Zenon R.

Zenon R. Highschool DxD

Temat: Niezgodnośc towaru z umową - problem.

Witam, kupiłem niedawno nowy telefon który po niecałym miesiącu użytkowania zaczął tracić zasięg i samoczynnie się restartować. Zaraz po wykryciu usterki złożyłem pismo o niezgodności towaru z umową do sklepu, w którym żądałem aby towar został wymieniony na nowy. 14ego dnia od złożenia pisma otrzymałem następującą odpowiedź : "Dzień dobry. W odpowiedzi na Pana zgłoszenie z tytułu niezgodności towaru z umową sprzedaży informuje ze sklep XXX na tą chwilę nie uznaje Pana żądań. Reklamowany produkt zostanie dokładnie sprawdzony przez autoryzowany serwis producenta i wowczas XXX przedstawi swoje ostateczne stanowisko."
Czy taka odpowiedź jest ustosunkowaniem do moich żądań? Czy sklep może tymczasowo odrzucić moje żądania ze względu na to że autoryzowany serwis do którego wysłali telefon nie wykonał i nie wysłał im ekspertyzy na czas?

konto usunięte

Temat: Niezgodnośc towaru z umową - problem.

Kiedy zakup telefonu nastąpił, bowiem zmieniły się przepisy i należy ustalić właściwe normy prawne.
Zenon R.

Zenon R. Highschool DxD

Temat: Niezgodnośc towaru z umową - problem.

Telefon został zakupiony 18.12.2014. Natomiast został oddany na niezgodność towaru z umową 14 stycznia 2015r. Było to kilka dni po tym jak zaczął się psuć.Ten post został edytowany przez Autora dnia 31.01.15 o godzinie 17:41

konto usunięte

Temat: Niezgodnośc towaru z umową - problem.

A więc zastosowanie ma stara ustawa.

ustawa z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. U. Nr 141, poz. 1176, z późn. zm.).

Art. 8. 1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia.
2. Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny, materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.
3. Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie określone w ust. 1, nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że uznał je za uzasadnione.

Co do zasady sprzedawca nie powinien tworzyć odpowiedzi warunkowej. Ma on 14 dni na to aby uznać reklamacje albo nie.nie można się tutaj uchylić od odpowiedzi na reklamację w powyższym terminie ze względu na np. oczekiwanie na informację od rzeczoznawcy, czy też producenta danego towaru, co do istnienia wady. Ustawa nie przewiduje takich wyjątków i sprzedawca, który nie czuje się kompetentny do ustosunkowania się do konkretnej reklamacji, powinien raczej z automatu ją odrzucić i następnie poczekać na obiektywną opinię specjalisty. W razie pozytywnej opinii nie ma przeszkód aby taką reklamację następnie uznać, a w razie negatywnej opinii sprzedawca ma drogę wolną do wykazywania braku niezgodności przed sądem.

Może również Pan udać się o pomoc do powiatowego rzecznika konsumentów.
Zenon R.

Zenon R. Highschool DxD

Temat: Niezgodnośc towaru z umową - problem.

Według wiadomości którą dostałem sprzedawca nie uchylił się od odpowiedzi, tylko tymczasowo odrzucił moje żądania. No nic, pozostaje mi czekanie na ostateczna odpowiedź od niego po dokonaniu ekspertyzy przez autoryzowany serwis. Mam jeszcze jedno, wydaję mi się że już ostatnie pytanie. Mianowicie ile teraz sklep ma czasu, po upływie tych 14 dni na dokonanie ekspertyzy i wysłanie mi ostatecznej odpowiedzi?
Bardzo dziękuję za pomoc i pozdrawiam.Ten post został edytowany przez Autora dnia 01.02.15 o godzinie 19:32

konto usunięte

Temat: Niezgodnośc towaru z umową - problem.

Właśnie problem polega na tym, że sprzedawca winien albo uznać reklamację albo ją odrzucić. Natomiast w tej sytuacji nastąpiło odrzucenie wstępne/warunkowe. Przepisy prawa nie przewidują takiej sytuacji, tak samo jak nie przewidują czasu, jaki można poświęcić na ekspertyzę.
Zenon R.

Zenon R. Highschool DxD

Temat: Niezgodnośc towaru z umową - problem.

Jeszcze raz bardzo Panu dziękuję za pomoc. Pomógł mi Pan lepiej i dużo szybciej niż Powiatowy Rzecznik Konsumentów. Dzięki informacją które od Pana uzyskałem udało się doprowadzić reklamację do końca. Telefon został wymieniony na nowy. Pozdrawiam.

Następna dyskusja:

Odrzucona reklamacja z tytu...




Wyślij zaproszenie do