Temat: "Cwany" sklep internetowy - działania na granicy prawa -...

Witam,
Sklep internetowy ma w swoim regulaminie, że cyt. "Zamówienie realizowane jest od 3 do 14 dni roboczych od momentu zsksięgowania pieniędzy na koncie. Zastrzegamy sobie prawo do wydłużenia terminu realizacji zamówienia do 30 dni roboczych z przyczyn od nas niezależnych , o czym klient zostanie poiformowany. " .

Jak wynika nie tylko z moich doświadczeń - o czym świadczą komentarze
http://www.nokaut.pl/softpack-pl/komentarze.html
http://www.uwagi.pl/articles/view/9264351
firma notorycznie zwleka z wysyłką zamówionych przedmiotów ponad 30 dni, przy czym nie informuje klientów o zwłoce.

Proszę powiedzieć, czy można w jakiś sposób "zdyscyplinować" właściciela firmy?
Skarga do UOKiK, doniesienie na policję (art 286.par.1 kk)
Doniesienie do Urzędu Skarbowego, że sprzedają bez faktur i paragonów (ja nie otrzymałam żadnego dokumentu zakupu).

Proszę o pomoc co w tym przypadku powinno zadziałać najskuteczniej.
Z góry dziękuję i pozdrawiam,
Ewa

konto usunięte

Temat: "Cwany" sklep internetowy - działania na granicy prawa -...

Sklep działa zgodnie z prawem i ma prawo do 30 dniowej realizacji zamówień,więc nie wiem czemu chce Pani im utrudniać życie, jak działają zgodnie z prawem

Zakup towaru w sklepie internetowym to umowa zawierana na odległość, bo nie ma jednoczesnej obecności obu stron. Dlatego umowa taka podlega regulacjom ustawy z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (DzU z 2000 r. nr 22, poz. 271 z późn. zm.).

Art. 12 ust. 1 tej ustawy przewiduje, że przedsiębiorca powinien wykonać umowę zawartą na odległość (czyli w praktyce dostarczyć towar albo zrealizować usługę bądź przynajmniej rozpocząć jej świadczenie) w terminie 30 dni po złożeniu przez konsumenta oświadczenia woli o zawarciu transakcji. Art. 12 ustawy zastrzega, że powyższe zasady obowiązują „jeżeli strony nie umówiły się inaczej”.

Gdyby natomiast się okazało, że przedsiębiorca nie jest w stanie spełnić świadczenia (bo towar jest niedostępny), to ma obowiązek niezwłocznie – najpóźniej w ciągu 30 dni od zawarcia umowy – powiadomić o tym konsumenta i zwrócić mu otrzymane pieniądze.

W tym przypadku ustawa nie zastrzega, że wymóg ten obowiązuje jedynie, gdy strony nie umówią się inaczej, co oznacza, że sprzedawca może np. we wzorcu umowy albo w regulaminie świadczenia usług zawrzeć rozwiązania korzystniejsze dla konsumenta.

Temat: "Cwany" sklep internetowy - działania na granicy prawa -...

Od kilku lat większość zakupów robię przez internet i nigdy się nie zdarzyło, żeby sklep notorycznie wydłużał czas realizacji ponad 30 dni.
Jeśli Pani się pofatygowała przeczytać opinie z załączonych linków, wie Pani, że nie są to sporadyczne przypadki.
Sklep przez 30 dni obraca pieniędzmi klientów - nie jest to uczciwa praktyka. Zwłaszcza, że nie daje możliwości wyboru przesyłki za pobraniem!!!
UCZCIWE sklepy realizują zamówienia w kilka dni.
Działanie przedmiotowego sklepu nie jest tak do końca zgodne z prawem - kwalifikuje się to pod art 286.par.1 kk.
Gdyby tak nie było, policja nie przyjęłaby zgłoszeń przeciwko sklepowi.
Niemniej dziękuję za poświęcony czas na odpowiedź.

konto usunięte

Temat: "Cwany" sklep internetowy - działania na granicy prawa -...

