym punkcie rozporządzenia nie widnieje zapis o obowiązku wypłaty zryczałtowanego odszkodowania w przypadku opóźnienia lotu. Główną zasadą wykładni prawa jest założenie racjonalności ustawodawcy – trudno jest więc przyjąć, że ustawodawca „zapomniał” ująć obowiązek przewoźnika do zapłaty odszkodowania w przypadku opóźnienia lotu, chociaż miał projekt w zamyśle. Przyjęcie takiej koncepcji byłoby sprzeczne z podstawowymi założeniami polskiego systemu prawnego, gdyż w rzeczywistości oznaczałoby to, że treść ustawy nie jest istotna, a sens mają jedynie jej interpretacje dokonane przez organy sądowe. Orzeczenia Trybunału Sprawiedliwości w żaden sposób nie są w świetle art. 91 ust. 2 Konstytucji RP źródłem obowiązującego prawa w Polsce.

Mając powyższe na uwadze jest mi niezmiernie przykro poinformować Pana o naszej odmowie wypłaty odszkodowania, jako że opóźnienie było spowodowane zaistnieniem nadzwyczajnych okoliczności, których przewoźnik nie mógł przewidzieć ani uniknąć. Raz jeszcze przepraszam Pana za niedogodności z tego wynikające oraz wyrażam nadzieję, iż będziemy mieli przyjemność gościć Pana na pokładach naszych samolotów w przyszłości.

Z wyrazami szacunku,
Według mnie jeżeli byłby samolot odpowiednio serwisowany to nie wynikła by usterka i czy jest jakas szansa na odwołanie się od tego ?

konto usunięte

Temat: odszkodowanie od linii lotniczych

Ireneusz W.:
Według mnie jeżeli byłby samolot odpowiednio serwisowany to nie wynikła by usterka i czy jest jakas szansa na odwołanie się od tego ?

Takie coś mógł napisać tylko laik, który nie ma bladego pojęcia o lotnictwie.
Rozumiem Twoje niezadowolenie, że 6,5h spędziłeś dodatkowo w podróży ale to i tak nie tłumaczy Twojej ignorancji:).
I szczerze mówiąc jestem pod wrażeniem elaboratu EnterAir.
Jolanta D.

Jolanta D. Rekruterów zapraszam
do kontaktu -
stanowiska
menadżerskie

Temat: odszkodowanie od linii lotniczych

a ja jestem ciekawa czy jakikolwiek samolot entera odleciał kiedykolwiek o czasie. Trzy razy miałam wątpliwą przyjemność i trzy razy był spóźniony

Temat: odszkodowanie od linii lotniczych

Jolanta I.:
Ireneusz W.:
Według mnie jeżeli byłby samolot odpowiednio serwisowany to nie wynikła by usterka i czy jest jakas szansa na odwołanie się od tego ?

Takie coś mógł napisać tylko laik, który nie ma bladego pojęcia o lotnictwie.
Rozumiem Twoje niezadowolenie, że 6,5h spędziłeś dodatkowo w podróży ale to i tak nie tłumaczy Twojej ignorancji:).
I szczerze mówiąc jestem pod wrażeniem elaboratu EnterAir.


taki laik że przyczyną było zepsute nagłośnienie samolotu i tylko przez to siedziałem na lotnisku lącznie 9 h gdzie mogłem sobie wypoczywać w tym czasie a sprawdzenie nagłosnienia to chyba aż takie trudne nie jest jak się ma maszyne za grube miliony i to nie pierwszy raz taki przypadek w tej firmie i to jest moja przycyzna zdenerwowania ze robią człowieka w babmbuko i nikt sie im dobrac nie moze Ten post został edytowany przez Autora dnia 16.05.14 o godzinie 10:41

konto usunięte

Temat: odszkodowanie od linii lotniczych

Ireneusz W.:
taki laik że przyczyną było zepsute nagłośnienie samolotu i tylko przez to siedziałem na lotnisku lącznie 9 h gdzie mogłem sobie wypoczywać w tym czasie a sprawdzenie nagłosnienia to chyba aż takie trudne nie jest jak się ma maszyne za grube miliony i to nie pierwszy raz taki przypadek w tej firmie i to jest moja przycyzna zdenerwowania ze robią człowieka w babmbuko i nikt sie im dobrac nie moze


Proszę, nie pogrążaj się:).
Zawsze można latać rejsowymi, czartery mają to do siebie, że niestety opóźnienia są dość częste bez względu na linię czy kierunek.

Edt.Żeby nie było, też mi się zdarzyło, że czarter był opóźniony o7h albo wylądował w innym miejscu niż miał np. z powodu pogody czy innych czynników.Ten post został edytowany przez Autora dnia 16.05.14 o godzinie 11:33
Kasia W.

