Temat: Obietnica Handlowca Netia a rozwiązanie umowy z UPC

Babcia przy podpisywaniu umowy z Netią na 12 miesięcy umówiła się z facetem z Netii, że rozwiążą umowę z poprzednim operatorem czyli UPC. Umowę bez konsekwencji można było zerwać z UPC do dnia 29 lutego 2016r. ze względu na wycofanie dwóch kanałów z oferty. Babcia zdecydowała, że podobny pakiet w Netii wyjdzie taniej i dała się namówić. Teraz w UPC twierdzą, że pismo było błędnie napisane i zostało wysłane mailem 8 marca 2016r czyli 9 dni po terminie.
W umowie jest punkt:
IX.Załączniki
Dokumenty składane przez Abonenta, niezbędne do realizacji niniejszej
-Wypowiedzenie umowy dla dotychczasowego Operatora - dotyczy HFC

Czy to zobowiązuje ich do wypowiedzenia umowy UPC czy to jest tylko papierek który my mieliśmy złożyć mimo że zapewniał nas handlowiec że zrobi to za nas ?
Babcia jest osobą starszej daty i uważa, że została oszukana bo teraz będzie musiała płacić dwa rachunki. Handlowiec w rozmowie telefonicznej twierdzi, wręcz upiera się że 8 marca było wysłane drugie pismo,nie wiem po co skoro termin był do 29 lutego. Wiem że błędem było podpisywanie umowy z Netią przed rozwiązaniem z UPC ale podkreślam ze starsza osoba zaufała handlowcowi Netii.
Czy jest coś co możemy zrobić ?
Zbigniew Machowski

Zbigniew Machowski Adwokat , Kancelaria
Adwokacka i Doradcy
Restrukturyzacyj...

Temat: Obietnica Handlowca Netia a rozwiązanie umowy z UPC

Po pierwsze wskazać należy, że UPC informuje swoich klientów, by zrezygnować z dostarczanych przez nich usług (bez względu na karę umowną), wymagana jest forma pisemna potwierdzona własnoręcznym podpisem Abonenta (czyli w omawianym przypadku Babci). W piśmie kierowanym do UPC powinny być zamieszczone poniższe dane: numer identyfikacyjny, imię i nazwisko Abonenta, adres instalacji usług UPC, odręczny podpis Abonenta, usługi, których dotyczy rezygnacja. Pismo to można dostarczyć: listownie, przez formularz kontaktowy lub odwiedzając najbliższe Biuro Obsługi Klientów.
Istnieją jednak praktyki, w których nowy usługodawca zobowiązuje się rozwiązać umowę ze starym usługodawcą (bardzo często zdarza się tak w sytuacji zmiany operatora telefonii komórkowej).
Bardzo ciężko odnieść się konkretnie do wskazanego przez Panią problemu bez posiadania szczegółów i dokumentów. Niemniej jednak sugerowałbym, by Babcia skontaktowała się z Biurem Obsługi Netia i poprosiła o przesłanie nagrania potwierdzającego zawarcie nowej umowy oraz zobowiązania się przedstawiciela Netii do rozwiązania umowy z dotychczasowym usługodawcą, czyli UPC. Jeśli faktycznie okaże się, że Babcia potwierdziła zawarcie nowej umowy z Netią przy jednoczesnym zobowiązaniu się przedstawiciela Netii do rozwiązania umowy z UPC, wówczas moglibyśmy mówić o zawarciu umowy z Netią „pod warunkiem”, którą to instytucję reguluje Kodeks cywilny. Należy w tym przypadku domniemać, że Babcia zawierając nową umowę nie miała na celu opłacać 2 rachunków (podobnych usług) z Netią i UPC.
Jeśli powyższe się potwierdzi, mogliby Państwo powołać się na niezrealizowanie warunku przez przedstawiciela Netii, co w konsekwencji prowadzi do niepowstania skutków czynności prawnej – zawarcia umowy z Netią.

Następna dyskusja:

odstąpienie od umowy (Netia)




Wyślij zaproszenie do