Ewa S.:
Od kilku lat większość zakupów robię przez internet i nigdy się nie zdarzyło, żeby sklep notorycznie wydłużał czas realizacji ponad 30 dni.
Jeśli Pani się pofatygowała przeczytać opinie z załączonych linków, wie Pani, że nie są to sporadyczne przypadki.
Sklep przez 30 dni obraca pieniędzmi klientów - nie jest to uczciwa praktyka. Zwłaszcza, że nie daje możliwości wyboru przesyłki za pobraniem!!!
UCZCIWE sklepy realizują zamówienia w kilka dni.
Działanie przedmiotowego sklepu nie jest tak do końca zgodne z prawem - kwalifikuje się to pod art 286.par.1 kk.
Gdyby tak nie było, policja nie przyjęłaby zgłoszeń przeciwko sklepowi.
Niemniej dziękuję za poświęcony czas na odpowiedź.


Jeśli mają informację w regulaminie o 30 dniach realizacji , tzn że działają legalnie i zgodnie z prawem, i dokonując zakupu tam zgadza się Pani automatycznie na to. Nie czytanie regulaminu nie zwalnia od tego że w momencie zakupu potwierdza się ze go przeczytało.
I uczciwość nie ma nic do czasu realizacji zamówienia. Jest regulamin pisze , że tyle i tyle dni trwa to i jest to rzecz niepodważalna, a nie czyjeś widzimisię, że chce mieć już albo jak w innych sklepach.
art 286.par.1 kk. - to jest doprowadzenie celowe do oszustwa, czyli jeżeli w momencie oszukania wiedzieli że chcą kogoś okraść, jeśli realizują zamówienia, albo po 30 dniach oddają kasę to już nie jest oszustwo , bo nie działają z celowym zamiarem

konto usunięte

Temat: "Cwany" sklep internetowy - działania na granicy prawa -...

Sklep internetowy ma w swoim regulaminie, że cyt. "Zamówienie realizowane jest od 3 do 14 dni roboczych od momentu zsksięgowania pieniędzy na koncie. Zastrzegamy sobie prawo do wydłużenia terminu realizacji zamówienia do 30 dni roboczych z przyczyn od nas niezależnych , o czym klient zostanie poiformowany. " .

I ten zapis wyjaśnia wszystko , mają w regulaminie , działają zgodnie z prawem, więc nie może mieć Pani do nich żadnych pretensji, że realizuje czasem i 30 dni.

Temat: "Cwany" sklep internetowy - działania na granicy prawa -...

Właśnie - od 3 do 14 dni. 30 dni to nieprzewidziane okolicznośći i powinni o tym powiadamiać, a tego nie robią.

Moje zamówienie złożyłam i opłaciłam kartą 27.05.2013.
04.06.02013 - moje pytanie do Firmy o termin realizacji.
07.06. 2013 odpowiedź, że wysyłka w poniedziałek. Towaru nie przysłano.
18.06.2013 kolejny mail z zapytaniem o realizację zamówienia
19.06.2013 odpowiedź, że zamówienie będzie wysłane w dniu "jutrzejszym" kurierem.
W kolejnych dniach znowu brak przesyłki.
27.06.2013 mój mail z informacją, że jeśli nie mają towaru, to niech odeślą pieniądze.
01.07.2013 informacja, że przesyłka wysłana kurierem
02.07.2013 przesyłka dostarczona.

Czy tak wg Pani działa uczciwy sklep?
Z korespondencji z innymi klientami wiem, że podobne zapewnienia bez pokrycia dostawał każdy z nich.

konto usunięte

Temat: "Cwany" sklep internetowy - działania na granicy prawa -...

Ewa S.:
Właśnie - od 3 do 14 dni. 30 dni to nieprzewidziane okolicznośći i powinni o tym powiadamiać, a tego nie robią.

Moje zamówienie złożyłam i opłaciłam kartą 27.05.2013.
04.06.02013 - moje pytanie do Firmy o termin realizacji.
07.06. 2013 odpowiedź, że wysyłka w poniedziałek. Towaru nie przysłano.
18.06.2013 kolejny mail z zapytaniem o realizację zamówienia
19.06.2013 odpowiedź, że zamówienie będzie wysłane w dniu "jutrzejszym" kurierem.
W kolejnych dniach znowu brak przesyłki.
27.06.2013 mój mail z informacją, że jeśli nie mają towaru, to niech odeślą pieniądze.
01.07.2013 informacja, że przesyłka wysłana kurierem
02.07.2013 przesyłka dostarczona.