Kasia W. Project Manager,
analityk; spec od
rozwiązań
niemożliwych

Temat: odszkodowanie od linii lotniczych

Ireneusz W.:
Według mnie jeżeli byłby samolot odpowiednio serwisowany to nie wynikła by usterka i czy jest jakas szansa na odwołanie się od tego ?
A spodziewasz się, ze wszystkie systemy są sprawdzane podczas serwisu?
No więc nie, są sprawdzane te które mają wpływ na bezpieczeństwo lotu.
Reszta jest sprawdzana podczas przygotowywania samolotu do startu.

To tak, jakby zakładać, że samochód się nie zepsuje podczas podróży, bo był na przeglądzie tydzień przed wyjazdem.
A przez tydzień stał na parkingu.
Dasz głowę, że na 100% nic się nie zepsuje, żadna linka nie pęknie, filtr nie obluzuje czy pompa nie zatka?

Temat: odszkodowanie od linii lotniczych

TAk spodziewam się że wszystko będzie działać daję samochód dwa razy do roku na przegląd i sprawdzane mam wszystko, a samolot to troche droższa zabawka to powinna być jakoś też rzetelnie sprawdzana a z moich źródeł w enterair ( kumpel tam pracuje ) wiem ze w ich samolotach tego nie sprawdzają jak należy i dlaczego ja lecą na wakacje mam cierpieć z powódu entera na lotnisku. przewoźnik w biurze został zmieniony w ostatniej chwili więc odpowiedzi typu wybierz innego też odpadają bo w tej jeb***j Polsce wygrywa ten co taniej wykona i właśnie tego są skutki że ja chcą odpoczywać musze zacząć urlop od wyczekiwaniu na lotnisku. jakoś ja w mojej pracy którą wykonuje ponosze konsekwencje za zepsute autokary opóźnienia reklamację są szkody są zwracane a w tej firmie jakoś cały czas lata cały czas się psuje i dalej lataja bez konsekwencji

konto usunięte

Temat: odszkodowanie od linii lotniczych

Ireneusz W.:
TAk spodziewam się że wszystko będzie działać daję samochód dwa razy do roku na przegląd i sprawdzane mam wszystko, a samolot

I jesteś absolutnie pewien, że Twoje auto w każdej chwili jest w 200% sprawne ?
Podziwiam tę naiwną wiarę.
Prawda jest taka, że możesz wyjechać z DOBRZE zrobionego przeglądu i auto odmówi posłuszeństwa-to się nazywa złośliwość rzeczy martwych, to się zdarza, tak po prostu.
to troche droższa zabawka to powinna być jakoś też rzetelnie sprawdzana a z moich źródeł w enterair ( kumpel tam pracuje )

Ten kolega to jako kto tam pracuje? Mechanik?On te samoloty serwisuje czy tylko ogląda?
wiem ze w ich samolotach tego nie sprawdzają jak należy i dlaczego ja lecą na wakacje mam cierpieć z powódu entera na lotnisku. przewoźnik w biurze został zmieniony w ostatniej chwili więc odpowiedzi typu wybierz innego też odpadają bo w tej jeb***j Polsce wygrywa ten co taniej wykona i właśnie tego są skutki że ja chcą odpoczywać musze zacząć urlop od wyczekiwaniu na lotnisku.

Lataj z Berlina, wtedy na pewno wszystko będzie super hiper.

Naprawdę z każdym postem pogrążasz się coraz bardziej:).
Widać, że chyba rzadko latasz, bo gdybyś latał częściej to miałbyś do tego tematu kompletnie inne podejście.Ten post został edytowany przez Autora dnia 16.05.14 o godzinie 13:24

konto usunięte

Temat: odszkodowanie od linii lotniczych

Jolanta D.:
a ja jestem ciekawa czy jakikolwiek samolot entera odleciał kiedykolwiek o czasie. Trzy razy miałam wątpliwą przyjemność i trzy razy był spóźniony

Porównaj sobie:
http://www.flightstats.com/go/Media/stats.do?region=eu...

:)
Jolanta D.

Jolanta D. Rekruterów zapraszam
do kontaktu -
stanowiska
menadżerskie

Temat: odszkodowanie od linii lotniczych

Jolanta I.:
Jolanta D.:
a ja jestem ciekawa czy jakikolwiek samolot entera odleciał kiedykolwiek o czasie. Trzy razy miałam wątpliwą przyjemność i trzy razy był spóźniony

Porównaj sobie:
http://www.flightstats.com/go/Media/stats.do?region=eu...

:)
a to rzeczywiście ciekawa próba, w ogole nie są uzwględnieni wśród przewoźników z całego świata....
Jolanta D.

Jolanta D. Rekruterów zapraszam
do kontaktu -
stanowiska
menadżerskie

Temat: odszkodowanie od linii lotniczych

Ireneuszu, jeśli Ci paru stówek nie szkoda, walczyłabym przed sądem cywilnym lub przez ULC. Niech udowadniają, że to była siła wyższa...
Pierwszym, który z nimi wygra odszkodowanie, niestety nie będziesz, bo różne rzeczy pod siłę wyższą podciągają.

