konto usunięte
Temat: Klient nagle przestał płacić i nie odbiera telefonów.
Od dwóch lat wykonuję usługi dla klienta i co miesiąc wystawiam fakturę. Klient najpierw płacił, później spóźniał się z płatnościami, a od 4 miesięcy nie płaci wcale. Co gorsza, kontaktu nie ma z nim żadnego. Nie odbiera telefonów, na maile nie odpisuje. Kiedy dzwonię do niego, po kilku sygnałach załącza się poczta głosowa, nagrywam się ale i tak nie ma odzewu. Czasem po kilu sygnałach ktoś odbiera i od razu się rozłącza.Wysłałem mu wezwanie do zapłaty za potwierdzeniem odbioru i ktoś odebrał. Jednak wpłaty nadal nie ma.
Zadłużenie klienta rośnie z każdym miesiącem. Upomnienia przechodzą bez echa. Co mam zrobić w takim wypadku? Ja jestem bardzo wyrozumiałą osobą i chciałem rozłożyć dług na raty, dogadać się, bo myślałem że tak będzie najszybciej. Ale już kończy mi się cierpliwość, bo od 4 miesięcy nie ma żadnego kontaktu z klientem i dzisiaj boję się że wcale nie dostanę moich pieniędzy. Comiesięcznie wykonuję dla niego pracę i płacę podatek dochodowy i VAT, od przychodu którego nie mam.
Moje pytanie - jak najlepiej odzyskać swoje pieniądze? Drogą sądową? Jeżeli tak, to jak to rozegrać aby odbyło się szybko i bezboleśnie zarówno dla mnie i mojego klienta? Nie chcę go karać za to, że nie płaci - ja chciałbym zwyczajnie otrzymać pieniądze za wykonaną pracę.