Monika
G.
Menedżer PR z
bogatym
doświadczeniem i
sukcesami w
branży...
Temat: odrzucona reklamacja torebki
W lipcu 2014 roku zakupiłam torebkę skórzaną firmy Witchen w kolorze szarym (użytkowana latem). w maju bieżącego roku, gdy ją wyjęłam i przyjrzałam się jej zauważyłam przebarwienia na górze torebki, przy rączkach, na marszczeniach (wybiórczo). W związku z powyższym złożyłam reklamacje, prosząc o wymianę torebki.Niestety, ale moja prośba spotkała się z odmową. W uzasadnieniu napisano: "W wyniku przeprowadzonych oględzin reklamowanej torby i zapoznaniu się z treścią reklamacji stwierdzam, że reklamacja jest bezpodstawna, ponieważ uszkodzenia noszą ślady uszkodzeń użytkowych. Przetarcia i zabrudzenia wynikające ze sposobu użytkowania nie podlegają reklamacji. Za tak powstałe uszkodzenia sprzedawca ani producent nie ponoszą odpowiedzialności.
Sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli towar konsumpcyjny w chwili jego wydania jest niezgodny z umową; w przypadku stwierdzenia niezgodności przed upływem sześciu miesięcy od wydania towaru domniemywa się, że istniała ona w chwili wydania. Towar konsumpcyjny jest zgodny z umową, jeżeli nadaje się do celu, do jakiego tego rodzaju towar jest zwykle używany, oraz gdy jego właściwości odpowiadają właściwościom cechującym towar tego rodzaju.
Sprzedawca nie odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umowy, gdy kupujący o tej niezgodności wiedział lub, oceniając rozsądnie, powinien wiedzieć".
Uważam, że torebka była użytkowana w sposób właściwy, a powstałe przebarwienia mogły powstać na skutek złej technologii. Czy mogę coś zrobić w tej sprawie? Mam wiele skórzanych torebek, ale po raz pierwszy spotykam się z sytuacją że występują przebarwienia, lub jak to ocenił Witthen - przetarcia.
Będę wdzięczna za odpowiedź
Monika