Jolu, Katarzyno, zgłoście się do enter air po pamiątkowe smycze za obronę czci i godności przewoźnika ;)Ten post został edytowany przez Autora dnia 16.05.14 o godzinie 14:20

konto usunięte

Temat: odszkodowanie od linii lotniczych

Jolanta D.:
Jolu, Katarzyno, zgłoście się do enter air po pamiątkowe smycze za obronę czci i godności przewoźnika ;)


Jola, błagam, po prostu co nieco wiem jak to wygląda z drugiej strony, staram się zachować obiektywizm w przeciwieństwie do Twojegoi Irka subiektywizmu:).
I proszę pamiętaj: ja też jestem klientem linii czarterowych a nie ich pracownikiem:P.
Jolanta D.

Jolanta D. Rekruterów zapraszam
do kontaktu -
stanowiska
menadżerskie

Temat: odszkodowanie od linii lotniczych

Jolanta I.:
Jolanta D.:
Jolu, Katarzyno, zgłoście się do enter air po pamiątkowe smycze za obronę czci i godności przewoźnika ;)


Jola, błagam, po prostu co nieco wiem jak to wygląda z drugiej strony, staram się zachować obiektywizm w przeciwieństwie do Twojegoi Irka subiektywizmu:).
I proszę pamiętaj: ja też jestem klientem linii czarterowych a nie ich pracownikiem:P.
W ogóle mnie nie obchodzi jak to wygląda od drugiej strony.
Enter air słynie jako nieterminowy przewożnik i wszystkie reklamacje odrzuca tak samo - siła wyższa. Zupełnie nie rozumiem, dlaczego należałoby się z tym pogodzić.
http://lotnictwo.net.pl/3-tematy_ogolne/85-podroze_lot...
http://www.fly4free.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=2646...
A personalne wycieczki jakim to kompromitującym się bucem jest Irek, bo walczy o swoje prawa, umieszczane w grupie służącej pomocy prawnej, w mojej opinii kwalifikują do bana. Sorry.

ja odpuściłam kiedyś WEZYROWI w związku z podobnym elaboratem, będącym odpowiedziąna reklamację i do tej pory żałuję. za to gdzie tylko mogę i kiedy tylko mogę, ostrzegam wszystkich przed wycieczkami z wezyrem Ten post został edytowany przez Autora dnia 16.05.14 o godzinie 14:51

Temat: odszkodowanie od linii lotniczych

dostałem już kilka opinii na innych forach dowiedziałem się że nie raz już Enter takie rzeczy powydziwiał jako sprawa nadzwyczajna i sprawa jest do wygrania. Dzięki Jolanta że chociaż ty rozumiesz o co mi chodzi w tej sprawie

konto usunięte

Temat: odszkodowanie od linii lotniczych

Maciej W.:
Pierwsza wygrana taka sprawa w PL dopiero teraz dobrze, że coś się dzieje w tej sprawie.
http://prawo.money.pl/aktualnosci/wiadomosci/artykul/p...


Światełko w tunelu, cieszyć się będzie można jak wyrok się uprawomocni a linie nie będą się odwoływać.
Ja póki co walczę z Air Berlin-2 reklamacje.

konto usunięte

Temat: odszkodowanie od linii lotniczych

Ale co jak długo?:)

konto usunięte

Temat: odszkodowanie od linii lotniczych

Jolanta I.:
Ale co jak długo?:)
jak długo walczysz :)

konto usunięte

Temat: odszkodowanie od linii lotniczych

Pierwszy feralny lot miał miejsce w grudniu 2013 a dopiero w zeszłym tygodniu na konto wpłynął zwrot za hotel i taxi ale BEZ odszkodowania 250€, natomiast drugi feralny lot miał miejsce w czerwcu.

O tej linii pisałam tu:
http://www.goldenline.pl/grupy/Przedsiebiorcy_biznesme...
Karol K.

Karol K. specjalista ds.
finansów

Temat: odszkodowanie od linii lotniczych

I co udało Ci się wygrać? Też mam podobną sytuację, jest ciężko i zastanawiam się nad zatrudnieniem prawnika, kancelarii ( http://odszkodowanielot.pl - ta się ogłasza)... Ty walczyłaś sama czy z pomocą jakiejś kancelarii?Ten post został edytowany przez Autora dnia 20.10.14 o godzinie 05:39

konto usunięte

Temat: odszkodowanie od linii lotniczych

Karol K.:
I co udało Ci się wygrać? Też mam podobną sytuację, jest ciężko i zastanawiam się nad zatrudnieniem prawnika... Ty walczyłaś sama czy z pomocą jakiejś kancelarii?


Pytasz mnie czy autora wątku? :)
Miałam do pomocy kancelarię-bilety były kupowane na firmę ale co z tego, jak komunikacja z Air Berlin jest mocno utrudniona.
Teraz agent u którego kupuję bilety ma się zorientować czy te vouchery mogę wykorzystać przy zakupie kolejnych biletów u innego agenta czy muszę bilety kupić bezpośrednio w AB.

Następna dyskusja:

Odszkodowanie od linii lotn...




Wyślij zaproszenie do