Kuba
Kowal
Kierownik Sprzedaży\
EuroPharma Alliance
Temat: Laptop- trefny zakup problem z gwarancją
Witam,Chciałbym się poradzić w następującej kwestii:
W lutym 2012 kupiłem na firmę laptopa Sony przez Internet od firmy, której nazwy w tej chwili wolę nie wymieniać (przynajmniej do momentu korzystnego dla mnie rozstrzygnięcia sprawy). Komp zaczął szwankować, wg wewnętrznego działu IT jest to problem dysku twardego. Konieczne było zgłoszenie się do serwisu Sony, który to chwali się 2 letnim okresem gwarancyjnym dla sprzętu sprzedawanego firmom. Proszę sobie wyobrazić, jakie było moje zdziwienie, kiedy dowiedziałem się, że laptop pierwszy raz był sprzedany 15.06.2010, w związku z czym gwarancją już nie obowiązuje, a co więcej, 26.07.2010 dokonano pierwszego zgłoszenia serwisowego dla zasilacza tegoż laptopa.
Nie znam się na prawie, ale wg mnie zapłaciłem/ firma zapłaciła za fabrycznie nowy sprzęt, a otrzymała sprzęt... możliwe, że używany/ stary po okresie gwarancyjnym? Nie chciałbym nikogo obrażać, ale dla prostego człowieka, za którego się uważam, jest to ewidentne oszustwo.
Teraz czas na właściwe pytanie: Skoro zapłaciłem za nowy sprzęt, powinienem dostać nowy egzemplarz. Podejrzewam, że ta firma chętnie podejmie się naprawy kompa, ale ciekawi mnie, czy mogę od nich żądać wymiany na nowy egzemplarz, bądź zwrot pieniędzy za komputer? Co na to litera prawa?
Pozdrawiam,
Kuba