Tomasz
Jazgowski
Specjalista ds
Marketingu,
Temat: Odsetki na karcie korporacyjnej
Dzień dobryJestem pracownikiem dużej korporacji i często wyjeżdżam służbowo. Koszty rozliczam za pomocą American Express, to znaczy opłacam np. hotel czy samolot posługując się kartą, po powrocie sporządzam rozliczenie, pracodawca po weryfikacji przelewa środki ma moje konto i ja następnie wyrównuję saldo na karcie Amex. Jednak ten proces nie zawsze przebiega tak gładko z różnych przyczyn i pojawiają się opóźnienia i wtedy Amex nalicza i obciąża moje konto Amex odsetkami. Do tej pory pracodawca pokrywał także koszty tych odsetek, ale od pewnego czasu odmawia i konieczność spłaty z prywatnych pieniędzy spada na mnie. Na moje pytania uzyskuję odpowiedź od pracodawcy, że taka decyzja jest podejmowana na bazie analizy konkretnego przypadku.
Więc mam pytanie jaka jest podstawa czy zasada regulująca taką sytuację. Pomijam oczywiście zdroworozsądkowe tłumaczenie, że jeśli wina leży ewidentnie po stronie pracownika (np, za późno przesłał rozliczenie czy wyrównał saldo) czy pracodawcy ( za późno rozliczył czy przelał środki) to powinien płacić kto zawinił. Ale to nie zawsze jest takie oczywiste, np. nie umiem zweryfikować czy procedury po stronie pracodawcy (jakieś tam są terminy) są prawidłowe. Szukałem uważnie w dostępnych mi dokumentach czy regulacjach pracodawcy, ale ten temat jest tam pomijany.
Ale mam generalne pytanie - jakie reguły czy podstawy prawne to regulują ?