Piotr
Aleszczyk
Działalność
gospodarcza
Temat: Nieprawidłowa faktura za rejestrację w serwisie
WitamPoruszyłem ten temat wczoraj na innej grupie, jednak niestety bez odpowiedzi. Czy mógłby ktoś obeznany wyjaśnić opisaną sytuację, będę wdzięczny za komentarze.
Osoba szuka artykułu na pewien temat. Znajduję strony firmy X gdzie umieszczona jest informacja, że treść jest dostępna tylko dla *zarejestrowanych* użytkowników - standardowa praktyka. Następnie klika link "Zarejestruj" i pojawia się niestandardowy formularz zatytułowany Rejestracja: Dane imię, nazwisko, adres, NIP oraz informacja oraz informacja o abonamencie miesięcznym w określonej kwocie (który może oczywiście obowiązywać ale osoba traktuje, że abonament obowiązuje od momentu zakupu a nie o kliknięcia przycisku "Teraz wyślij" na stronie zatytułowanej "Rejestracja").
Dana osoba rozumie formularz jako pierwszy krok w zarejestrowaniu danych aby móc zakupić artykuł (np via SMS), podaje swoje imię i nazwisko, dowolny adres i dowolny NIP. Zaskoczeniem okazuję się mail który przychodzi na skrzynkę: dostęp do wszystkich artykułów jest aktywny, zaskoczenie tym większe, że nigdzie nie doszło do płatności.
Okazuję się, że za kilka miesięcy przychodzi mail z firmy windykacyjnej o zaległej fakturze która została wysłana na zły adres pocztowy oraz posiada zły NIP.
Osoba nie chciała skorzystać z tego abonamentu. Jeśli chodzi o argument czytania wszystkiego / całego regulaminu to osoba wątpi w słuszność tego argumentu ponieważ była na stronie "Rejestracja" z linkiem "Teraz wyślij" i strona nie wymagała podpisu elektronicznego bądź nie została sporządzona umowa pisemna podpisana odręcznie.
Czy możecie doradzić, czy dana osoba jest zobowiązana do zapłacenia faktury wystawionej na zły adres i zły NIP w poniższych przypadkach:
1. po odebraniu maila rejestracyjnego przeczytała go uważnie i nie skorzystała z oferty i ani razu się nie zalogowała (Osoba nie pamięta czy tak było). Znalazłem w internecie, że wymagane jest potwierdzenie zgody na ofertę np przez link aktywacyjny lub przez chociaż jednokrotne logowanie.
2. po odebraniu maila rejestracyjnego zalogowała się szybko aby usunąć konto - podobno zalogowanie oznacza potwierdzenie oferty.
Pozdrawiam