Kuba Kowal

Kuba Kowal Kierownik Sprzedaży\
EuroPharma Alliance

Temat: Laptop- trefny zakup problem z gwarancją

Witam,
Chciałbym się poradzić w następującej kwestii:
W lutym 2012 kupiłem na firmę laptopa Sony przez Internet od firmy, której nazwy w tej chwili wolę nie wymieniać (przynajmniej do momentu korzystnego dla mnie rozstrzygnięcia sprawy). Komp zaczął szwankować, wg wewnętrznego działu IT jest to problem dysku twardego. Konieczne było zgłoszenie się do serwisu Sony, który to chwali się 2 letnim okresem gwarancyjnym dla sprzętu sprzedawanego firmom. Proszę sobie wyobrazić, jakie było moje zdziwienie, kiedy dowiedziałem się, że laptop pierwszy raz był sprzedany 15.06.2010, w związku z czym gwarancją już nie obowiązuje, a co więcej, 26.07.2010 dokonano pierwszego zgłoszenia serwisowego dla zasilacza tegoż laptopa.
Nie znam się na prawie, ale wg mnie zapłaciłem/ firma zapłaciła za fabrycznie nowy sprzęt, a otrzymała sprzęt... możliwe, że używany/ stary po okresie gwarancyjnym? Nie chciałbym nikogo obrażać, ale dla prostego człowieka, za którego się uważam, jest to ewidentne oszustwo.
Teraz czas na właściwe pytanie: Skoro zapłaciłem za nowy sprzęt, powinienem dostać nowy egzemplarz. Podejrzewam, że ta firma chętnie podejmie się naprawy kompa, ale ciekawi mnie, czy mogę od nich żądać wymiany na nowy egzemplarz, bądź zwrot pieniędzy za komputer? Co na to litera prawa?
Pozdrawiam,
Kuba
Joanna  Miśkiewicz-Wędro wska

Joanna
Miśkiewicz-Wędro
wska
radca prawny, TRUST
Kancelaria Radcy
Prawnego Joanna
Miśk...

Temat: Laptop- trefny zakup problem z gwarancją

Ma Pan prawo żądać nowego fabrycznie egzemplarza, a jeśli go nie dostarczą - zwrotu gotówki. Proszę jednak upewnić się, że umowa rzeczywiście dotyczyła nowego urządzenia. Być może firma jest nastawiona na takie oszustwa i do umowy przemyca odpowiednie zastrzeżenia.
Jeśli by tak było powinien Pan na piśmie złożyć oświadczenie, że został wprowadzony w błąd i uchyla się od zawartej umowy, zwrócić laptop i zażądać zwrotu wpłaconej ceny.
Kuba Kowal

Kuba Kowal Kierownik Sprzedaży\
EuroPharma Alliance

Temat: Laptop- trefny zakup problem z gwarancją

Witam,
Dziękuję za info. Od wczoraj zmieniła się jedna kwestia- serwis Sony wysłał "sprostowanie", że wspomniany serwis zasilacza był tzw. serwisem przedsprzedażowym (nie do końca rozumiem, gdyż kłóci się to trochę chronologią wydarzeń). Czy taka zmiana zmienia postać rzeczy?
Pozdrawiam,
Kuba
Kuba Kowal

Kuba Kowal Kierownik Sprzedaży\
EuroPharma Alliance

Temat: Laptop- trefny zakup problem z gwarancją

Dostałem odpowiedź ze sklepu, w którym kupiłem laptopa, w której informują mnie, że mogą dokonać nieodpłatnej naprawy we własnym zakresie. Mnie takie wyjście nie satysfakcjonuje- zgodziłbym się na serwis Sony, ale nie nieautoryzowany (nie mają autoryzacji).
Jak nietrudno było się domyślić, próbują ograniczyć koszty :)
Na jaki artykuł/ przepis mam się powołać, by wyegzekwować zwrot gotówki, lub wymianę na nowy egzemplarz? Wdawanie się w "pyskówki" raczej niewiele wniesie, a ja nie znam litery prawa na tyle, by móc posłużyć się "twardymi" argumentami.
Pozdrawiam,
Kuba
Joanna  Miśkiewicz-Wędro wska

Joanna
Miśkiewicz-Wędro
wska
radca prawny, TRUST
Kancelaria Radcy
Prawnego Joanna
Miśk...

Temat: Laptop- trefny zakup problem z gwarancją

art. 556 § 1 kc: Sprzedawca jest odpowiedzialny względem kupującego, jeżeli rzecz sprzedana ma wadę zmniejszającą jej wartość lub użyteczność ze względu na cel w umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub z przeznaczenia rzeczy, jeżeli rzecz nie ma właściwości, o których istnieniu zapewnił kupującego, albo jeżeli rzecz została kupującemu wydana w stanie niezupełnym (rękojmia za wady fizyczne).
art. 560 § 1 kc: Jeżeli rzecz sprzedana ma wady, kupujący może od umowy odstąpić albo żądać obniżenia ceny. Jednakże kupujący nie może od umowy odstąpić, jeżeli sprzedawca niezwłocznie wymieni rzecz wadliwą na rzecz wolną od wad albo niezwłocznie wady usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona przez sprzedawcę lub naprawiana, chyba że wady są nieistotne.
§ 2. Jeżeli kupujący odstępuje od umowy z powodu wady rzeczy sprzedanej, strony powinny sobie nawzajem zwrócić otrzymane świadczenia według przepisów o odstąpieniu od umowy wzajemnej.
§ 3. Jeżeli kupujący żąda obniżenia ceny z powodu wady rzeczy sprzedanej, obniżenie powinno nastąpić w takim stosunku, w jakim wartość rzeczy wolnej od wad pozostaje do jej wartości obliczonej z uwzględnieniem istniejących wad.

Następna dyskusja:

Problem naprawy gwarancyjnej.




Wyślij zaproszenie do