Rafał Nowosielski

Rafał Nowosielski IT Konsultant, PKO

Temat: Generali - zerwanie polisy, indeksacja

Witam.
Trzy lata temu założyłem sobie polisę inwestycyjną w Generali o nazwie OmniProfit. Około roku temu zmienił mi się adres korespondencyjny, przez co nie dotarła do mnie informacja z Generali o indeksacji składki regularnej. Nieświadomy zmiany wysokości składki, co kwartał płaciłem składkę w wysokości sprzed indeksacji. Jakiś miesiąc temu otrzymuje od Generali SMS: "Informujemy, iż zarejestrowaliśmy zwrot środków z wypłaty dla polisy XXXXXXX. Prosimy o kontakt z infolinią w celu ustalenia sposobu wypłaty środków". Po kontakcie z infolinią dowiedziałem się, że moja polisa jest rozwiązana i Generali próbowało mi wysłać resztkę moich pieniędzy przysługującą mi z racji rozwiązania polisy. Niestety Generali odrzuciło moje odwołanie się od decyzji o rozwiązaniu polisy.
Czy praktyka indeksowania składki bez mojej zgody jest legalna? Proszę o pomoc, co mogę zrobić w takiej sytuacji? Czy jest sens wchodzić na drogę prawną i próbować odzyskać pieniądze czy pozostaje mi pogodzić się ze stratą?