konto usunięte

Temat: Klient nagle przestał płacić i nie odbiera telefonów.

Od dwóch lat wykonuję usługi dla klienta i co miesiąc wystawiam fakturę. Klient najpierw płacił, później spóźniał się z płatnościami, a od 4 miesięcy nie płaci wcale. Co gorsza, kontaktu nie ma z nim żadnego. Nie odbiera telefonów, na maile nie odpisuje. Kiedy dzwonię do niego, po kilku sygnałach załącza się poczta głosowa, nagrywam się ale i tak nie ma odzewu. Czasem po kilu sygnałach ktoś odbiera i od razu się rozłącza.

Wysłałem mu wezwanie do zapłaty za potwierdzeniem odbioru i ktoś odebrał. Jednak wpłaty nadal nie ma.

Zadłużenie klienta rośnie z każdym miesiącem. Upomnienia przechodzą bez echa. Co mam zrobić w takim wypadku? Ja jestem bardzo wyrozumiałą osobą i chciałem rozłożyć dług na raty, dogadać się, bo myślałem że tak będzie najszybciej. Ale już kończy mi się cierpliwość, bo od 4 miesięcy nie ma żadnego kontaktu z klientem i dzisiaj boję się że wcale nie dostanę moich pieniędzy. Comiesięcznie wykonuję dla niego pracę i płacę podatek dochodowy i VAT, od przychodu którego nie mam.

Moje pytanie - jak najlepiej odzyskać swoje pieniądze? Drogą sądową? Jeżeli tak, to jak to rozegrać aby odbyło się szybko i bezboleśnie zarówno dla mnie i mojego klienta? Nie chcę go karać za to, że nie płaci - ja chciałbym zwyczajnie otrzymać pieniądze za wykonaną pracę.

konto usunięte

Temat: Klient nagle przestał płacić i nie odbiera telefonów.

Jeżeli klient nie chce uregulować należności, unika kontaktu w sprawie polubownej zapłaty to nie ma Pan innego wyjścia jak skierować sprawę na drogę postępowania sądowo-egzekucyjnego.

konto usunięte

Temat: Klient nagle przestał płacić i nie odbiera telefonów.

mimo ze on nie płaci to wykonujesz nadal dla niego robotę ?
to moze rób tak nadal ?
niezbadane są ludzie ściezki
-:)

konto usunięte

Temat: Klient nagle przestał płacić i nie odbiera telefonów.

Panie Wojciechu, wykonuję nadal pracę dla swojego klienta, ponieważ zobowiązuje mnie do tego umowa. To że klient nie płaci, nie zwalnia mnie z obowiązku wykonywania dla niego pracy.

Panie Dariuszu, jeżeli mógłby Pan napisać jaki sposób dochodzenia spraw w sądzie byłby dla mnie najszybszy / najlepszy? Ja nie mam doświadczenia w tych sprawach, więc proszę wybaczyć pytanie. Po prostu chciałbym wiedzieć gdzie powinienem się udać / o co zapytać aby skierować sprawę do sądu. Słyszałem że w mojej sytuacji można zastosować tryb nakazowy, ale nie wiem czy jest to najlepsze rozwiązanie.

konto usunięte

Temat: Klient nagle przestał płacić i nie odbiera telefonów.

Marcin Kluczyk:
To że klient nie płaci, nie zwalnia mnie z obowiązku wykonywania dla niego pracy.
A w umowie nie ma punktu o jej rozwiązaniu, jeśli druga strona rażąco narusza ,,,?

konto usunięte

Temat: Klient nagle przestał płacić i nie odbiera telefonów.

Kazimierz H.:
A w umowie nie ma punktu o jej rozwiązaniu, jeśli druga strona rażąco narusza ,,,?
Jest taki zapis, ale moim celem nie jest rozwiązanie umowy, ale odzyskanie swoich pieniędzy.

konto usunięte

Temat: Klient nagle przestał płacić i nie odbiera telefonów.

jedno drugiego nie wyklucza

konto usunięte

Temat: Klient nagle przestał płacić i nie odbiera telefonów.

Obawiam się że niestety w Pana sytuacji nie ma już wyjścia. Należy wysłać jeszcze jedno ostateczne przedsądowe wezwanie do zapłaty z terminem 7 dni a nastepnie żeby Pan się nie "zaplątał" w przepisach prawa proponuję oddać sprawę do firmy windykacyjnej. Za część długu powinni sobie w miarę szybko poradzić. Firmy te w większości działają na zasadach success fee więc nie będzie Pan miał dodatkowych kosztów początkowych.
Można jeszcze wpisać informację do KRD - pewnie trochę utrudni to Pana klientowi życie i może zmotywuje do szybszej spłaty zadłużenia.
Z takich działań dodatkowych to można poszukać jeszcze opinii w sieci o firmie Pana klienta i wystawić opinie - z tym że ja bym tu uważał i wystawiał opinie w miejscu w którym taką opinię można wykasować jak klient spłaci zadłużenie.
No i na końcu zaprzestałbym wykonywania dalszych usług i wypowiedziałbym umowę.
Życzę powodzenia.
Pozdrawiam
Janusz P.

Janusz P. [Rzadko na GL]
Prawnik (z
uprawnieniami
pedagogicznymi), ...

Temat: Klient nagle przestał płacić i nie odbiera telefonów.

Proponuję zapoznać się z informacjami o elektronicznym postępowaniu upominawczym - przykładowo:
https://e-sad.gov.pl
http://www.eporady24.pl/rewolucja_w_sadowym_dochodzeni...



Wyślij zaproszenie do