Marzena Andrzejczak

Marzena Andrzejczak Head of R&D, Comarch
S.A.

Temat: Czas odpowiedzi z banku

Skierowałam zapytanie do Banku 11.12.1015. Na początku stycznia kontaktowałam się z przedstawicielem banku z pytaniem o stan mojej sprawy. Dopiero po mojej interwencji otrzymałam w dniu 5.01.2016 odpowiedź, że czekają na interpretację prawną. Czy taka odpowiedź przerywa bieg 30 dni na odpowiedź ze strony banku? Czy mogę to mimo wszystko traktować jako brak jednoznacznej odpowiedzi i odniesienia się do mojego pisma, jednocześnie brak sprzeciwu banku na opisywane przeze mnie czynności.
Jeśli odpowiedź "Czekamy na interpretację prawną" rozpoczyna kolejny 30-dniowy czas jaki ma bank na odpowiedź, to w ten sposób mogą blokować moją inwestycję w nieskończoność.

konto usunięte

Temat: Czas odpowiedzi z banku

Jeżeli Pani pytanie zostało złożone w trybie reklamacji o której mowa w ustawie o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i o Rzeczniku Finansowym to mamy do czynienia z następującymi zagadnieniami.

Art. 6 Odpowiedzi, o której mowa w art. 5 ust. 1, należy udzielić bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 30 dni od dnia otrzymania reklamacji. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie odpowiedzi przed jego upływem.

Art. 7 W szczególnie skomplikowanych przypadkach, uniemożliwiających rozpatrzenie reklamacji i udzielenie odpowiedzi w terminie, o którym mowa w art. 6, podmiot rynku finansowego w informacji przekazywanej klientowi, który wystąpił z reklamacją:
1)wyjaśnia przyczynę opóźnienia;
2)wskazuje okoliczności, które muszą zostać ustalone dla rozpatrzenia sprawy;
3) określa przewidywany termin rozpatrzenia reklamacji i udzielenia odpowiedzi, który nie może przekroczyć 60 dni od dnia otrzymania reklamacji.

Następna dyskusja:

Eurokonto Studenckie w Bank...




Wyślij zaproszenie do