Czy tak wg Pani działa uczciwy sklep?
Z korespondencji z innymi klientami wiem, że podobne zapewnienia bez pokrycia dostawał każdy z nich.


Jak nie robią jak sama Pani przytoczyła punkt regulaminu w którym o tym piszą?
Sklep internetowy ma w swoim regulaminie, że cyt. "Zamówienie realizowane jest od 3 do 14 dni roboczych od momentu zsksięgowania pieniędzy na koncie. Zastrzegamy sobie prawo do wydłużenia terminu realizacji zamówienia do 30 dni roboczych z przyczyn od nas niezależnych , o czym klient zostanie poiformowany. " .

Zastrzegają sobie ustawowe prawo do 30 dni, więc jak nie robią?

Ja nie widzę żadnych nieprawidłowości. Utrzymują stały kontakt, odpisują na e-maile, zmieścili się w ustawowym czasie , fakt długim ale zgodnym z prawem, o oszustwie nie ma tu mowy bo nie było zamiaru celowego doprowadzenia do niekorzystnym rozporządzeniem środkami.

Temat: "Cwany" sklep internetowy - działania na granicy prawa -...

Jałowa ta nasza dyskusja.
O sukcesie sklepu decydują zadowoleni klienci.
Tu opini negatywnych jest ponad 80%, właśnie z powodu praktyk, o któych piszę.
Skoro standardowy czas realizacji zamówienia jest 30 dni, to powinno to być wyraźnie napisane. A nie , że w przypadkach od nich niezależnych. W błąd wprowadza podany termin 3 do 14 dni.
Jeśli nie mają na stanie towaru, to nie powinni go sprzedawać.
Najnieuczciwiej w świecie kredytują się pieniędzmi klientów.
I nie przekona mnie Pani, że czarne jest szare.

Bardzo dziękuję za Pani czas poświęcony tej sprawie.
Pozdrawiam.

konto usunięte

Temat: "Cwany" sklep internetowy - działania na granicy prawa -...

Upierdliwi klienci zawsze znajdą sposób do wystawienia negatywu
Wiele firm w dzisiejszych czasach działa na zasadzie dropshippingu korzystając z magazynów dostawców zewnętrznych, dzięki temu oferowane ceny są lepsze, bo zmniejszą się koszty sklepu.
Ja nie rozumiem takich pretensji , jeśli mi nie odpowiada regulamin i zasady sklepu płacę więcej i idę do takiego co daje wysyłkę w 24 h a jak nie to grzecznie czekam,aż zrealizują zamówienie i interweniuje po przekroczeniu 30 dni Ten post został edytowany przez Autora dnia 08.07.13 o godzinie 14:11
Jarosław S.

Jarosław S. Doradca podatkowy

Temat: "Cwany" sklep internetowy - działania na granicy prawa -...

Grzecznie czekam, albo w ogóle rezygnuję z zapominam o sprawie, co wydanie przyczyni się do rozwoju rzeczonej firmy oraz polskiej gospodarki!

Takie jest naturalne przedłużenia Pani żarliwej obrony owej fimy. A termin ponad 30 dni jest skandaliczny, nieraz zamawiałem różne drobiazgi z Chin, Korei i innych naprawdę dalekich krajów i 10-14 dni na dostarczenie to już długo.

Temat: "Cwany" sklep internetowy - działania na granicy prawa -...

Jeżeli szukacie wsparcia z zakresu rozwiązań dla firm handlowych, to polecam Wam sprawdzić ofertę firmy Chanelog - https://www.changelog.pl/ . Współpracuje z nimi od jakiegoś czasu i jestem bardzo zadowolony z efektów.

Następna dyskusja:

Sklep Internetowy - oszustwo?


«

Jan

|

Prawo Pracy.

»


Wyślij zaproszenie do